RCEX 2012 – 1. kolo

První kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 28. ledna a trvá do neděle 5. února 2012. Pravidla jsou stejná jako v roce minulém.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂
H.

Komentáře: 13

  1. Keďže som si zalietal nového SPIRITA a vonku je super slnečné počasie prečo si trocha nezalietať aj RCEX.
    Teplota -3, vietor 0-1ms, slnečno bezoblačno letisko Nitra na placi na sídlisku.
    SPIRIT rozpatie 2570mm váha 872g, baterky 2s 1600 Hyperion, motor inruder s prevodovkou 5,23:1 vrtula 14/8. Príkon 122,4W pri odbere cca 16A.
    1. Let 9:58, motor 15s pristátie 30cm
    2.Let 9:57, motor 15s pristátie 100cm
    3.Let 9:58, motor 27s 2x zapnutie pristátie 30cm

    Spolu : 48 bodov

  2. Karol, fantastické!!!
    U nás není po sluníčku ani stopy, tak jen smutně koukám :-(. Snad v týdnu… H.

  3. JK, Česká Kamenice, 29.1.2012, 14-15:00, vítr V 5-7 m/s, jasno/opar, -3°C
    LS Virus 2m, TG 2826-1650, 10×6, 2S1550, 130 W, 580 g, k = 1.12
    1. let: 10:03, 19 sekund motoru, přistání do 5 m = 36
    2. let: 9:58, 23, do 5 m = 40
    3. let: 10:00, 36, do 1 m = 40
    Celkem 116 bodů.

    Brrr, zima, chtěl jsem létání odložit, ale došlo mi, že mám v týdnu služební cestu, a příští víkend má být podle předpovědi ještě větší mráz. Nakonec to nebylo tak špatné, v každém letu jsem alespoň jeden stoupák našel, ale ta přistání – ach jo, je to ale určitě nedostatkem tréninku, třetí přistání už bylo přesně 🙂


    Druhé přistání, pod levým křídlem je vidět i rýha od přistání v prvním letu, akorát k bodu chybělo asi 4.5 metru :-(.

    Držím vám všem palce, H.

  4. Bohuš Belan, 29.1.2012, miesto: Žilina-Brodno, lúka za domom, 14:00-15:00, jasno, -2 st, bezvetrie

    Q10, rozp. 1760 mm, 560 g, motor AXI 2208-20, bat Turnigy NanoTech 1300, vrt Graupner 10/6″, príkon 195 W, koeficient 1,779

    Dnes bol v Žiline nádherný zimný deň, ráno -15 st, popoludní tesne pod nulou. Na lúku za domom vyšiel v teplom lyžiarskom oblečení s obavou ako udržím v rukách kniple ale nakoniec sa dalo lietať bez rukavíc. Termika nebola žiadna, len kĺzanie. V každom lete som musel 2x dodatočne zapnúť motor.

    1.let 9:59, motor 36 sec, prist 100 cm, body 68,05
    2.let 9:50, motor 38 sec, prist 10 cm, body 77,61
    3.let 9:58, motor 28 sec, prist 40 cm, body 50,04

    Spolu 195,70

  5. Zdravím pánové.Počasí je sice mrazivé,ale neodolal jsem a šel jsem.Na další dny hlásí ještě větší mrazy.
    Letiště Mikulovice-Nová ves
    30.01.2012 čas od 12.30h do 13.40h.
    Teplota -10,5°C,vítr 0 m/s,jasno.
    Model Anubis F3X,r.3000mm,hm.3000g,motor Roton L500W s vrtulí GR 14/9,5CFK,aku 4S 3000 mAh-dosluhující,regl Spin 66.

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model Anubis F3X

    Rozpětí 3000 mm
    Hmotnost 3000 g
    Motor Roton L500W
    Vrtule GR 14/9,5 CFK
    Aku 4S3000
    Regulátor SPIN 66
    Příkon 712 W
    Vyk. zatížení 237 W/kg
    Koeficient 1,19

    Datum 30.01.2012 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 46 40 50 14 47,47 0 61
    2. let 9 58 43 150 2 51,03 3 56
    3. let 10 3 52 100 3 61,71 3 68

    185 bodů
    P.S.Chlapi,zalítal jsem si jak snad nikdy.Sice mi málem umrzly nohy,ale nádhera.Přelétával jsem napříč letištěm,samozřejme jsem tam byl sám,drželo to ve vzduchu jak přibyté,prostě nádhera.
    Letu ZDAR Boban

  6. Petr Dušek, Hořice – 2.2.2012 – 12:30-14:00 hod., jasno, -10°C, SV vítr 4-6 m/s

    NYX, 2450g.
    NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 1850; Ae17/13; 365W; K=0,74

    1. let: 10:03; motor 55 sec; přistání do 4 m; 53b.
    2. let: 10:00; motor 71 sec; přistání do 3 m; 59 b.
    3. let: 10:01; motor 75 sec; přistání do 5 m; 69 b.
    Celkem 181 bodů.

    Jelikož po zbytek týdne budu mrznout na horách, poslední šanci jsem měl dnes.
    Ruce mrzly i v rukavicích a v těch rukavicích zase nešlo moc páčkovat, takže výsledek vypadá podle toho, navíc na zmrzlém sněhu model úspěšně přejížděl daleko od bodu.
    Škoda toho větru, jinak to mohlo být celkem příjemné polítání. V závětří maringotky se dalo vydržet tak akorát těch 10 minut a pak rychle zase na chvilku ke kamnům…
    Těším se na příští kolo, je velice pravděpodobné, že bude tepleji 🙂

    1. Teda Aleši, to máš odvahu. Já mám zatím mez rozumnosti nastavenou na -10°C, ale možná by stálo za to ji posunout :-). Držím palce, H.

  7. Hezký den, přátelé.
    S lítostí oznamuji, že výjimečně uposlechnu rad, kterými nás zavalují sdělovací prostředky, a coby již ne nejmladší astmatik a bronchitik dík mrazivému počasí oželím první kolo letošního ročníku RCEX. Již se těším na druhé.
    S přátelským pozdravem Petr.

  8. Tak přátelé já vás obdivuji jak jste odolní. Já mám na rozdíl od Honzy nastavenu hranici níže a to na -5°C. Takže v tomto kole se nemohu zůčastnit. Velmi mne to mrzí mám připravené nové křídlo Etalon-lamino 2,4m z výřezů které mi Leoš poslal před rokem , ale musím to ještě seřídit. Taže příště se utkáme pokud vám neumrznou ruce.
    Že by F5J? Ale chci udělat ještě jedno delší křídlo nad 2,5m s rychlejším profilem asi MH32, HN-354SM.
    Zdraví Béda

Komentáře nejsou povoleny.