F5L Roudnice n. L. – 27. 4. 2025


Sezóna F5L (ERES) už je v plném proudu, já naskočil se zpožděním až v neděli 🙂 .


Depo plné kamarádů, pro hodně z nás to bylo první setkání po dlouhé zimě.


Pilotů se nakonec sjelo 25. V této souvislosti je zajímavý vývoj počtu soutěžících na Stoupáku. Po dosažení původního limitu pořadatel hranici zvýšil, aby lidé poté postupně zase ubývali. Soutěž Franta s Mírou vypsali na 5 kol (tj. bez škrtání) na sedmi startovištích.


Míra celou soutěž proseděl na velitelském stanovišti. I když „proseděl“ není úplně správný výraz, protože SORG! Nejprve program nevytiskl správné kartičky, potom se nám nepodařilo zadat opravnou skupinu, o tom se ještě zmíním dole. Velmi frustrující zkušenost nejen pro pořadatele, ale i piloty 🙁 .


Tomáš si s sebou vzal na startoviště „všechno“. Domluvili jsme mu, že jedním nepodařeným přistáním může zabít „tři letadla jednou ranou“ 🙂 , takže v dalších kolech už nechával náhradní modely v depu.


Z vedlejšího startoviště odhazoval model Jirka …


… ale o chvilku později už lovil model z obilí. Tomáš při opakovaném pokusu Jirkův model „sestřelil“, oba účastníci nehody tak měli nárok na opravu.


Karel měl naprosto svůj model, prý inspirovaný tím, co jsme mu Jirka T. a já nakukali 🙂 .


I ty štěrbinové brzdy „opsal“, jsou krásné s profilem, ale štěrbina je malá 😉 .


Karel ovšem umí létat i přistávat skvěle, toto je za 6:30 + 100!


Další srážka – opět Jirka …


… a Vítek.


Půlka motýla bohužel zmizela v porostu. Pořadatel piloty „přesvědčil“, že opravu nechtějí, jinak bychom asi do západu slunce neodjeli 🙂 .


Pavel je „hyena“, většinou jen fotí. Ale nechal se přesvědčit i k létání …


… bez pruhů 🙂 .


Petra C. jsem viděl moc rád, vyskytuje se na našich akcích jen vzácně 😉 .


Nápověda – kam letět nejlépe určí nasliněný prst!


Gustova Kiwi nesmrtelná 🙂 .


Počasí bylo hezké jarní, vítr do 4 m/s, termika silná, ale občasná. Při opakování je nejrychlejší chytit model v letu …


… někdy bylo nutné pro model popoběhnout 🙂 …


… nebo alespoň dojít volným krokem 🙂 .


Že nás je, co? Rozklikněte fotku pro větší rozlišení.

S vyhlášením výsledků byly problémy, v Sorgu totiž nebyla opravná skupina z prvního kola, takže jsme museli trochu počítat ručně. Připouštím, že program je OK a jenom s ním neumíme, ale na naši (pořadatelů i svou) obhajobu uvádím, že jsme to zkoušeli dost dlouho – a marně 🙁 .


Výsledky sem dám, až budou, ale o pořadí na prvních místech nemám pochybnosti – blahopřeji Ivo, Gusto, Karle, že jste na letišti nejlepší bylo jasné od prvního kola.

Děkuji za hezkou neděli „mezi svými“, Míro a kolektive!


Soutěž jsem odlétal s Konopkou, což byla z mé strany přinejmenším nerozvážnost. Tvrdím totiž, že aby mohl model na závody, musí s ním mít pilot odlétaných alespoň 50 hodin; svým výsledkem jsem si tuto teorii opět potvrdil 🙂 . Nejde o model, ten je OK, ale pilotovi chybí reakce, které lze vycvičit jen „páčkováním“. Ale měl jsem z prvního vlastního soutěžního modelu po 20 letech takovou radost, že jsem nemohl jinak. Když tak zpytuji svědomí, udělal jsem dvě malé a dvě velké chyby (v 5 kolech!), z nichž obou malých a jedné velké bych se asi se Sýčkem nedopustil (i když možná ano, nebo bych vyrobil jiné, neberte to prosím jako výmluvy, nýbrž jen posoutěžní introspekci). V posledním kole jsem měl éro v termice. Zatímco ostatní přistávali k opakovanému pokusu, já točil, ale směrem nad dráhu velkého letiště. Vyděsil jsem se, stoupák opustil a opakoval jako poslední ve skupině – mně taktika soutěžního létání nikdy nešla 🙂 . Nakonec to bylo 7. místo, což beru jako úspěch.


A na úplný závěr ještě skutečný C-Falke.

Honza
28. dubna 2025

Komentáře: 3

  1. Jak jsem popisoval, byly problémy se SORGem (zřejmě způsobené obsluhou 😉 ) při zadávání opakované skupiny. Nakonec jsme to vyřešili „papírkem“. Míra mi poslal původní výstup ze Sorgu, který jsem přetáhl do Excelu, doplnil z papírku opravnou skupinu a vytvořil výsledkovku. Prosím zkontrolujte:

    Výsledky v PDF

    Dík, H.

  2. Tedy Honzo,
    výborná reportáž a ještě lepší zpracování výsledků.
    Odvedený ohromný kus práce.
    A co teprve, až se sžiješ s novým eroplánem.

    K soutěži – zaletěl jsem životní výkony (někde i se slušnou porcí štěstí) a stejně to stačilo „jen“ na třetí místo.
    Konkurence začíná býti krutopřísně nepříjemná.
    Člověk si nesmí dovolit jedinou chybičku.
    Prostě , tiše závidím…..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)