RCEX19 – 11. kolo

Jedenácté kolo korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 23. listopadu 2019 a trvá do neděle 1. prosince 2019.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Honza
22.11.2019

Komentáře: 3

  1. Mirek Kopecký, Cirrus 3370mm, 1500g, EMAX GT2815/06 1280 ot/V, 10×6, 3s2200
    28.11., 12-13hod, polojasno silný vítr do 8m/s, v nárazech cca 16 m/s.
    Ve čtvrtek byl asi jediný termín, kdy jsem mohl vyrazit na letiště. Když jsem dopoledne kouknul přes web na letištní meteostanici, ukazovala nějakých 4-5 m/s, což mi přišlo OK. Ale když jsem kolem poledne přijel na letiště, foukalo už 6m/s a nárazy byly do 12 m/s. Ke všemu foukalo přes mez s řadou stromů, takže u země byl vzduch hodně turbulentní. A mělo být hůř…
    První let jsem zkusil optimisticky letět na motor 15sec, ale už ve 4. minutě jsem musel motorovat. Cirrus i s hmotností nějaké 1,5 kg stál ve větru, místy i couval, každý pokus o zatáčku byl „potrestaný“ sfouknutím a ztrátou výšky, o tom, že bych kroužil, jsem si mohl jen nechat zdát :-). Přistání bylo dost divočina, ale alespoň jsem se trefil na letiště a dokonce ještě do měřitelné vzdálenosti od bodu.
    Na další lety jsem uhlíkové spojky křídel vyměnil za ocelové. Pronikavost proti větru se zlepšila, ale vítr už začal zesilovat. Přistání už se nepovedlo – v turbuletním vzduchu Cirrus lítal jak „nudle v bandě“ a skončilo to hvězdou a procházkou do pole.
    Ve třetím letu jsem si řekl, že hned po startu zkusím otočit model po větru a hledat lepší vzduch na jiném místě, než dosud. To už foukalo fakt dost. Při obratu po větru na motor, ve chvíli, kdy se do plochy křídel opřel vítr, křídla zamávala tak, že bylo vzepětí snad trojnásobné oproti normálu… Vítr si s modelem docela nepěkně pohazoval, takže jsem to vzdal a přistál už lehce po 8.minutě – bál jsem se o letadlo. No a přistání bylo zase s procházkou do pole. Hned po přistání jsem pro zajímavost koukl na údaje z meteostanice a tam byly zaznamenané hodnoty, uvedené výše. Výsledky tohoto kola nic moc, ale alespoň jsem po delší době zase vyrazil na letiště.
    1. let 9:30, motor 40, přistání do 10m. Body: 30+40+27=97
    2. let 9:40, motor 35, přistání daleko. Body: 20+35+30=80
    3. let 8:10, motor 40, přistání daleko. Body: 110+40+30=180
    Celkem tedy pěkných 357 bodů. To je snad můj RCEX rekord 🙂

    1. Ahoj Mirku, odvaha se cení! A závidím, toto kolo budu mít „nulu“, jsem na stavbě v Norsku. Dneska tu bylo „letově“ (modrá obloha, skoro bezvětří, na sobě 6 vrstev oblečení 🙂 ), ale mohl jsem si tak leda poskládat vlaštovku 🙂 . Snad příště. H.

  2. Ani ja som v tomto kole neletel, počasie to nedovolilo. Snáď ďalšie kolo už dám.

    Bohuš

Komentáře nejsou povoleny.