RCEX14 – 9. kolo

Deváté kolo 6. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 27. září 2014 a trvá do neděle 5. října 2014.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.

Komentáře: 10

  1. Přeji hezký den.
    Neděle 28.9.2014, 12:00 – 15:00 hodin.
    Skoro jasno, cca 20°C, vánek Z 0,5 – 3 m/sec.- prostě nádherné.
    Termika by mi občas i přála, ale kvůli potížím se zrakem jsem ji nemohl využívat tak, jak bych byl býval chtěl. Musel jsem ji brzy opouštět a protože znovu nenalézal, bylo nutno přimotorovávat …

    Model: Daidalos, rozpětí 2300, hmotnost 557g, motor AXI2208/20 160W, aku dvojčlánek 1000 mA. Koeficient 1,436.

    Pořadí dat: číslo letu, doba letu, motorový čas, přistání, body
    1) 10:00, 32, 160 cm, 48,96
    2) 10:01, 22, 350 cm, 41,60
    3) 10:03, 38, 80 cm, 81,58
    Celkem tedy 172,14 bodů.
    Petr.

  2. Včera jsem si naplánoval soutěžní lety, bohužel po prvním vydařeném startu (příjemný stoupáček po 8 sec. motoru) mě z letiště vyhnal déšť… Nevím jak o takové situaci hovoří pravidla rcex, ale rozhodl jsem se výsledek anulovat a zkusím to (snad) zopakovat zítra.

    1. Petře,

      to je vyšší moc, podle mě jsi se rozhodl správně 😉 , protože 8 vteřin motoru je fakt hodně málo 😀 . Jinak já bych se držel těch tří letů v jednom dni. H.

    2. Petr Dušek, Hořice – 3.10.2014 – 12:00-13:00 hod., skoro zataženo, V vítr 1-2m/s
      Arnica 96″, 660g; TGY D2826/2200; 2S Lipol 1600; Ae9,5/5; 180W; K=1,36

      1. let: 9:59; motor 19 sec; přistání do 2m; 30 b.
      2. let: 9:57; motor 28 sec; přistání do 1 m; 41 b.
      3. let: 9:58; motor 15 sec; přistání do 1 m; 22 b.
      Celkem 93 bodů.

      Jak jsem si naplánoval, tak jsem udělal… naladěn předchozím 8mi sekundovým startem jsem opět motoroval krátce… a často 🙁 . V prvním startu 3x a ve druhém 4x. Žádné přízemní bublinky jsem nenašel jen občas taková nulová místa, kde jsem padal pomaleji. Teprve ve třetím startu jsem podržel motor déle a tam jsem v mírně záporné nule odkroužil celých deset minut, na konci mi ještě zbyla asi 20ti metrová rezerva.
      Jediným kladem před zítřejší soutěží je fakt, že se mi snad konečně vrací větší jistota do přistání… doufám že ty dva škrtací starty jsem si vybral už dnes 😀 .

  3. Zdravím pánové.
    Tak toto kolo neletím.Není s čím.Nějak jsem nestihl vyrobit novou včelku.
    Boban

  4. Uz minulou sobotu, po obede. Bylo opravdu nadherne. Při prvním startu teprve termiku vyrabeli, pak uz to bylo fajne, bez dopomoci ptactva atd. Vic v grafu.
    Uz mnoho let si rikam: Nad bodem se netoci atd. ale mam to marny atd.
    Skoro jsem byl v pokuseni letani zatajit ale zvitezil smysl pro ferplej.
    Supra jako obvykle.
    25 sec – 9:58 – 500 cm
    10 sec – 9:55 – 4000 cm
    10 sec – 9:50 – 1000 cm.
    Celkem 128 bodu.
    Hned potom jsem si dal start a trefil jsem metu. Porad jsem holt malo zocelenej.

  5. Jan Kubica, 5.10.2014 mezi 13. a 14. hodinou, Děčín
    AH Castor 2.5m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S1800, 230 W, 990 g, k = 1.11

    1. let: 9:55, motor 22, přistání do 2 m = 32
    2. let: 9:57, motor 24, přistání do 1 m = 30
    3. let: 9:54, motor 24, přistání do 1 m = 33

    Celkem 95 bodů

    Většinou bylo zataženo, když se na chvilku objevilo světlo, byly stoupáky jak na jaře. Byl se mnou i syn s EasyStarem, což mělo dva důsledky. Za prvé mi měřil a vždycky o kousíček míň, než jsem chtěl 🙂 – naprosto nekompromisní rozhodčí. Za druhé mi naznačil, že se mám vykašlat na poskakování nad zemí a rovnou nabrat alespoň 150 m, kde se spolehlivě chytal i s EZ (nejdelší let byl 12 minut, z toho 7 zabral sestup). H.

  6. V pátek jsem využil volna a byl jsem odlétat záříjové kolo. Začal jsem létat s daidalem, ale při druhém letu, když už jsem šel na přistání, se mi s ním podařilo „křachnout“ a odnesla to gondolka. Na poslední let jsem tedy nasadil magica. Honzo, co na to pravidla, lze to?

    1. Mirku, samozřejmě lze, jen to počítání budeš mít těžší 😉 . H.

  7. Tak jsem to spočítal, uff :-). Jak už jsem psal, odlétal jsem kolo v pátek 3.10. Bylo slunečno, sem tam mráček, slabý vítr, ale naprosto nepravidelný s nepříjemnými, poměrně silnými nárazy. Na to jsem doplatil v 2. letu, kdy jsem nasadil na přistání a když jsem letěl na klapkách a ve výšce cca 1,5 jsem se blížil proti větru k bodu, tak z ničeho nic fouklo úplně z druhé strany, Daidala podfouklo a spadl z toho metru a půl přímo na čumák a odnesla to prasklinou na 3 místech gondola plus se mi utrhla jedna anténka na přijímači. Nic co by nešlo opravit, ale na poslední let jsem musel vytáhnout Magica. Termiky bylo docela dost, jen v prvním letu jsem z ní musel utíkat, protože jsem slyšel, jak se z dálky blíží letadlo a bál jsem se, že si to namíří do míst, kde létám. Takže jsem musel přimotorovat.
    Výsledky: pilot Mirek, Vinoř, 14.00-15.30, modely Daidalos (motor AXI 2208/20, vrtule 10×4,5, 2S 1300 mAh, „daňový“ výkon 145W, koeficient 1,22) a Magic (motor Hyperion GS2218/12, vrtule 10×6, 3S 1000 mAh, výkon podle datasheetu 269 W, koeficient 2.17)
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 50 40 50 10 48.90 0 59
    2. let 9 49 20 570 11 24.45 15 50
    3. let 9 40 20 110 20 43.39 3 66
    celkem tedy 175 b.

Komentáře nejsou povoleny.