Komentáře: 13

  1. Jan Kubica, 29.12.2009, okolo poledne
    Havran, 1900 mm, 1000 g, Phasor 15-4, 10×6, 2S2200, 190 W, k=0.95

    1.let: 10:00, 35 (2x) = 567
    2.let: 10:03, 26 (2x) = 572
    3.let: 9:59, 12, přistání daleko = 587

    Celkem 1726 bodů

    Dneska bylo krásně, asi -1°C, jasno, vítr JV (takže do sluníčka) asi 5 m/s. Termika byla a bylo jí dost, ale zkazil jsem si to sám přílišnou důvěrou v opeřence 🙂

    V prvním startu jsem letěl „jak myslím“ do asi 250 m (30 s motoru), na chvilku jsem se ustředil pod káně, ale okolo 8 minuty jsem si musel „vrknout“ plynem.

    Při druhém startu jsem letěl „na káně“ asi na 15 s motoru, načež pták uletěl, a já musel po 3 minutách letu znovu nahoru, to už se Havran chytil, a musel jsem shazovat z velké výšky (a nestihl to).

    Třetí start byl paráda – opět „na káně“ do asi jen 100 m. Pták uletěl, ale tentokrát to stoupák byl – a jaký! Vynesl model tak do 300 m, okolo 6 min se ale rozpadl, do druhé bubliny jsem se ustřeďoval asi v 8:30 zase ve 100 m. A opět jsem zapomněl na čas, klesání jsem zahájil asi v 9:20 a tentokrát jsem byl zase moc rychlý – a k bodu nedoletěl 🙁

    Krásné polétání, i když jsem domů dorazil zmrzlý. Držím všem palce a snažte se víc než já! Cestou na pole jsem si sice říkal, že budu létat na jistotu, ale neodolal jsem – není to ani zdaleka tak zábavné, jako když se člověk musí snažit. H.

    1. Třetí start byl paráda – opět „na káně“
      Honzo, tys musel lítat snad ve voliéře. V životě jsem nezažil tolik ptáků, možná v Hitchcockových Ptácích, ale tam zase nehonili termiku.
      Závidím tvé odpoledně na louce, já musel plnit příbuzenské povinnosti. Zdravím.

      1. Jirko, byli jen dva, ti hajzlíci opeření :-). Stejně mi nikdo nevymluví, že nelétají v termice jen proto, že je to baví (zvlášť když loví myši, které žijou na zemi nebo pod ní, že?). Užíval jsem si to s nimi. H.

  2. Roman Žampach, 29.12.2009
    Relax 1900, 1900 mm, 700g, Axi 2217/16, 9×5, 3S1100, 130W, k=0.93

    1.let: 10:03, 43, 290 cm = 581
    2.let: 9:57, 39, 170 = 588
    3.let: 9:59, 41, 200 = 588

    Celkem 1757 bodů.

  3. Tak vážení vidím, že jste se do toho opravdu pustili.
    Honza létá podle ptáků, Roman relaxuje s Relaxem a já se flákal na sjezdovce v Peci, ale musím říci, že i zde bylo krásně.
    Tak to musím dohnat věřím, že dnes nebyla jediná příležitost.

    Tak ať se nám daří i na začátku roku 2010.

    Zdravím Béda.

  4. Petr Jeremiáš, 30.12.2009
    Allegro, 2050mm, 600 gr, Turnigy 2209/28, 13×8, 2s Li-Pol, 100 W
    1. let 10:02, 60s motor, přistání 315, celkem 569 bodů
    2. let 10:07, 60s motor, přistání 400, celkem 564 bodů
    3. let 9:11, 60s motor, přistání 110, celkem 528bodů
    Takže 1661 bodů, opět na chvostu

    Jinak to byl první let s vysílačem Futaba T8FG, doposud jsem létal jedině v pultu a zase to takový horor nebyl. Proti MC-19 je to sw špičkový rádio!!!!
    Jenom počasí bylo takový divný, na zemi bezvětří, výška po 60´motoru cca 250metrů a tam to parádně couvalo. Takže do 150 metrů couvačka, pak se model zastavil a tak ve 100 metrech teprve začal letět dopředu.

  5. Jan Kadlec, 3.1.2010
    Ion III., NEU1509/1.5Y, převodovka 6.7:1, vrtule 15×13, regulátor CC 125, Aku A123 6S, příkon 1200W, k=3.33

    1.let motor 18 s (2x), 9:22 = 502
    2.let 19 s (2x), 9:42 = 519
    3.let 17 s (2x), 9:38 = 521

    Celkem 1542 bodů

    Je to bída, už mám v sobě druhý grog a pomalu rozmrzám. Vysílač je v pohodě a letadlo už sem dal sušit. Sám sobě děkuji, že sem už doma zalepil všechny možné otvory. Přistávání do cca 7cm sněhu je docela maso. Možná kdyby byl pod sněhem “ green “ , ale takhle nic moc.

    Nicméně jsem to přežil a alespoň něco nalétal. Vždyť přeci: “ Není důležité zúčastnit se, ale zvítězit. “ Už aby bylo teplo 🙂

    Za dnešní výkon máš „bobříka odvahy“! H.

  6. Bedřich Koros Hradec Králové – 3.1.2010 – 14:00 – 15:30 hod.

    SIESTA 1860mm, 680g.
    MIG400/4,8+převod.5,3; 2S Lipol 1300; 14×9; 85W; K=0,313

    Počasí: zataženo ale chvílemi vykukuje modro a poletují vločky sněhu; cca. 0 °C ; dole bezvětří nahoře slabounký vánek; dole sněhový poprašek.
    1. let: 10:00; motor 70sec (1x); přistání 450cm = 596
    2. let: 10:00; motor 80sec (2x); přistání 200cm (0 bodů) = 575
    3. let: 9:55; motor 60sec (1x); přistání 200cm = 603
    Celkem 1774 bodů.

    Tak nevím na co si Honza Kadlec stěžuje, zde bylo tentokrát ideální zimní plachtařské počasí až na ty poletující vločky. Pouze ty baterky tak nějak nedrží viz druhý let (60 + 20sec) stejná baterka jako v prvním.
    Ale stejně už aby bylo teplo.
    Tento rok pošlu do soutěže zřejmě nějaké RCEKáčko když jste mi ty plechovky v pravidlech znevýhodnili.

    Zdravím všechny otužilce a pijáky grogu. Myslím, že jsem někde asi v desateru četl zákaz požívání alkoholických nápojů pro piloty, ale žalovat nebudu.

    Béda.

    1. Jsem Čech a stěžování máme v povaze 🙂 A přeci jen je lehčí stěžovat si na nepřízeň počasí než přiznat, že ostatní jsou lepší a já umím prd… 🙁 Tady od Silvestra sněží a trochu fouká. Jo, sever je sever 😀

  7. Petr Dušek, Hořice – 3.1.2010 – 15:00 – 16:25 hod.

    Siesta 1860mm, 560g.
    Turnigy TR 28-26/1900; 2S Lipol 1100; 10/7; 150W; K=1,339

    1. let: 10:00; motor 46sec (2x); přistání 30cm (0 bodů); 538 b.
    2. let: 9:58; motor 42sec (1x); přistání 120cm; 569 b.
    3. let: 9:42; motor 40sec (1x); přistání 12m; 528 b.
    Celkem 1635 bodů.

    Celou sezónu jsem se chystal, a nakonec jsem se zapojil do RCEX v posledním dni posledního kola. Počasí stejné jako v Hradci, téměř klid, skoro zataženo, sem tam sněhová vločka, na termiku jsem v pozdním odpoledni nenarazil… bylo to jen klouzání z výšky dolů.
    V prvním startu musím v osmé minutě krátce přimotorovat, pak se mi povedlo perfektní přistání přesně na čas (bohužel bez bodů). Druhý start vyšel dobře, trochu delší motor skoro do 300m (odhad), čas i přistání vyšlo, ještě tam byla malá rezerva, posledních pár metrů jsem shazoval na klapkách. Poslední start podobný, zdálo se mi, že vzadu nad hnojem to docela drží, ale šeřilo se a už jsem to přestával vidět, musel jsem zpátky. Bohužel rozpočet se mi v nastávajícím šeru trochu rozsypal, už jsem nechtěl motorovat, tahal jsem tahal ale nakonec jsem to nedotáhl ani na čas ani na přistání.

    Zdravím všechny soutěžící a přeju hodně úspěchů v roce 2010.
    PD

    1. Petře, vítej mezi nás: blázny, co jdou lítat, protože musí, a co už ví, jak to bolí, když je v 8. minutě potřeba zapnout motor (tedy mně to vždycky „rve játra“ 🙂 ).

      A za 22 dní začínáme znovu!
      H.

  8. V Plzni to opravdu neslo … nebylo videt smerem do nebe …
    O baterkach si prectete na nasem webu hned pod hlavickou – nevim co si o tom myslet ale obavam se, ze to muze byt pravda. Nabijet tedy na 4,1V. Anebo – objednali jsme vyhrivane boxy.

    1. Tedy, já vždy nabíjel na 4.15 V/čl. a po přečtení toho upozornění jsem asi před týdnem přepnul na 4.1 V. Celkem tomu věřím, důvody bych pro to asi našel. H.

Komentáře nejsou povoleny.