RCEX14 – 2. kolo

Druhé kolo 6. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 22. února 2014 a trvá do neděle 2. března 2014.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.

komentářů 16

  1. Jan Kubica, 23.2.2014, mezi 12. a 13. hodinou, polojasno, +9 °C, vítr J do 5 m/s (chvílemi i bezvětří).
    AH Castor, Axi 2814/10, 2S1800, 9.5×5, 990 g, 220 W, k = 1.11
    1. let: 10:01, motor 17, do 1 metru = 20
    2. let: 10:02, 24, do 1 m = 29
    3. let: 9:59, 19, do 1 m = 22
    Celkem 71 bodů.

    Skoro jarní počasí 🙂 , konečně! Všechny lety byly hodně podobné, nastoupání do asi 50 m, čekání na „brnknutí“ o bublinu, potom kroužení v bublince a „vyměknutí“ pilota před řadou stromů (koho kousne had, bojí se i ještěrky) a opakování stejného scénáře 3-4 v jednom letu. Jenom jednou jsem usoudil, že mám na přelétnutí stromů výšky dost a byl jsem odměněn termikou neskutečnou (možná i 200 m), ty stromy fungovaly jako „trhač“.

    Přeji vám všem příjemné probuzení ze zimního spánku 🙂
    H.

  2. Dneska bylo počasí téměř ideální, dokonce to nosilo tak, že i já jsem to našel a dokázal se v tom udržet! Snažil jsem se lítat nízko a něco najít a pokaždé se podařilo. Jen škoda druhého letu, který jsem pekelně pokazil a musel jsem znovu a hodně motorovat. Ale co se mi dneska hodně dařilo, to bylo přistání. Všechno bylo do metru, což je u mne situace velmi neobvyklá.
    Výsledky:
    Mirek Kopecký, 23.2.2014 mezi 14. a 15. hodinou, téměř jasno, bezvětří, postupně mírný vítr tak to 4 m/s.
    Model Daidalos, Dualsky 2826/18, vrtule 9×6, 593g, výkon (daňový) 77W, koeficient 0,65.
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 10 0 30 90 0 21.39 0 21
    2. let 9 3 56 0 57 39.93 0 97
    3. let 9 58 32 60 2 22.81 0 25
    celkem 143 bodů

  3. Supra 3400 mm, 2000 g, Kira 480/34/5,2 , AE 12×10, 1700-3S, Kontronik, koef. 0,75
    1. let 10:5 motor 10 150cm 16
    2. let 10:15 motor 10 150 15 7,50 3 26
    3. let 10 3 10 150 3 7,50 3 14

    56

  4. Nejak se zprava odeslala „sama“ driv nez jsem ji dopsal.
    V neděli odpoledne, úplně ideální počasí – odletel jsem to na jedny baterky a v jednom stoupaku behem 40 minut. To asi ta nova funkce.

  5. Teda pánové, když vidím ty vaše motorové časy tak jen valím oči. Motorovat 10-20 vteřin, tak se ploužím někde na úrovni telegrafních drátů. Asi dělám někde něco špatně 🙁

  6. Tak … ja to snad taky jestě nezazil. Prijel jsem, rikali ze to nosi. Nefoukalo.
    Smontoval jsem, hodil na tri-ctyri sekundy jestli se motor atd. po zimni prestavce ještě toci. Nejen točilo ale ero ani nepadalo, tak jsem to tam dal na 10 sekund a chytil stoupak. Shazoval jsem, takze jsem sel hned znova. Par minut jsem bojoval ve stejne vysce a zase nahoru. A okamzite znovu. To uz byl boj, celych 10 minut ve 100-150 metrech, ale ještě to dalo. Asi se uz nemůže opakovat. Ale bylo to moc prijemne.

    1. Je to paráda! Dneska s Virem 5, 7 a 12 sekund motoru, ale nepřistával jsem, jenom „jako“, nad bodem jsem zase vždy pustil motor. Káňata, termiky habaděj, jen je ještě trochu zima 😉 . Ale náladu mi to zvedne spolehlivě 😀 ! H.

  7. Zdravím, přátelé!
    Na poslední chvíli, nedbaje větru (4 – 6m/sec), jsem se konečně odhodlal k účasti na soutěžních letech 🙂 .
    Nevím, jak to děláte s tím krátkým motorováním a dlouhým letem. Když jsem to jednou s přesvědčením, „že to tam je“ zkusil, byl výsledkem motorový čas 42 vteřin, jinak bych byl za 3 minuty dole … 😀
    Jinak tedy: neděle 2.3.2014, 12:00 – 14:00 hodin, skoro jasno, cca 10°C, vítr 1 – 6 m/sec.
    Model: Daidalos, rozpětí 2300, hmotnost 557g, motor AXI2208/20 160W, aku dvoučlánek 1000 mA. Koeficient 1,436.
    Pořadí dat: číslo letu, doba letu, motorový čas, přistání, body.
    1. 9:53 16 180 cm 32,98b
    2. 10:01 42 150 cm 64,32b
    3. 9:55 26 150 cm 45,34b
    Celkem 142,65

  8. Zdravim,dnes jsem byl odlitat soutezni kolo.Vysledky zatim nemuzu poslat.Zkusil jsem v modelu jiny pohon a nemam ho zmereny.Zitra si pujcim v praci merak a spocitam to.Ale vysledky budou mizerne.
    Boban

    1. Tak jsem to změřil.Motor jsem použil z HC
      FC 28-22
      http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44352__FC_28_22_Brushless_Outrunner_1200kv_EU_warehouse_.html?strSearch=FC%2028-22
      K němu regulátor 25A,taky china.A proč jsem měnil pohon?Protože jsem tam měl velikej a těžkej motor ROTON L500W a ten mi při přistání,nepovedeném,model udělal hvězdu a motor přelomil špici trupu.Oprava ihned a druhý den hotovo.A tak jsem začal hledat v domácích zásobách nějaký menší.Jediný ten FC 28-22 byl použitelný a tak jsem ho tam,tak nějak narouboval.Letí to a i pěkně i táhne,ale než dosáhnu mnou potřebnou výšku,tak musím dlouho motorovat.Při lítání za barákem,nemůžu lítat nízko.Elektrické vedení je všude,stromový remízek vedle a za ním baráky.
      jinak včera bylo docela příjemně.Mírný vítr a termika se taky dala najít.Tady jsou mé výsledky:
      Výpočet výsledků RCEX

      Pilot Boban
      Model APIS

      Rozpětí 2500 mm
      Hmotnost 1100 g
      Motor FC 28-22
      Vrtule 10/6AE
      Aku 3S1800
      Regulátor 25A
      Příkon 190 W
      Vyk. zatížení 173 W/kg
      Koeficient 0,86

      Datum 02.03.2014 body
      minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
      1. let 10 2 50 0 2 43,18 0 45
      2. let 9 59 55 50 1 47,50 0 49
      3. let 9 55 56 50 5 48,36 0 53

      147 bodů
      Jinak,do příštího kola musím sehnat jiný pohon.Ale stále nevím jaký.Sháním něco levného a slušného.
      Zdravím Boban

  9. Neděle 2.3 Roudnice n/L 15 hod
    Model:všehochut´,roz 2000 mm,hmotnost 644g,motor Python 100,vrtule 9*5,aku 3článek 1050mAh,koeficient 0,98
    Pořadí dat:číslo letu,doba letu,motorový čas,přistání,body
    1 9:43 44 2,5m 66b
    2 9:15 39 0,8m 83b
    3 9:28 48 0,5m 79b
    celkem 228
    Létám blbě,letám rád. míra

  10. Petr Dušek, Hořice – 2.3.2014 – 14:00-15:00 hod., jasno, JV vítr 2-3 m/s
    Arnica 96″, 650g; HD 2826/1820; 2S Lipol 1600; Ae10/6; 190W; K=1,46

    1. let: 9:58; motor 14 sec; přistání do 2 m; 25 b.
    2. let: 9:59; motor 11 sec; přistání do 2 m; 20 b.
    3. let: 9:58; motor 37 sec; přistání do 1 m; 56 b.
    Celkem 101 bodů.

    Ahoj kamarádi,
    na poslední chvíli jsem to stihnul, i když trochu nachlazen a s permanentní kapkou u nosu… Počasí téměř ideální, trochu vítr, v kterém se dalo kroužit max. 5 minut a potom návrat. První start celkem ukázkový, po minutě jsem našel stoupák a dalo to na závratnou výšku téměř 200 m, i při návratu jsem byl stále v dost dobrém vzduchu. Druhý start nuda, už na motoru bylo cítit stoupání, měl jsem vypínat dřív, termiky na dva starty, jak se ukázalo v tom třetím, kde mi to chybělo. Vytrápil jsem se s opakovaným motorováním za 37 sec. motoru. To byl trest za to, že jsem se po obědě nevyhrabal na letiště o něco dřív.
    V součtu výsledek trochu horší, ale na první letošní trénink stopalcovek dost dobré. Budu muset přeměřit pohon, baterka už je starší a mám pocit že se s těmi 190W trochu šidím… 😀

  11. Zdravím priatelia,

    je už po funuse. Len hlásim že včera som sa aj ja pokúsil odlietať toto kolo. Cez zimu som do Ambrozie namontoval previnutý motor Turnigy 1900. Motor je previnutý hrubším drôtom, už nezhorí, ale má aj väčší odber. Doma všetko fungovalo, ale keď som prišiel na lúku motor urobil „Vrrrr“ a zhasol. Mal som podozrenie na baterky, vrátil som sa domov, zobral som iné baterky a znovu to isté. Neodštartoval som. Pritom bol krásny deň, slnečno, bezvetrie. Škoda.

    Predpokladám že pri štarte pokleslo napätie na baterkách (staršie RHINO 2S 1050, alebo Turnigy 2S 1300), regulátor Mystery 40A to vyhodnotil ako vybité batérie a vypol. Doma som potom ešte skúšal regulátor JETI 30, s tým motor bežal, ale vonku už bola tma.

    Do Ambrozie namontujem slabší pohon a snáď už dokončím aj Daidala.

    Bohuš

    1. Hodně regulátorů indikuje plně nabitý dvoučlánek jako vybitý tříčlánek. Motor pak jen vrkne a regulátor vypne… Buď je potřeba vypnout automatiku a nastavit natvrdo na reglu 2S, nebo u regulátoru které to neumožňují (třeba YEP) nastavit režim NiXX a hlídat si nízké napětí baterie jinými prostředky.

Komentáře nejsou povoleny.