Na druhou μ-soutěžičku ERES zimní sezóny 2022-23 se nás navzdory tmě, zimě a mlze v Hrušovanech sešlo sedm až osm 🙂 , Víťa totiž přijel až po 4. kole a odmítl odevzdat svou „letenku“ k přepsání do počítače. Nedělá dobře 😉 .
Ačkoliv v Liberci i Praze bylo jasno, Litoměřicko svírala celé dopoledne „deka“. Ale skvělou náladu mezi svými (vy všichni jste blázni, jenom já jsem letadlo) počasí zkazit nedokáže.
Alespoň bylo dost času na diskusi o co nejvýhodnější mechanice letu…
… zda je lepší zakončení křídla peroutkami …
… nebo stačí „pomuchlat odtokovku …
… případně na nastavování Altise a vysílače. Pro Frantu to byly první ERESky.
Létat se ale dalo, všichni si to zkusili a někteří nechali vypnutí motoru až na výškovém spínači, takže výmluvy na mlhu ředitel Karel neuznal …
… rozdal přistávací terčíky a vyzval piloty k zaujetí bojových postavení na vzletové a přistávací dráze.
Prozíravě jsem ještě před lety požádal o skupinové foto. Zleva: Karel, Roga, Vláďa, Maruška (mechanik) a Franta, Honza, Tomáš, Míra (zatím jen na „čumendu“), Jirka a Pepa (zatím jen na „čumendu“). Fotila Hedvika, od které je většina akčních fotek.
Tomáš mezi nás zavítal také poprvé, moc rád jsem ho viděl, snad přijde na chuť i „mrňousům“ …
… bateriemi byl vybaven více než dostatečně …
… za přistání ho ale Kiwi nechválil 🙂 .
Kiwi je ale hodně pevný model, Jirka se vrací „z Roudnice“, po ztrátě viditelnosti v mlze model „přistál“ zapíchnutím do hlíny asi 400 m od startoviště…
… pokračoval v soutěži. Dvě vypadnutá kola ale už ani tak vynikající pilot dohnat nemohl.
Bohužel u dalšího vzrušujícího okamžiku jsem byl já. Už se mi Slite ani nechce opravovat …
… ani Frantův model nevyšel ze srážky bez úhony. Škoda, že se Tomáš včas vyhnul padajícím troskám, mohli jsme zaznamenat rekordní srážku modelů hned tří 😉 .
Roga postavil novou nezkroucenou směrovku – a model přestal létat, takže musel nasadit náhradní stroj 🙂 .
Dle tohoto snímku vyměnil Karel peroutky za winglety – a výsledek se dostavil …
… Vláďovi ulétal, ale neuletěl 🙂 .
Zapisování, počítání, přepočítání, no jo, je to tak…
Ano, typické foto – zatímco ostatní už „čumí“, Vláďův model ještě letí 🙂 . Blahopřeji Vláďo a Karle!
Byla to prima neděle, děkuji kluci! Příště zase za 14 dní? Mám vám co oplácet 😀 .
Honza
27. 11. 2022
Tedy Honzo….dostaneš pochvalu před roztočenou vrtulí,
to je výkon, já sotva sbírám síly a jen pomalu rozmrzám.
Strašně rád bych všem poděkoval za zůčastnění se a sportovního ducha ve zcela neregulerních podmínkách.
Jakmile zazní povel ke startu, je slyšet jen ticho plné soustředění.
A to celou dobu připomínám, že není o co soutěžit, není potřeba létat do mlhy, není nutné píchat model na přistání, a stejně je to houby platný, všichni závodí jako o život, bojové nasazení hodné husitských tradic.
Pokud to bude jen trochu možné, pokusil bych se ještě o jednu μ-soutěžičku do konce roku.
Budeme muset také vymyslet co se škrtacími koly a s lety náhradními – popřemýšlejte a pište názory.
A samozřejmě budou zváni fšickni blázni a magoři, co neváhají vypustit eRESku v zimě do vzduchu.
Ahoj Honzo,
tak samozřejmě si tu pochvalu před vrtulí zasloužíš, o tom žádná, tedy chválíme za super rychlost i obsah.
Podmínky na hranici masakru, ale i to je zajímavý. A to ticho po vyhlášení startu není moc dlouho, asi tak za 2-3 minuty se začnou ozývat první sprostá slova a motory při opakovačkách, druhá vlna sprostých slov je ve 4-5 minutě už bez motorů – to už nemá cenu 🙂
Mám rád tyhle akce, kde nejde o nic víc než zábavu a přesto, jak píše Karel, to po odhozu je to jak na olympiádě.
Karle díky za bezva den.
V.
Já fakt nechápu, co máte všichni proti píchání – že by sešlost věkem? 🙂
Spíš se pořád ještě neumím smířit s Tvým letitým tvrzením, že pilot nesmí mít svůj model rád 😉 . H.
Omlouvám se za nevhodně zvolenou formulaci.
Rozhodně podporuji píchání, určitě lepší volba než přistávat na malé rychlosti s minimální účinností kormidel.
Správně by to mělo být :
Píchejte, ale jen s přiměřenou intenzitou, tak aby nepraskla guma, žilka, cévka, přepážka, nosník….
Prostě aby pilot i letadlo, při závěrečném aktu, přežili bez fyzické újmy.
Tedy shrnu stručně „přistávejte jako já“ 🙂
Od Karla (s jeho svolením): Jen pro zajímavost, jak to vypadá, když člověk ztratí zábrany a vletí do mraku…… a najde model úplně jinde než ho hledá.
Na příští soutěž to holt bude chtít nějaké radarové brejle 🙂 , H.
Možná bude stačit potlačit svou touhu po vítězství a snést se na zem……dokud letadlo vidím a je celé.