μS ERES Všeň – 16. 4. 2023


V sobotu po obědě jsem zahájil předsoutěžní přípravu v horizontální poloze. Po probuzení koukám na Stoupák a ejhle – neratovická nedělní soutěž je zrušena kvůli podmáčené ploše. Přišlo mi to líto, Hedvika už měla napečeno 🙂 , tak jsem se chopil telefonu. O hodinu později bylo jasno – v neděli v 10:00 se sejdeme ve Všeni na mikrosoutěžičce.

Ráno bylo hektické, prý když soutěž pořádám (?), měl bych být připravený. Hedvika si nainstalovala do notebooku Sorg, vzali jsme „reproduktorovou bedýnku“ a vyrazili. Naštěstí s sebou vzal Karel jak reproduktory se zesilovačem, tak přistávací míčky, takže jsme nemuseli improvizovat.


Krásné ráno i celý den. Ačkoliv se všude okolo honily přeháňky, na Turnov svítilo sluníčko, vítr do 2 m/s (prevíti mají kliku 🙂 ). Vláďa přilákal nového pilota Karla D., paráda.


Cokoliv jiného než Resik je už dneska vzácnost, ostatně Vláďa ho má taky. Obdivuji (Vláďo a Karle K.) váš perfekcionalismus, také bych se chtěl někdy dopracovat k překližkové bedně na modely nebo kompletnímu boxu na nářadí.


Všeňský kostel je významným orientačním bodem viditelným z velké dálky, dává ploše nádech romantiky.


Soutěž jsme vyhlásili na 10 kol, že se dále uvidí. Nakonec jsme nepřidávali, mám dojem, že soutěž na hodinu letového času je tak akorát.


Karel „perutýna“ neustále vylepšuje, už mu to na uchu vypadá jak na velkém letadle – nýty, páčky, čepy, šrouby 🙂 .


Bojoval ale s Altisem mini, prý se sám přeprogramoval z 90 na 200 m vypínací výšky, proto soutěž dolétal s winglety (jiný model). Doufám, že na závadu přijde.


Bylo hezky, stoupáky většinou slabé a putující, vůbec nebyl čas na kochání se okolím. Pokud byl stoupák silný, velmi rychle a překvapivě se dokázal rozpadnout. Velmi zajímavé létání, kdy se v průběhu šesti minut 3x vystřídají prvky očekávání a zklamání 🙂 .


Jenda si taky užil, když mu začala telemetrie hlásit pokles napětí baterie. Naštěstí dokázal s 9 V ve tříčlánku bez nehody přistát.


Má zajímavý podmíněný reflex, jakmile kouká do objektivu, jde mu palec nahoru 🙂 (já zase furt fotím lidi, co jim rostou z hlavy značky 🙂 ). Moc rád jsem kluky po zimě viděl.


Hedvika datluje výsledky do Sorgu. Stejně jsme to doma ještě jednou procházeli, dokonce jsem nezávisle přepsal výsledky i do Gliderscore, nakonec to vyšlo stejně, uf. Jinak Sorg zase v jednom kole zapsal jednoho pilota 2x a jiného z kola vyhodil. Nakonec se podařilo opravit ručně. Tedy, já to neumím, ale žena jako zdravotník zvládá databázové systémy skvěle 🙂 .


Tady jsou vyfocené kartičky (pro účastníky) …


… a výsledky ze Sorgu.

Děkuji Vláďo za zapůjčení letiště, Karle za aparaturu a míčky, a všem za nádherný den mezi kamarády. Příští sobotu se doufám setkáme jen o pár kilometrů dále na oficiální soutěži F5L 🙂 .

Honza
16. 4. 2023

Komentáře: 6

  1. Ahoj všem ,s tím přeprogramování altise mám taky zkušenost a to dvakrát. Stalo se to že jsem zapojil špatně altis do přijímače a o se sám přeprogramoval z 90 m na 100m a podruhé jsem nechal zapnutý motor na vysilači a spojil baterky a taky se přeprogramoval z 90 m na 100 m . Sám to taky nechápu a nevím proč se to stalo . Jinak je škoda že jste tu soutěž nevyvěsili veřejně ,rád bych taky přijel , ale vy jste se báli konkurence . Tak snad příští týden . Martin H.

    1. Ahoj Martine, pozvánku Ti příště pošlu, konkurence se nebojíme 🙂
      S tím Altisem je to divné, jaký jsi měl FW?
      H.

  2. Od Karla mi přišel e-mail s fotkou (pochvalu nechávám v původním znění, pýřím se 🙂 )

    Ahoj všem,
    Honzo, ty jsi úžasnej. Takhle rychle zpracovanou reportáž jsem nečekal – paráda.
    Tak jsem ani nestihnul opravit své tvrzení, že mám ve druhém kole nulu – správně to má být ve třetím, ale na výsledky to vliv mít nebude.
    Všem děkuji za nádherné polítání, takovýhle počasí je jen párkrát do roka, s výbornou partou lidí to je prostě za odměnu.
    Ohledně závady – ta byla triviální – ulomený kablík napájení výškoměru který visel jen na bužírce. Chvíli napájel, chvíli nenapájel. Posílám fotku.
    Horší je, že se přenastavil Altis Nano z 90-ti na 200m.
    Tím, jak se kablík v trupu mírně hýbal, tak zapínal a vypínal napájení Altise, bez ohledu na to, ve které fázi bootování Altis zrovna je.
    Poslední záznam má číslo 30, ale startů bylo jen šest – to ostatní jsou samovolné zapnutí (a vypnutí) napájení .
    Asi tím, se Altis nastavil na výchozí výšku, což je těch 200 m.
    Že tam ráno bylo 90m, jsem si stoprocentně jistý. Nejdřív vkládám do trupu zapojenou baterku a teprve potom Altis, měl jsem ho v ruce, a viděl displej.
    Zkrátka to chce při soutěžích kontrolovat nastavení před každým startem, jenom ráno to nestačí.

    1. Ahoj Martine, díky. Já létám 2.7, jestli budu mít náladu, zkusím si to nasimulovat. H.

Komentáře nejsou povoleny.