2. μS ERES – 27. 11. 2022


Na druhou μ-soutěžičku ERES zimní sezóny 2022-23 se nás navzdory tmě, zimě a mlze v Hrušovanech sešlo sedm až osm 🙂 , Víťa totiž přijel až po 4. kole a odmítl odevzdat svou „letenku“ k přepsání do počítače. Nedělá dobře 😉 .


Ačkoliv v Liberci i Praze bylo jasno, Litoměřicko svírala celé dopoledne „deka“. Ale skvělou náladu mezi svými (vy všichni jste blázni, jenom já jsem letadlo) počasí zkazit nedokáže.


Alespoň bylo dost času na diskusi o co nejvýhodnější mechanice letu…


… zda je lepší zakončení křídla peroutkami …


… nebo stačí „pomuchlat odtokovku …


… případně na nastavování Altise a vysílače. Pro Frantu to byly první ERESky.


Létat se ale dalo, všichni si to zkusili a někteří nechali vypnutí motoru až na výškovém spínači, takže výmluvy na mlhu ředitel Karel neuznal …


… rozdal přistávací terčíky a vyzval piloty k zaujetí bojových postavení na vzletové a přistávací dráze.


Prozíravě jsem ještě před lety požádal o skupinové foto. Zleva: Karel, Roga, Vláďa, Maruška (mechanik) a Franta, Honza, Tomáš, Míra (zatím jen na „čumendu“), Jirka a Pepa (zatím jen na „čumendu“). Fotila Hedvika, od které je většina akčních fotek.


Tomáš mezi nás zavítal také poprvé, moc rád jsem ho viděl, snad přijde na chuť i „mrňousům“ …


… bateriemi byl vybaven více než dostatečně …


… za přistání ho ale Kiwi nechválil 🙂 .


Kiwi je ale hodně pevný model, Jirka se vrací „z Roudnice“, po ztrátě viditelnosti v mlze model „přistál“ zapíchnutím do hlíny asi 400 m od startoviště…


… po odbahnění …


… pokračoval v soutěži. Dvě vypadnutá kola ale už ani tak vynikající pilot dohnat nemohl.


Bohužel u dalšího vzrušujícího okamžiku jsem byl já. Už se mi Slite ani nechce opravovat …


… ani Frantův model nevyšel ze srážky bez úhony. Škoda, že se Tomáš včas vyhnul padajícím troskám, mohli jsme zaznamenat rekordní srážku modelů hned tří 😉 .


Roga postavil novou nezkroucenou směrovku – a model přestal létat, takže musel nasadit náhradní stroj 🙂 .


Dle tohoto snímku vyměnil Karel peroutky za winglety – a výsledek se dostavil …


… Vláďovi ulétal, ale neuletěl 🙂 .


Zapisování, počítání, přepočítání, no jo, je to tak…


… vítězové si blahopřejí.


Ano, typické foto – zatímco ostatní už „čumí“, Vláďův model ještě letí 🙂 . Blahopřeji Vláďo a Karle!

Byla to prima neděle, děkuji kluci! Příště zase za 14 dní? Mám vám co oplácet 😀 .

Honza
27. 11. 2022

Komentáře: 8

  1. Tedy Honzo….dostaneš pochvalu před roztočenou vrtulí,
    to je výkon, já sotva sbírám síly a jen pomalu rozmrzám.
    Strašně rád bych všem poděkoval za zůčastnění se a sportovního ducha ve zcela neregulerních podmínkách.
    Jakmile zazní povel ke startu, je slyšet jen ticho plné soustředění.
    A to celou dobu připomínám, že není o co soutěžit, není potřeba létat do mlhy, není nutné píchat model na přistání, a stejně je to houby platný, všichni závodí jako o život, bojové nasazení hodné husitských tradic.
    Pokud to bude jen trochu možné, pokusil bych se ještě o jednu μ-soutěžičku do konce roku.
    Budeme muset také vymyslet co se škrtacími koly a s lety náhradními – popřemýšlejte a pište názory.
    A samozřejmě budou zváni fšickni blázni a magoři, co neváhají vypustit eRESku v zimě do vzduchu.

  2. Ahoj Honzo,
    tak samozřejmě si tu pochvalu před vrtulí zasloužíš, o tom žádná, tedy chválíme za super rychlost i obsah.
    Podmínky na hranici masakru, ale i to je zajímavý. A to ticho po vyhlášení startu není moc dlouho, asi tak za 2-3 minuty se začnou ozývat první sprostá slova a motory při opakovačkách, druhá vlna sprostých slov je ve 4-5 minutě už bez motorů – to už nemá cenu 🙂
    Mám rád tyhle akce, kde nejde o nic víc než zábavu a přesto, jak píše Karel, to po odhozu je to jak na olympiádě.
    Karle díky za bezva den.
    V.

  3. Já fakt nechápu, co máte všichni proti píchání – že by sešlost věkem? 🙂

    1. Spíš se pořád ještě neumím smířit s Tvým letitým tvrzením, že pilot nesmí mít svůj model rád 😉 . H.

    2. Omlouvám se za nevhodně zvolenou formulaci.
      Rozhodně podporuji píchání, určitě lepší volba než přistávat na malé rychlosti s minimální účinností kormidel.
      Správně by to mělo být :
      Píchejte, ale jen s přiměřenou intenzitou, tak aby nepraskla guma, žilka, cévka, přepážka, nosník….
      Prostě aby pilot i letadlo, při závěrečném aktu, přežili bez fyzické újmy.


  4. Od Karla (s jeho svolením): Jen pro zajímavost, jak to vypadá, když člověk ztratí zábrany a vletí do mraku…… a najde model úplně jinde než ho hledá.

    Na příští soutěž to holt bude chtít nějaké radarové brejle 🙂 , H.

    1. Možná bude stačit potlačit svou touhu po vítězství a snést se na zem……dokud letadlo vidím a je celé.

Komentáře nejsou povoleny.