Tři čtvrti prázdnin za námi – to se vždycky létá v Pace – tedy Druhá Packá Véčka. Cestu na letiště si našlo 20 pilotů, drtivou převahu ovšem měli domácí – celkem postavili polovinu startovního pole a to k nim ještě příští rok přibude Petr K.
Nevím, jak je to možné, ale do Nové Paky vždy dorazím poslední, i když je to z Hořic nějakých 20 km. Proto mám vždy první fotku až z nástupu 🙂 , hlavní pořadatel Petr S. vysvětluje místní zvláštnosti. Mimochodem, světle modré triko = domácí pilot (s jednou výjimkou 🙂 ).
Vláďa se vrátil k létání po delší přestávce, která však na výkonech nebyla znát.
Martina jsem také viděl možná po roce…
… létal tak dobře, že na něho nikdo nestačil, blahopřeji.
Hořický tým postavil 4 závodníky, ale byli jsme „přetrénovaní“ 🙁 .
Mirek přistává stylově – eroplán má být před přistáním natažený 🙂 .
Marek si přivezl vlastní sličnou časoměřičku Karolínu.
Petr, Jirka a Máša. Tuto trojici můžete na těchto stránkách potkat často.
Radek (s Rendou) chybí jen málokde a málokdy, samozřejmě vždy o bednu usilující 🙂 .
Jirka létá úplně jinak než ostatní – hledá si vlastní vzduch, model létá rychleji a mnohem plynuleji než nám. A k tomu má vše předem promyšlené.
Sebral mi časoměřičku (dostala potom za prokázané služby v Lánech láhev vína 🙂 )
A nakonec ještě vychytávka z Jirkovy dílny pro snadné a rychlé odpojování/připojování baterie (při opakovaném letu není problém ani s třesoucí se rukou 🙂 ).
Dohady, kdo vlastně vyhrál. Martin se neustále domlouval s Radkem (modré triko – výjimka, není z Paky 🙂 ), kdo z nich bude o 1/4 bodu první, ale nějak zapomněli na Jirku (všimněte si výrazů všech tří aktérů 🙂 ). Na prvních vytištěných výsledcích byl Jirka první, ale při kontrole výsledků se přiznal, že v posledním kole přistál jen za 40 bodů (na lístečku to bylo správně, chyba vznikla při přenosu do PC). Martin si tak mohl oddychnout 🙂 .
Tradiční vítěz poháru paní Gagarinové – o největší dosaženou výšku při kladném skóre za let. Tentokrát to ale bylo bez výstřelků, což jaksi není ono, neboť k vítězství stačilo asi 190 m. Pokud bych mohl doporučit, měla by v této dílčí soutěži platit podmínka, že výška musí být přes 200 m. Jirka T. v jednom kole letěl asi do 320 m, ale nesplnil podmínku kladného celkového výsledku za let, protože si myslel, že musí co nejrychleji zase přistát 🙂 . Příště 🙂 .
Diskuse na Stoupáku.
Výsledky.
Já létal „přetrénovaně optimisticky“ a výsledek se dostavil 🙂 . Minimálně ve dvou kolech jsem vypnul motor impulzívně při průletu bublinkou hodně nízko. Byly z toho opakované lety 🙁 , dobře mi tak, mám na soutěži přemýšlet a před soutěží nepožívat 🙂 .
Pačáci, díky za hezkou sobotu.
Honza
20.8.2020
Ahoj Honzo, krásný fotky a komentář, po zhlédnutí tvých článků je pro mne soutěž teprve ukončená.
Na závěr sezony mám připravenu ještě jednu vychytávku. Spolu s vysunutím brzd
vyklopím asi metrovou tyčku s kolečkem, v pracovním čase 9.59 ji brnknutím o zem
nebo trávu přiklopím zpět k trupu a už v klidu přistanu (doufám) na bod.
Jirka
Ahoj Jirko,
děkuji moc za pochvalu.
S „vychytávkou“ si podle mě moc nepomůžeš, pokud nestihneš přistát v pracovním čase. V pravidlech RCEV (https://svazmodelaru.cz/klem/Pravidla/SRad2020.pdf) je napsáno:
9.6.8.3.4.2. b) Pracovní čas pro celou skupinu je 10 minut, včetně doby chodu motoru.
A potom v 9.6.8.6.3. Bonus za přistání se nepřiděluje, pokud: b) model přistál po pracovním čase.
Ale možná jsem to nepochopil správně, nevím. H.