Drobky 23.2.2014

Dnešní poletování
Dneska se mi venku hrozně líbilo, bylo krásné předjarní počasí, krkavci provozovali svatební reje a mě to o hodně zvedlo náladu. Navíc jsem na „plácku“ nebyl sám.


Spalovací motor se dnes už jen tak nevidí. Oprávněně. Po mnoha minutách bušení do vrtule se vybilo žhavítko a bylo po létání. Naštěstí měl kolega i elektrolet. Domluvili jsme se ale, že se mi kdesi na půdě válí startovací panel a elektrický startér, tak jestli nebudou zalepené ricinem, budu mít o pár krámů méně.


Tuto fotku uveřejňuji s krajním odporem 😆 . Tento kolega má ale doma i elektrovětroň a hlavně, kvadrokoptéru si postavil sám, včetně frézky na laminátové díly. Navíc je profesionálním programátorem a nad letištěm létal předprogramované mise. Modelaření má mnoho podob a já bych měl být tolerantnější…


Castor po soutěžním RCEX přistání. Už stavím Oriona, ale nespěchám, příští kolo bude určitě ještě na Castorovi.

Ze Španělska
Už před časem se na španělských F5J stránkách objevila série článků od Richarda Fredericka. Mně přišlo zajímavé doporučení dovažovat model nikoliv podle síly větru, ale podle termické aktivity. Když je nízká, může lehký model stojící proti větru padat na zem pomaleji než model pokoušející se něco najít.

V jiném článku stejné série Richard píše, co by F5J pilot neměl dělat (snadno se řekne, hůř udělá):

  1. Nedělat obvyklé hrubky. Každý své chyby zná a měl by se jich vyvarovat (Kubicovo kolečko 😀 ).
  2. Netočit, když tam nic není.
  3. Přizpůsobovat se situaci, točit po uchu v úzkém stoupáku a široké kruhy v rozlehlém.
  4. Nevypínat nad 200 m.
  5. Neriskovat 50 bodů za přistání kvůli 3 bodům za let.
  6. Používat standardní přistání. Za všech okolností přistávejte tak, jak jste zvyklí.
  7. Připravte si dobře techniku, žádné programování noc přes soutěží.

Richard píše, že splnění výše uvedených zásad může zajistit místo ve finále. K vítězství je ale potřeba ještě o kousek víc 😉 .

Sky Limit
Výrobce Sky Limitu končí. Pan Dave West, majitel a inženýr firmy Winged Shadow jde do důchodu. Škoda 🙁 .

Art Hobby
V posledním čísle německého modelářského časopisu FMT je 26 stránek s novinkami z Norimberka. Art Hobby prý představila elektrovětroň AVATAR s rozpětím 3.5 m a hmotností asi 1 kg (předpokládám prázdnou). Na stránkách zatím nic nemají, takže více informací nevím.

Z modelů AH ještě pošilhávám po Fidelity, lehoučká dvoumetrovka. Ale když ony káčka asi tento rok nepřežijí…

A nakonec ještě poznámka soukromá. Další loď, na kterou budeme dodávat palivový systém, se staví v Komárně. Na rozdíl od Hobartu se tam dá dojet v pohodě autem a taky mám na Slovensku kamarády, tak si s sebou budu brát letadlo 🙂 .

Honza
23.2.2014