RCEX15 – 10. kolo

Desáté kolo 7. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 24. října 2015 a trvá do neděle 1. listopadu 2015.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 . V sobotu má být hezky 🙂 .
H.

Komentáře: 11

  1. Jan Kubica, 24.10.2015 mezi 12. a 13. hodinou, Děčín, +8 °C, opar, vítr do 4 m/s
    AH Castor 2.5m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S 1800, 220 W, 990 g, k = 1.11

    1. let: 9:59, motor 24, přistání do 1 m = 28
    2. let: 10:03, motor 29, přistání do 2 m = 38
    3. let: 10:01, motor 31, přistání do 1 m = 35

    Celkem 101 bodů

    Mlha či nízká oblačnost se u nás zdvihla až v poledne. Termiky, tedy v podobě malých bublinek bylo dost, ale turbulence taky 🙂 . První let jsem poskakoval nad zemí, v dalších jsem létal výše – ovšem s horšími časy, zdá se mi, že by bylo bývalo lepší držet se při zemi, sice se muselo více páčkovat, ale termika se opravdu líhne dole 😉 . Přeji vám všem „nosivý“ vzduch. H.

  2. Mirek Kopecký, 25.10.2015, 14-15 hod, Vinoř, +11 st, oblačno, bezvětří.
    Model Daidalos 200, AXI 2208/20, 10×6, 2S 1100, 145 W, 593 g, k=1,22

    1. let 9:58, motor 20, přistání 130. Body: let 2, motor 24.45, přistání 3 – celkem 29
    2. let 10:00, motor 24, přistání 90. Body: let 0, motor 18.62, přistání 0 – celkem 19
    3. let 9:45, motor 27, přistání 150. Body: let 15, motor 20.94, přistání 3 – celkem 39

    celkem 87 bodů

    Celý den u nás bylo zataženo, lehce mlhavo, prostě dušičkové počasí. Termika snad ani nebyla, ale bylo totální bezvětří a přišlo mi, že vzduch je jak sirup – letadlo neklesalo. Dlouho jsem zvažoval, jestli půjdu lítat, ale nakonec jsem dal nabíjet baterku a vyrazil jsem na louku. Jenže tam jsem zjistil, že jsem si vzal jinou baterku, než tu, kterou jsem nabíjel – mám dvě Gens 2S 1300 mAh, jednu jsem nabil, druhou ne. A vzal jsem v tom kvaltu samozřejmě tu špatnou. Naštěstí jsem od minulého lítání měl v kufru plně nabitou, ale už značně vyšeptalou Hyperionku 1100 mAh. Nezbylo než lítat s ní. Proto jsem musel poměrně dlouho motorovat – prostě to s ní nestoupalo. Ale v tom oleji a bezvětří se mi zase nečekaně dařilo přistání.

  3. Honzo, v EXCELu pro výpočet výsledků se mi pro 2. a 3. let špatně překopírovala jedna proměnná, takže se špatně přepočetly motorové časy. Správné výsledky tedy mají být:

    1. let 9:58, motor 20, přistání 130. Body: let 2, motor 24.45, přistání 3 – celkem 29
    2. let 10:00, motor 24, přistání 90. Body: let 0, motor 29.34, přistání 0 – celkem 29
    3. let 9:45, motor 27, přistání 150. Body: let 15, motor 33.01, přistání 3 – celkem 51

    celkem 109 bodů
    Mirek

    1. Ahoj Mirku, škoda toho zkráceného letu ve 3. kole, to už nešlo „vrknout“ plynem? Dík, H.

      1. Ahoj Honzo, ony by ani nebylo potřeba motorovat, stačilo netlačit na brzdách tak rychle dolů, ale třeba je přivřít a udělat si kolečko :-(. Přistával jsem z dost velké výšky, prostor tam na to byl. No co už nadělám…

  4. Zdravím pánové.
    Tak jsem si včera mezi domácí prací udělal trošku oddych a šel si za barák na louku zalítat.Nedalo se odmítnout takové podzimní slunečné počasí.Jasno a bez větří.Mezi 13 a 14 hodinou.Nádhera.Jen to mé letecké umění už taková nádhera není.Termika samozřejmě byla,ale já ji opět neuměl dostatečně využít.Vypadával jsem ze stoupáku a snažil se točit levou a zase pravou zatáčku a tím i klesal a klesal.Proto tolik motorového času.Jinak,nechci se nijak vymlouvat,ale dost obtížně se lítá mezi dráty vysokého napětí a lesem.Nemůžu si tolik dovolit riskovat jako na volném prostranství.Letiště 3km daleko,ale je tam frmol,vlna Jeseníky.Tak tam ani nejezdím.
    Nějak jsem se rozepsal,hmm.
    Tady jsou mé,pro mě povedené lety:

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model APIS II

    Rozpětí 2500 mm
    Hmotnost 980 g
    Motor H2213-14
    Vrtule 10/6″AE
    Aku 3S1300mAh
    Regulátor
    Příkon 300 W
    Vyk. zatížení 306 W/kg
    Koeficient 1,53

    Datum 31.10.2015 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 10 2 28 50 2 42,86 0 45
    2. let 9 59 32 0 1 48,98 0 50
    3. let 10 5 35 50 5 53,57 0 59

    154 bodů
    P.S.Ještě,že jsem si byl včera zalítat.Dnes už by to nešlo.Sice jasno,ale vítr JZ a v nárazu 20m/s.Vlna
    Zdraví Boban

  5. Kdo si pocka, ten se obcas docka. A dnes to vyslo dokonale.
    Nedele brzo odpoledne, 15 stupnu, bez vetru. Misty jen trochu lepsi vzduch, nestoupal jsem nikdy.
    Supra jako obvykle
    30″ – 10:04″ – 50 cm
    25″ – 9:58″

  6. Neco bylo spatne, tak znova a lepe:
    Kdo si pocka, ten se obcas docka. A dnes to vyslo dokonale.
    Nedele brzo odpoledne, 15 stupnu, bez vetru, jasno. Misty jen trochu lepsi vzduch, nestoupal jsem nikdy.
    Supra jako obvykle
    30″ – 10:04″ – 50 cm
    25″ – 9:58″ – 20 cm
    30″ – 9:56″ – 10 cm
    Celkem 75 bodu.
    Nejak se mi darilo pristavat. Asi stesti.
    Hrdine jsem stoupal malo, ale pokazde jsem musel primotorovat.
    Prijemne odpoledne.

  7. Petr Dušek, Hořice – 1.11.2015 – 15:00-16:00 hod., odcházející babí léto s větrem 3-4 m/s
    Arnica 96″, 660g; TGY D2826/2200; 2S Lipol 1600; Ae9,5/5; 180W; K=1,364

    1. let: 9:58; motor 17 sec; přistání do 6 m; 40 b.
    2. let: 9:59; motor 22 sec; přistání do 1 m; 31 b.
    3. let: 9:59; motor 23 sec; přistání do 1 m; 32 b.
    Celkem 103 bodů.

    Ahoj piloti, po dlouhé pauze jsem se konečně na poslední chvíli dokopal k soutěžním startům. Po nedělní kachně a kávičce jsem zalepil nakřáplé křídlo z posledního RCEV přistání a s ještě gumovým epoxidem vyrazil na letiště. Bylo příjemné počasí, jen trochu nepříjemný větřík (ve výšce byl znatelně silnější než 3 m/s u země) a hlavně pozdní odpoledne, kdy jakési náznaky termiky se objevovaly, jak graf napovídá, jen v prvním startu. Dále už to byl jen traverz v místech, kde se mi zdálo klesání pomalejší.
    Škoda že jsem výsledek pokazil prvním přistáním, mohlo to být ještě o kus lepší, ale patrně to na dlouhou doby byla poslední šance zalétat si bez mrznoucích prstů 🙂 .

  8. Aj na Slovensku panovalo krásne neskoré babie leto a pokračuje aj v tomto týždni. Bohužiaľ pre pracovné povinnosti a návštevy cintorínov v rodisku 200 km od Žiliny som sa k lietaniu nedostal. Snáď o mesiac sa mi to podarí.

    Bohuš

  9. Zdravím vás, letci.
    Tak mi to opět nevyšlo. Hlavně časově, a také zatím nemám žádnou kvalitní náhradu za Daidala (kromě staré dobré Q10 – je dobrá, ale silnější vítr zrovna nemiluje … :-).)

Komentáře nejsou povoleny.