RCEX – 2. kolo

Druhé kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná 22.2. a trvá do 28.2.2010.

Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji všem silnou termiku a spolehlivou techniku.

Jan Kubica

komentářů 10

  1. Petr Dušek, Hořice – 24.2.2010 – 16:00 – 17:00 hod.

    Siesta 1860mm, 590g.
    Turnigy 2632/3400 převod 5,23; 3S Lipol 1000; 12,5×6; 125W; K=1,059

    1. let: 9:59; motor 29sec (1x); přistání 50cm; 598 b.
    2. let: 10:00; motor 42sec (1x); přistání 10cm; 586 b.
    3. let: 9:59; motor 36sec (1x); přistání 160cm; 588 b.
    Celkem 1772 bodů.

    Předpověď na víkend je nejistá a tak jsem využil dnešní pěkné odpoledne (spíš podvečer) k odlétání soutěže. Bylo skoro zataženo ale občas i vykouklo slunce, téměř bezvětří, teplota 5°.
    Jak jsem sliboval minule, s pomocí šuplíkových zásob jsem sestavil nový pohon pro Siestu. Motor z vrtulníku, převodovka a vrtule z RCEJ, 3čl. LiPo. Výsledkem je kolmé stoupání (10m/s) při změřeném příkonu 125W.
    Dnes jsem udělal z rcex „padací“ kategorii, což Honzu jistě nepotěší… První start přesně podle plánu, motor 29s (250m), lehký náznak „nulky“ kolem druhé minuty a na závěr zapíchnutí do sněhu. V druhém startu jsem se přehmátl a místo vypnutí motoru jsem „vysunul podvozek“, než jsem si to uvědomil a nahmatal správný přepínač, byl jsem skoro ve 400m za 42s. Docela to tam nahoře letělo a tak jsem nakonec shazoval ze 160m. Třetí start jsem dal hned bez dobíjení, výsledkem bylo trochu pomalejší stoupání (300m za 36s.) ale opět bezpečně naklouzaných 10 minut.
    Slibuju, že v březnovém kole už začnu lítat termiku. Už dnes kolem jeden dravec proletěl, ale mával a mával a rychle se vzdaloval, do kroužení se mu nechtělo.
    Honzovi posílám mailem záznam z výškoměru, třeba se mu podaří ho sem pověsit.

    PD

    1. Petře, blahopřeji! Moc pěkný výsledek a taky mě „potěšila“ ta převodovka. Mám už o tom napsaný článek, ale dám ho sem asi až večer, protože si to chci ještě promyslet a taky jedu na stavbu :-(. A s tím nabíjením – mistři (jako třeba já :lol:) létají i 4 starty na jedno nabití. H.


  2. Jan Kubica, 27.2.2010, 14:00-15:00, vítr tak 6 m/s, polojasno, asi +6 °C
    Majna, 1500 mm, 480 g, Mega 400/15/7, 9.5×5, 3S1500, 110 W, k=1.15

    1.let: 9:57, 45 (3x) = 545
    2.let: 9:59, 38 (2x) = 555
    3.let: 10:01, 33, přistání 820 cm = 567

    Celkem 1667 bodů

    Castor ještě není (příště ale už určitě ano, tedy možná), tak to zase zbylo na Majnu. Termika byla, ale protože foukalo, tak jsem se jí nemohl nikdy držet moc dlouho. Ale hlavní problém je na straně pilota – nikdy nevydržím „motorovat“ dost dlouho, vždy převáží můj nemístný optimismus, že „to tam je“.

    Nevadí, zatím držím průběžné druhé místo 😆 a doufám, že mi to nevydrží :-). H.


    PS: Měl jsem s sebou tým – fotografku a časoměřiče (je to blbý, nedá se podvádět :-)). Hlavně že sníh mizí a jaro je ve vzduchu. Akorát se bojím, až se zeptá, co že jsem to dělal v zimě…

  3. SIESTA s křídlem RELAX 2200 LS, 698g
    XM2830CA Kv980+11×6; 2S Lipol1300; 65W; K=0,465

    Bedřich Koros Hradec Králové – 26.2.2010 – 12.00 – 14:00 hod.
    Počasí zataženo chvílemi jemné mrholení , 5°C; dole vítr 4-5m/s nahoře silnější většinu stojím na místě nebo pomalu postupuji proti.

    1. let: 9:30; motor 60sec; přistání 200cm = 569
    2. let: 10:00; motor 60sec; přistání 100cm = 602
    3. let: 10:00; motor 80sec (opakovaně); přistání nehodnoceno = 563

    Celkem 1734 bodů

    Jelikož jsem měl od LS zapůjčený Relax s křídly 1900 a 2200 na závěr zkoušek jsem ještě zkusil kombinaci trup Siesta + křídlo Relax 2200.
    A ono to fungovalo docela OK vzhledem k té váze, neboť jsem musel ještě vyrobit přípravek pro uchycení křídla. Při změně pohonu jsem se dal cestou větší efektivnosti nikoliv max.výkonu a na jednu baterku – no chtěl jsem zkusit něco jako RCEE-to je něco pro Honzu.
    Jinak ze 400m za jasného počasí to by se to létalo-jestli bych tam ještě viděl.
    Ale já jsem zase zaváhal – dnes dopoledne to zde bylo počasíčko.
    Honzovi posílám foto mé kombinace Siesta +Relax.

    Zdraví Béda

  4. 28.2. odpoledne
    Q11, DS2826-10, 9,5×5,5, DS 1000-2S EX
    Chtel jsem vyzkouset jen 20 sekund motoru, s tim, ze to bude asi malo. Prvni start normalni, pri dalsich dvou na zemi klid ale nahore couvacka a dost dobra turbulence. Pri dalsim letu nekdo na zapade otevrel vrata od stodoly – rychle dolu, ale dalo se to dobre ridit.
    Takze vysledek spatny ale spokojenost.
    20″ – 8:55 – 50cm =531
    20: – 6:30 – 500cm

  5. Honzo, pro mne pridej: chces opravdu odeslat?
    Znovu:
    20″ – 8:55 – 50cm = 538
    20″ – 6:30 – 500cm = 381
    20″ – 6:00 – 150cm = 360

  6. Ahoj,

    beriete ucastnikov aj zo zahranicia?

    V nedelu som lietal „za humnami“ v Brodne, co je miestna cast Ziliny. Celý den fukal silny juzny vietor, pred zapadom slnka sa na chvilu trochu utisil a vyuzil som to okno. Zamracene, teplota 6 st, termika ziadna, vietor pri zemi 2 m/s, vo vyske model stal proti vetru.

    Model Q10, 520 gr, motor Turnigy 2826 1650 ot/v, vrtula Aeronaut 10/6″, bateria 2xLipol Desire Power 1300 mAh

    Lety ziadna slava:

    1. let: 7:30; motor 50sec; pristanie 0 = 407 bodov
    2. let: 9:57 motor 60sec (opakovane), pristanie nehodnotene = 534 b
    3. let: 10:04; motor 60sec (opakovane); pristanie nehodnotene = 533 b

    Spolu 1474 bodov

    Pre dalsi rok by som doporucil aspon pre zimne mesiace rozsirit startovacie okno od soboty do nasledujucej nedele, t.j. 2 vikendy. V lete sa da lietat aj vecer po navrate z prace ale v zime len cez vikendy. Uz dva krat sa stalo ze vikend pred sutazou bolo vhodne pocasie a termine sutaze prechadzal front.

  7. Este dodatok, az teraz som zistil ze do nazvu mam vlozit moje meno

    Bohus Belan zo Ziliny

    1. Ahoj Bohuši,

      vítej do klubu. Z výsledku si nic nedělej, hlavní je, že létáme a že nás to baví :-)!

      Honza

      PS: Celé jméno na RCEX není potřeba, nicméně se stalo dobrým zvykem používat jméno nebo alespoň iniciály. Dále je to tu kvůli spamu nastavené tak, že komentáře se ukazují okamžitě, pokud už máš dva předchozí schválené, jinak čekají na odklepnutí adminem. To jen na vysvětlení, samozřejmě to není podstatné.

Komentáře nejsou povoleny.