Návrh pravidel
- Jakákoliv elektra s jakýmkoliv pohonem.
- Povolená doba chodu motoru pro soutěž je T:
Stanovení doby chodu motoru:
– z počáteční stoupavosti modelu: T= 1000/vy,
kde
vy – stoupavost v m/s
nebo
– z počátečního příkonu pohonu: T = 29000 * M/P,
kde
M – hmotnost modelu v kg,
P – příkon ve W
(15.3.10: konstanta změněna z 24000 na 29000, což odpovídá účinnosti pohonu asi 35%.)
Dobu chodu motoru lze upravit dle aktuálních podmínek.Pro sledování doby chodu motoru je možné a žádoucí použít časovač ve vysílači. - Motor se počítá do letové doby a je možné jej zapínat a vypínat podle libosti.
- Úkolem je nalétat při jednom startu co nejdelší čas.
- Průlet vymezeným prostorem ve výšce do 3 m v 15. a 30. minutě a dále každých 5 minut, průletové okno je daný čas +/- 1 minuta (tj. průlet v intervalu od 14. do 16. minuty, od 29. do 31. minuty, od 34. do 36. minuty atd.)
(20.3.10: průletové okno zkráceno ze 4 na pouze 2 minuty.
3.4.10: průlety po 30 minutách letu každých 5 minut, bylo 15.) - Společný start, motor musí být při startu v chodu.
- Vyhraje ten, kdo vydrží ve vzduchu nejdéle. Alternativně může být kolo časově omezeno třeba na 1 hodinu, potom může rozhodovat třeba zbytek „paliva v nádrži“ nebo ještě lépe průlet každých 5 minut. (Škrtnuto 3.4.10)
- Lze odlétat i více kol, pro celkové hodnocení se může sčítat pořadí v jednotlivých kolech.
Má to být „srandasoutěž“, nic oficiálního. A pořád je to pod RCEX (měří se :lol:).
Jan Kubica
16.2.2010