RCEX 2012 – 7. kolo

Sedmé kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 28. července a trvá do neděle 5. srpna 2012.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Jako obvykle přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.

Komentáře: 14

  1. Petr Dušek, Hořice – 31.7.2012 – 12:30-13:30 hod., skoro jasno, JZ vánek
    NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 3S Lipol 1850; Ae14/9; 470W; K=0,95

    1. let: 9:58; motor 11 sec; přistání 450cm; 24 b.
    2. let: 9:54; motor 11 sec; přistání 150cm; 19 b.
    3. let: 9:57; motor 10 sec; přistání 10cm; 13 b.
    Celkem 56 bodů.

    V práci jsem si povolil polední pauzu a vyrazil na letiště. Byl to potřebný balzám na můj sobotní „výkon“ v Bořeticích. Modrou oblohu sem tam zdobil bílý obláček, skoro bezvětří, termika všude, kukuřice 600 m a nejbližší vinice dokonce 80 km daleko 😀 .
    Létal jsem s F5J pohonem, vše na jeden motor a zbytečně vysoko. Nebýt krátkého přistání v prvním startu, bylo by to téměř dokonalé…
    Graf dávám se všemi starty v reálném čase, aby byla vyloučena jakákoliv manipulace 😉 .

    1. Júúú, blahopřeji. Dneska spravím křidélko a zítra vyrazím na svah :lol:, těch tu máme na rozdíl od kukuřice a vinic dost. Svědomí potom uklidním nějakou tou skleničkou :-). H.

  2. Snaha byla.
    Prvni start 10s – 9:58 – 10 cm. Ve druhem startu strasna bitva, posledni snad tri minuty ve 20 metrech. Oddechl jsem si, ale na okruhu tam vubec nebyl vzduch tak jsem sahnul na motor – a ten snad po sekunde zhasnul. Pad stremhlav „jen“ ze 3 metru a pretrzeny stred kridla. Uz jsem objednal novy. Na slovo „ruseni“ jsem alergicky ale petatricitka jde hned z chalupy.
    Par dni predtim jsem rozlozil novou Q12 na prvocinitele po zrate ocniho kontaktu pri stoupani. Hezke letni vykony. Zase budu mit nove eroplany.
    Ivan

  3. Sobota 4. 8. odpoledne 17:30 – 19.00 hodin, prakticky bezvětří, 27°C. Prostě (až na mé výsledky 🙂 )pohodový čas …
    Model Daidalos, 2000 mm rozpětí, 537g hmotnosti, AXI2208/20, AN 10/6, Rhino 2C 1050, příkon 160W, koef. cca 1,49.
    1. let: 9:55, motor 29, přistání 90 cm, 48,20 bodů
    2. let: 9:58, motor 20, přistání 180 cm, 34,80 bodů
    3. let: 9:55, motor 28, přistání 150 cm, 79,71 bodů = 133 bodů celkem.
    Jen druhý let vyšel na první motorování, při ostatních jsem musel pár vteřin přimotorovat …
    S přátelským pozdravem všem
    Petr.

  4. Bedřich Koros, Hradec Králové – 5.8.2012- 10,00 – 11,30 hod
    Polojasno; JVV větřík cca.1-2 m/sec; 28°C
    SPARROW 2500mm; 700g
    XM2830/12;3sLipol1300;11×6; 177W (měřeno ampérmetrem 16A); K=1,26

    1.let 9,55; motor 25sec; přistání 350cm; = 46
    2.let 9,57; 23; 100 = 35
    3.let 10,00; 20; 150 = 28
    Celkem 109

    Tak jsem se po delší době dostal k letům RCEX s křídlem které jsem přes zimu vyrobil (vákuové laminování) s použitím profilů AG40+41+42+43. Křídlo je asi se zbytečně velkou štíhlostí – mohlo mít větší plochu. Trup ješte konečný nemám je nyní z Etalonu od LS.
    Byl jsem se podívat na F5J v Hořicích s nadějí, že uvidím na moje představy ideální lety s motorováním cca.5-10sec. do 50-100m. Bohužel jsem je neviděl a proto bych se vás zkušených rád zeptal zda se vám často podaří a zda je létáte s využitím telemetrie a nebo jen tak klasicky bez pomůcek.
    Poslední let jsem také spadnul v polovině času asi ze 150 na 50m kde jsem odlétal zbytek času-ale standart alespoň v mém případě to bohužel není-létal jsem bez pomůcek a vše na jednu baterii bez dobití. Měl jsem začít asi o 0,5 hod později.
    Budu vděčen za vaše vyjádření – díky Béda

    1. Ahoj Bédo, to křídlo by určitě zasloužilo větší vzepětí, nebo trochu zlomit uši. A hlavně delší trup s větší směrovkou. Štíhlost není na závadu, na nejnovějších F3J brusech pozoruju štíhlejší křídla než měla předchozí generace.
      K taktice létání v F5J – není účelem zkracovat motor, okrádal by ses tím o čas, ideální ve výšce 50m obletět půl letiště, tam najít stoupák a vypnout v 29. sekundě 😀
      Na soutěži v Hořicích nebylo úplně ideální počasí, proto moc nízkých startů nebylo, ale když je termika, tak to jde bezpečně pod 100m. Přikládám záznam z úspěšnější části včerejší soutěže Autonomy, 4 z 5 startů do termiky a jen jednou jsem se rozbláznil na motor až ke 100m 😉 .

    2. Ahoj Bédo, pěkný model :-). Jak píše Petr, nejlépe je letět nízko nad zemí a najít stoupák (teoreticky velmi snadné, že :lol:), jinak mně vychází ze soutěžních letů (zatím 3 soutěže), že maxo nalétám s Castorem asi v polovině případů a to létám do 150-200 metrů, takže na nějaké supernížky budu muset ještě dlouho trénovat. Normálně létám bez výškoměru, ale domnívám se, že už výšku na nějakých 20 m odhadnu. H.

  5. Jan Kubica, 4.8.2012 okolo poledne, Hořice, vánek, hodně teplo, ale zataženo vysokou oblačností
    AH Castor, 2500 mm, 990 g, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S1800, 220 W, k=1.11

    1. let: 9:55, motor 34, přistání 280 cm = 49
    2. let: 9:57, 27, 20 = 33
    3. let: 9:56, 17, 120 = 26

    Celkem 108 bodů.

    Odlétáno po Autonomy v Hořicích a zrovna v polední pauze, ale vypadalo to na déšť. Samozřejmě, jakmile jsem přistál, objevilo se sluníčko a kluci (Petr s Mirkem Kotulou) začali létat maxa z 50 m :-). Dobře mi tak.

    Ivane, ta havárka mě mrzí, ale jsi si jistý, že to bylo rušení? Jinak já uvažuji o wifině už dlouho, ale pořád se nemohu rozhoupat jakou.

    Příští kolo nebudu, 24.8 až 5.9. jsem u protinožců, ale vyhlášení soutěže se objeví automaticky, už je to naprogramované :-).

    H.

      1. Petře, bohužel MČR RCEN mi uteče, budu brečet v Perthu a držet vám palce. H.

  6. Petře,
    ten trup na foto není ten s kterým jsem létal-foto je z pokusu s Daidalosem.
    Vzepětí poloviny je v místě lomení na 545mm 14mm a na konci 69mm -zachoval jsem poměry jako má PIKE-Samba. Podrobnosti příloha.
    ???
    BK

  7. Zdravím,
    tak jsem si dnes pěkně polítal.Vítr mírný,někdy i nárazový,ale super.Obloha téměř bez mráčků,termiku jsem hledal daleko od sebe ve vodorovném letu,když začnu točit,ztrácím.Nad baráky jsem roloval ze strany na stranu,skoro jako na svahu.Pěkné polétání a úžasná neděle.
    Boban
    výsledky:

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model APIS

    Rozpětí 2400 mm
    Hmotnost 1000 g
    Motor TG H2218
    Vrtule 10/6″AE
    Aku 2S1300mAh
    Regulátor 60A
    Příkon 190 W
    Vyk. zatížení 190 W/kg
    Koeficient 0,95

    Datum 05.08.2012 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 50 25 100 10 23,75 3 37
    2. let 9 55 27 50 5 25,65 0 31
    3. let 9 56 24 0 4 22,80 0 27

    95 bodů

  8. Petr Jeremiáš, 31. 8. 2012, Praha, 17:15 -18:00 hod, skoro jasno, vítr tak 3-5 m/s.
    Aegea 2, 2000 mm, 555 gr, Turnigy 1900 kV, 2s Li-Pol 1050 mAh, Aeronaut 10/6, k=1,351
    Jednotlivé lety nemá cenu popisovat, oproti minulému kolu jsem to trošlu vylepšil, celkem za 158 bodíků 🙁
    Nechci se nějak vymlouvat, tenhle rok jsem toho nalétal minimálně, takže se to musí na výsledku zákonitě projevit, ale na příští rok změním model :-). Ne že by Aegea létala špatně, ale nějak se mi čím dál tím méně líbí let 2 m modelu o zatížení nějakých 16 gr/dm2. Prostě mastný papír, zvlášť pokud trošku fouká. Tak chystám stroj o rozpětí 2,7 m, plocha cca 40 dm2 a hmotnost okolo 1000gr, abych se dostal na zatížení okolo 25 gr. a alespoń to trošku letělo 🙂 Konstrukce jako Odyssey od ArtHobby, křídlo PS+balsa.

  9. Zdravím priatelia,

    v tomto kole som sa k lietaniu vôbec nedostal (manželka mala narodeniny, s tým boli spojené rodinné oslavy atd). Ale aj to je pre kľud v rodine potrebné podstúpiť.

    Snáď nabudúce

    Bohuš

Komentáře nejsou povoleny.