F5L Neratovice – 28. 5. 2023


O jarní neratovickou soutěž jsme přišli, květnová událost s názvem přes celý řádek Nedělní neratovický elektroRES – Memoriál Vladimíra Hvězdy se ale nadmíru vydařila.


Jako obvykle jsme přijeli skoro poslední, ostatní již vesele trénovali a nevesele platili 🙂 Vždycky si vzpomenu na Pyšnou princeznu – „A co vklad, uhlíři, zaplacený máš?„. Losování se ujal Láďa …


… ale „velký šéf“ je Jirka, jeho očím za zrcadlovými brýlemi by neutekla ani myš. Taky si šplhnu u Hedviky – zelená krabice obsahuje „mňam“.


Třináct pilotů, tři skupiny, 7 kol bez finále 🙂 , přistání mimo plochu letiště do chřestu (ano, tam kam všichni koukají 🙂 ) je nula za celý let. I když křoví lemující protilehlou stranu letiště za přistávací zónu prakticky uznáno bylo (škarpa je přeci taky součást silnice 🙂 ).


Martin s Wiki, už má prý na cestě Eli. S Vláďou jako pomocníkem si výborně rozumí.


Vláďa létal výborně, skončil těsně pod stupni vítězů …


… reflexivní fotka – model těsně před dopadem do křoví 🙂 …


… rychle vyprostil a opakovat. Dopředu prozradím, že podobně špatný odhad měl i Karel a Ivan, který …


… si nese zachráněnou Wiki (trochu jsem se bál plnit svou novinářsko-hyenní povinnost 😉 , neboť v druhé ruce má sekyru, kterou si klestil cestu).


Vteřiňáku se nebojím, lepení klidně fotím 🙂 .


Jarda obdivuje peroutky …


… hrozná „vobluda“ 🙂 , ale bije nás …


… štěrbinové brzdy ale tolik pozornosti nepoutají, přitom jsou pro soutěžní nasazení mnohem důležitější (alespoň podle mě).


„Ono se to, ono samo“ – zlomená výškovka v důsledku aerodynamických sil při návratu z velké výšky a dálky při tréninkovém letu. Píšu to sem zejména proto, že termické létání je nutné trénovat furt pryč 🙂 , což Karel evidentně dělá.


Fólie nebo vlies? Nebo oboje najednou? Nakonec létal Vašek s křídly potaženými fólií.


Láďa soustředěný …


… Benetton kličkuje na přistání.


Libor je asi nejlepší současný ERES pilot, v Neratovicích to opět potvrdil. Soutěž odlétal s Wiki, Eli zůstala v záloze.


Zde napovídá pilotovi, který na soutěži, dle svých vlastních slov, vůbec nebyl 🙂 .


Starmade je zbytečně pevný model, lze s ním přistávat i hodně hrubě. Vysmátý Lukáš toho využíval 🙂 .


Pavel má let za sebou, Honza před sebou …


… maminka měří, pejsek zůstal u auta.


Shlukujte se, nerozcházejte se!


Počasí bylo ideální, vítr jen od termiky (tj. každou chvíli s jiné strany) do 2 m/s, stoupáků i klesáků spousta. Rozestupy jsou minimální, rozhodovala přistání. Mimochodem, zdá se mi, že Martin má v prvním kole nesmyslný výsledek. Byl to takový ten den, kdy si člověk říká, jestli by nebylo lepší létat na F5J výšku 😉 (ne prosím, nic neměnit, prostě pilot musí umět i přistávat).

Moc vydařený den, Jirko, Láďo, časoměřiči i dámy zapisovatelky – díky moc!


Před soutěží jsem se rozhodl létat se Sýčkem, vždyť byl vlastně na domácím letišti 🙂 . Dle záznamů jsem jen jeden let měl pořád rovně, kdy model nestoupal, ale ani moc neklesal. Ostatní lety byly s vysokým „kopečkem“ do 200-400 m.


Cestou zpátky jsme se stavili v Mladé Boleslavi na oběd a návštěvu syslí kolonie.

Honza
28.5.2023

Komentáře: 8

  1. Jo jo taky se mi zdá , že za ten let v prvním kole bych měl mít asi více bodu po přepočtu, ale i kdyby jo ,tak bych postoupil tak možná na šesté místo a pro mě je důležitější , že jsem si dobře zalítal s kamarády a že Wiki zůstala cela. Jo a Podhořany F5L 4.6. jsou zrušeny. Tak jestli Roudnice otevře přihlášky na 4.6. tak se tam uvidíme . Letu zdar Martin

    1. Ahoj Martine,

      vypadá to, že je to jediná chyba (i když docela záhadná), ostatní výsledky sedí. Jinak dobrý masakr v 1. skupině 3. kola – 3 piloti ze 4 mají 1000, to jsem ještě neviděl.

      Ohledně Podhořan mi Miloš psal, kdyby byla v neděli Roudnice, bylo by to fajn.
      H.

    2. Martine, chyba objevena, vadná elektónka z našeho podniko…V prvním tvém letu, jak jsem to tam „šmudlal“, neoprávněně nadával SORGu a předával opratě SORGu naší managerce Martině, se mi povedlo ti omylem zapsat lokální penalizaci č.3 = model se dotkl pilota nebo jeho pomocníka. Teď jsem ji zrušil a hned máš 982,88. Na celkové pořadí to nemá vliv. Přijmi mou omluvu.
      Láďa

      1. Martine, tak ještě upřesnění, pořádně jsem se nepodíval. Má to vliv na pořadí, postoupils na 6. místo. Přijmi mou omluvu č.2.

        1. Láďo, díky za dobrou zprávu, že SORG je OK! A já se omlouvám Alešovi 😉
          H.

  2. Ahoj,
    tedy, parádní neděle…
    Počasí perfektní, tým pořadatelů vynikající, soutěžící přátelští a reportér Honza vzápětíinformující.
    Snad jen více účastníků, by mohlo zlepšit něco na „dokonalém“.

    Co mě fascinuje, je vyrovnanost pilotů.
    Připadá mi, že bylo tak trochu jedno, jaké letadlo kdo použije, všechny jsou kvalitní,
    a že v dnešním počasí rozhodovala přistání, respektive to, jak se kdo popral s poryvy termiky těsně nad zemí při přistávacím manévru.

    Nu, jen více takovýchto soutěží….

  3. Honzo, děkuji za více než přívětivý článek o naší soutěži, Martine, Karle díky za pochvalné reakce. Až budu exportovat oficiální výsledkovou listinu se všemi náležitostmi, mrknu na ten Martinův výsledek, zda se někde nestala chyba. Ale zapsán je zřejmě správně, takže jedině výpočet by musel být něčím ovlivněn. Máte na někoho podezření? Jména, nebuďte slušní… 🙂 Večer jsem tak přemýšlel, kdyby se splnilo Karlovo přání a dorazil třeba dvojnásobný počet soutěžících, kam by jsme ta auta u nás na plácku naskládali.
    Láďa

  4. Karle, děkuji za pochvalu. Vyrovnanost pilotů byla důsledkem hezkého počasí, kdy (většinou) nebyl problém nalétat čas. Ale jednou za rok se to snese 🙂

    Láďo, děkuji za pochvalu. Viník je podle mě Sorg. Už to tu zaznělo několikrát, že si zřejmě program ukládá výsledek přepočtený někdy, kdy ještě není konec a může ještě dojít ke změně (třeba i kvůli příliš vynalézavému uživateli). Napiš Alešovi, tato chyba by měla jít snadno napravit (podle mě).

    S parkováním bych to vyřešil „jako na Ruzyni“ – shuttle od nejbližšího supermarketu s parkovištěm, případně vjezd povolen pouze vozidlům obsazeným nejméně dvěma piloty 😀

    Hezký den, H.

Komentáře nejsou povoleny.