Komentáře: 3

  1. Díky Honzo.
    Jen se musím pochlubit.Včera jsem byl na mistrovství ČR RCEO v Dětřichově.
    Lítalo se na 8 kol a z toho 1 škrtací.Dle mého umu a co umím zalítat jsem to neměl až tak špatně rozlítané.Čas 4:57 téměř každý let a přistání od 100 po 70 taky není špatný.Byl jsem nervózní a pokaždé před přistáním se mi orosilo čelo a zamlžily brýle.Nervozita je prevít.Ale dobrý,jelikož neuznávám přistání typu oštěp,tak to vždy trochu popojelo a nebo nedojelo.Ale co se nestalo.Už od prvních startů jsem pozoroval,že model někdy zarušil,koplo mi to do výškovky a nebo nereagovalo vůbec.Všech 7 kol jsem odlítal téměř bez problémů.Jen se mi to nějak nezdálo.Ale co,jsem na prestižní soutěži o 34 soutěžících.Velice slušná účast a úroveň výborná.
    Nastoupil jsem na 8 kolo s představou,že to musím zaletět za 400 bodů ať se umístím trošku ve předu.Hmm,400 bodů jsem nezaletěl.Jen mě to mé rušení začalo rušit víc a já model přestal řídit a ve spirále se odporoučel k zemi do sluncem vyprahlého pole a už jen rána.Tak jsem si zašel pro to,co zbylo z mé včelky(APIS).Rozházené to bylo v okruhu 10m.Křídlo by se asi dalo i opravit,ale to nebudu.Zjistil jsem,že si stavím celkem bytelné eroplány.Trup,ten to schytal na 4 kusy.Jak jsem měl vše sebrané a hlavně lipolky(měl jsem strach,že začnou hořet-to pole bylo čerstvě posekané obilí a zůstali tam řádky slámy),nedovedu si představit,kdyby to začalo hořet!Jak jsem měl plné ruce trosek,říkám si,něco ti chybí.Jasně,špice s motorem a regulátor.Tak chodím okolo jako pešek a nakonec jsem našel špici zabořenou tak 20 cm v zemi.Fakt,ani nešla vytáhnout.Koukal jsem,že kužel a vrtule jsou v pořádku a motor taky.Jsem za to rád.(doma jsem zkoušel a je to OK)jen regulátor SPIN 66 je už v JETI model na kontrolu.
    A co se vlastně stalo.Používám přijímač FRSKY pro FASST.S přijímačem není problém,sloužil bezproblémově,ale jeho antény už tak bezproblémové nejsou.Spíše jeho majitel(já) jsem problémový.V modelu není moc místa a tak přijímač byl zasunut v trupu tak,že jsem musel antény ohýbat a tahat ven a ještě byly drženy kabinkou.Proti prošoupání byly chráněny smršťovací bužírkou.V pátek jsem byl trénovat a pak jsem si model chystal na cestu.Ano,ty anténky byly(aspoň ta jedna) takové vláčné a tak jsem je pro jistotu ještě jednou nabužírkoval,ale ta jedna už asi byla načatá!Po havárii jsem je našel už oddělené od přijímače a ta jedna byla opravdu špatná.Ukazoval jsem to Martinovi Faltíčkovi z Jetimodel a tem mi zdělil,pokud ta anténa byla už taková i při letu,tak dosah takového přijímače je minimální!Takže,havárii přičítám své blbosti a to především(když už jsem si myslel,že ty antény nejsou ok,mohl jsem použít jiný přijímač-mám ještě druhý)pozdě bycha honit.Takže,domů jsem si odvezl trosky.Podle výsledovky jsem byl 17 z 34 soutěžících.což pro mě dobrý úspěch-mohlo to být lepší.Ale…
    Jinak,přátelé.Poučte se z mé chyby a sem tam někdy zkontrolujte antény od přijímače a pokud možno neohýbat.Nevyplácí se to.Škoda je pak dost velká a bolestivá.
    Jsem rád,že to dopadlo tak jak to dopadlo a že jsem neublížil nikomu na zdraví a ani na majetku.Kolona aut tam byla pěkná a lidí požehnaně.
    Dnes už chystám nový model.Měl jsem doma vyřezané nějaké jádra a starý trup.Sice to bude jen 2000mm,ale zatím bude stačit.Takže,nový APIS II už se rodí.
    Omlouvám se,že jsem se tak rozepsal,ale chtěl jsem se podělit se svou zkušeností,co se týče přijímače 2,4GHz a jeho antének.
    Boban

    1. tak teď jsem dostal oficiální výsledovku.
      Nebyl jsem 17,ale 19 z 38 soutěžících
      Boban

  2. Ahoj Bobane, tak to, že nedošlo k žádné škodě na životech, je určitě dobře 😉 . Modelu ale škoda je 🙁 . Díky za upozornění na antény, já mohu jen dodat, že po pádu Castora v Hořicích zajišťuji antény přelepením izolepou, protože když se dostane pod baterku, taky nějak nefunguje… Držím palce, ať se Ti nový model podaří. H.

Komentáře nejsou povoleny.