Pozvánka na RCEE – Dehtáry 19.8.09

Doba: středa 19.8.2009, 17:00 (pokud by byl vážný problém s počasím, bude o týden později)
Místo: modelářské letiště u obce Dehtáry (SV okraj Prahy u dálnice na Mladou Boleslav), souřadnice: 50°8′40.331″N, 14°37′34.457″E
Organizace soutěže: vklady nebudou, ceny jen symbolické
Pravidla: prozatímní pravidla RCEE, platí možnost omezení energie dobou chodu motoru

Jan Kubica
5.8.2009

komentářů 10

  1. Byl jsem včera potrénovat na Dehtáry. S výkonem „sníženým“ ve vysílači na 10 A (asi 120W). Chtěl jsem vás ostatní potenciální účastníky zastrašit předem 🙂 , ale „umřela“ mi baterka – z 5:24 jsem odlétal necelých 5 minut a poslední let (a půl předchozího) už ani nestály za to 🙁 , letělo to sotva vodorovně. Ale termika byla, takže ohlašuji nový (neoficiální) rekord 3590 bodů.

    Tady jsou motorové časy v jednotlivých letech:

  2. Teda Honzo, ty trenujes, to je necestne !! 🙂
    Ja byl litat v patek a v nedeli. Foukal docela neprijemny vitre, hlavne v patek, to jsem byl z chovani modelu temer nestastny a litoval jsem, ze jsem nevzal i „stare“ mensi kridlo. Dnes to bylo vyrazne lepsi. Az na pristani, rozptyl + – 4m je neprijatelny. Vysledky neuvadim, protoze jsem letal s „RCEX“ triclankem, na to dvojclankove 75W plouzeni jsem nemel nervy. Pristi vikend to asi budu must vzit pekne podle pravidel, s patricnym pohonem a stopkama…

    1. Tomáši, znáš to – lehko na cvičišti… 🙂 (příznivý vítr proti svahu; přistávací bod se dává až po přistání; proud čtu odzadu (12 místo 21) a hlavně: ruský stopky – největší, nejtěžší a nejrychlejší na celém světě!).

      Objednal jsem si novou baterku (JENOM 2čl. 🙁 ), ale Havran se mi rozpadá, snad do konce roku vydrží…

  3. Mam „modre“ znamky 🙂 A baterka je pry na poste (Ivane, dik). Tak ted jeste to pocasi. H.

  4. Ahoj
    Mam tu zpravu od „spravcu“ plochy v Dehtarech – prosi nas, at chodime pokud mozno pouze po vysekanych oblastech, tzn. vlastni pristavaci plocha + pristupova pesinka od silnice. A dale prosi kuraky, aby kourili pokud mozno mimo plochu (tzn nejlepe na silnici u aut).

    O vikendu jsem trochu trenoval, v sobotu to celkem slo, ikdyz jen 3185 bodu (8 kol + 1.5minuty). Pristani nic moc, vymluvim se na hmyz, ktery rusil mou koncentraci 😉 Docela to nosilo, protoze jsem 2 kola zalital na neskutecnych 24 a 28s motoru, pak nekolik prumernych 35-40s a vse mi pokazilo tragicke 7. kolo, na ktere jsem vyplacal 78s. Mel jsem takticky 5 minut pockat. V nedeli pofukovalo pres les, bylo to turbulentni a nestalo to za nic.
    Uz se tesim na stredu. 🙂

    1. … – prosi nas, at chodime pokud mozno pouze po vysekanych oblastech, tzn. vlastni pristavaci plocha + pristupova pesinka od silnice. A dale prosi kuraky, aby kourili pokud mozno mimo plochu (tzn nejlepe na silnici u aut). Takže zavedeme trestné body za nesportovní chování? Ale já myslím, že si džentlemeni dají říci 🙂 Stejně mám výčitky, že domácím zabereme na celý večer letiště.

      … vyplacal 78s. Mel jsem takticky 5 minut pockat. A to se mi právě líbí. Nejhorší je, že se s tím nedá nic dělat – akorát ten start to dolítat 🙁 I když, pokud by si člověk všiml včas, je možná lepší to jedno stoupání obětovat, ale to je na mě „vysoká taktická“, asi bych si to netroufl.

      Já „apgrejduju“ Havrana, chtěl jsem podložit motor a při dotahování šroubů vylezl motor předkem ven. Ne že bych o této „konstrukční slabině“ nevěděl, ale má lenost byla vždy větší 🙂 Takže nová přepážka – bojte se! H.

  5. Tak jsem dneska trošku poladil pohon na zítřejší RCEE. První pokus s listy Aeronaut 13×8 na trámci 36mm, odběr 13A.
    1. let 36s motoru, 158 m, stoupavost 4,2 m/s, 2. let 42s, 159 m, 3,77 m/s, 3.let 39s, 138m, 3,53 m/s.
    Ta samá konfigurace, jenom výměna vrtule za Aeronaut 11×7 na trámci 40 mm.
    1.let 48s, 168m, 3,48m/s, 2. let 38s, 143m, 3,76m/s, 3. let 46s, 158m, 3,47 m/s.
    Čekal jsem stoupavost s menší vrtulí podstatně horší.
    Netušíte někdo, jaký by mohl být odběr s menší vrtulí???? To, o kolik si můžu nastavit delší dobu chodu motoru (abych zase nebyl poslední)
    Graf posílám extra do mailu

    1. Tady je graf (zkoušel jsem „rozchodit“ vkládání obrázků do komentářů, ale nějak to narazilo na práva u hostingu, která neumím změnit 🙁 )


      Co se proudu týká, můj „trojčlenkový odhad“ je pod 10 A, ale vezmu zítra měřák, abych z toho nedělal tipovací soutěž 🙂 H.

      PS: vy jste teda „rychlíci“, já si tu „smažím“ odpověď a než ji pošlu, už je zastaralá!

  6. Ahoj Petre,
    uz jsem ti odpovidal na M.H. Myslim ze s tou 11×7 bude odber kolem tech 10A. Mohla by to byt dobra volba. Kdyztak to jeste zmerime pred soutezi.

    Honzo prosimte vezmi meracek (ten muj je jeste na ceste z chiny).

  7. Jinak když se mi zítra povede přijít z práce včas , tak vezmu „pořádný“ termický stroj. Samozřejmě mimo soutěž.

Komentáře nejsou povoleny.