Pravidla „Non-Stop 1000“

Návrh pravidel

  1. Jakákoliv elektra s jakýmkoliv pohonem.
  2. Povolená doba chodu motoru pro soutěž je T:
    Stanovení doby chodu motoru:
    – z počáteční stoupavosti modelu: T= 1000/vy,
    kde
    vy – stoupavost v m/s
    nebo
    – z počátečního příkonu pohonu: T = 29000 * M/P,
    kde
    M – hmotnost modelu v kg,
    P – příkon ve W
    (15.3.10: konstanta změněna z 24000 na 29000, což odpovídá účinnosti pohonu asi 35%.)
    Dobu chodu motoru lze upravit dle aktuálních podmínek.Pro sledování doby chodu motoru je možné a žádoucí použít časovač ve vysílači.
  3. Motor se počítá do letové doby a je možné jej zapínat a vypínat podle libosti.
  4. Úkolem je nalétat při jednom startu co nejdelší čas.
  5. Průlet vymezeným prostorem ve výšce do 3 m v 15. a 30. minutě a dále každých 5 minut, průletové okno je daný čas +/- 1 minuta (tj. průlet v intervalu od 14. do 16. minuty, od 29. do 31. minuty, od 34. do 36. minuty atd.)
    (20.3.10: průletové okno zkráceno ze 4 na pouze 2 minuty.
    3.4.10: průlety po 30 minutách letu každých 5 minut, bylo 15.)
  6. Společný start, motor musí být při startu v chodu.
  7. Vyhraje ten, kdo vydrží ve vzduchu nejdéle. Alternativně může být kolo časově omezeno třeba na 1 hodinu, potom může rozhodovat třeba zbytek „paliva v nádrži“ nebo ještě lépe průlet každých 5 minut. (Škrtnuto 3.4.10)
  8. Lze odlétat i více kol, pro celkové hodnocení se může sčítat pořadí v jednotlivých kolech.

Má to být „srandasoutěž“, nic oficiálního. A pořád je to pod RCEX (měří se :lol:).

Jan Kubica
16.2.2010