RCEX15 – 1. kolo

První kolo 7. ročníku (už ❓ ) korespondenční soutěže RCEX začíná (zase ❓ ) v sobotu 31. ledna 2014 a trvá do neděle 8. února 2015.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.

Komentáře: 6

  1. Jan Kubica, 1.2.2015 mezi 10. a 11. hodinou, Děčín, -1 °C, zataženo, vítr do 4 m/s
    AH Castor 2.5m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S1800, 200 W, 990 g, k = 1.01

    1. let: 9:56, motor 39, přistání do 1 m = 43
    2. let: 10:01, motor 31, přistání do 3 m = 38
    3. let: 9:59, motor 44, přistání do 1 m = 45

    Celkem 126 bodů

    Začnu zeširoka. Měl jsem nutkání vyhlásit na tento víkend F5J-J soutěž, počasí vypadalo létatelně. Ale už začátkem týdne jsem věděl, že se budu ze služební cesty vracet až v pátek v noci, tak jsem to odpískal. V sobotu dopoledne jsem si ale vzal Castora na polétání. První problém byl s cestou, která se v zimě neudržuje, ale Ford se na letiště 10 cm vrstvou sněhu statečně „vyškrábal“. Funělo, mrzlo, navíc Castor na kormidlech nějak nedrží trim, budu muset za HS-55 sehnat náhradu, už mají i obrovské vůle. Navíc jsem se rozčílil, protože co mám DX-devítku, neumím s Castorem nějak lítat. Po návratu domů jsem založil ve vysílači nový model, vyrobil nová táhla ke křidélkům a model znovu naprogramoval. Je to lepší, alespoň model zatáčí na obě strany stejně, ale ještě vyměním ta serva na motýlovi (za co? – poraďte prosím).

    Dneska jsem byl ale na poli brzy, obloha se u nás vyjasnila až odpoledne. Přesto to bylo prima polítání, nulek bylo poměrně dost, ale málokterá vydržela víc než dva tři okruhy. Jen ve druhém letu jsem uletěl více než půlku letu na jedno motorování. Samozřejmě to bylo vše na jednu baterku, koncem třetího letu model stoupal už jen tak tak a ještě jsem se nechal odnést po větru nad les, naštěstí jsem na strom šplhat nemusel 🙂 . H.

  2. Včera, v pondelok, bolo v Žiline počasie ideálne na zimné športy. Polojasno, teplota tesne pod nulou, bezvetrie, 20 cm čerstvého prašanu. Mal som zobrať lyže, ale rozhodol som sa pre Q10. Nabil som 3 sady batérií, držal som v ich v teple pod bundou a pre každý let som pre istotu použil novú. O termike nemohlo byť ani reči, ale polietanie to bolo nádherné. Q10 sa pomaly sunula hustým studeným vzduchom, červené krídla sa nádherne vynímali oproti modrej oblohe, no krása. Samozrejme výsledky biedne. Pri každom lete som musel niekoľko krát motorovať. Pristánia boli doslova ako do periny, model sa vždy zaboril do snehu až po nábežku. Len škoda že som pri treťom lete príliš potlačil a model sa zapichol do snehu ďaleko pred bodom.

    Model: Q10.1, rozp. 1760, hmotnosť 555 gr, motor TGY 1400 KV, bat 2S FOXY 1300, vrt Graupner 10×6″, reg TGY 30 A, koeficient 225,23

    1. čas 10:02, motor 34 sec, prist 300 cm, body 49,29
    2. čas 9:59, motor 47 sec, prist 100 cm, body 56,93
    3. čas 9:58, motor 75 sec, prist 800 cm, body 110,46

    Spolu 216,68

    1. Ahoj Bohuši, krásná fotka. Jak jsi přistával přes ten keř 🙂 ? Příště prosím fotky zmenši, ono to s těmi velkými blbne. Dík, H.

  3. Při pohledu na Windguru bylo jasné, že pokud tohle kolo neodlétám ve středu, tak ho neodlétám. Jelikož většina mých strojů je ve fázi menších nebo větších „bolístek“, vytáhl jsem Lunu-1, což je taková vlastní konstrukce. Lítá parádně, jediná možná nevýhoda je to, že má ovládanou jen VOP a SOP. Myslel jsem, že si mimo soutěžní lety trochu zalítám, ale zima byla ukrutná, takže 3 starty a domů. Ale i přes tu kosu to chvílemi i nosilo, i když to byla spíš komínová termika-foukal větřík směrem od blízké zástavby a nejspíš hnal nad louku vzduch ohřátý z komínů, protože model občas docela slušně stoupal. Bylo to vidět hlavně ve 2. letu, který jsem ovšem pokazil svojí nepozorností – mám na lítání puštěné na mobilu zvukové hlášení času ze SORGu a jak jsem měl mobil v kapse, tak jsem se přeslechl a místo 7.minuta jsem slyšel 8.minuta :-(. Takže jsem vyletěl ze stoupáčku a šel jsem na přistání. No a když zaznělo „8.minuta“, jen jsem sprostě zaklel, protože na vracení tam co to nosilo už bylo pozdě. No a protože jsem si řekl, že nebudu srab, nepřimotoruju si, zkusím zabojovat a soustředím se na přistání, tak čas je takový jaký je. Na lítání se projevilo, že jsem rádio nedržel od posledních závodů v Roudnici v ruce, musel jsem skoro vzpomínat, na co je který čudlík. Fakt bych nevěřil, že se to dá tak rychle zapomenout.
    A teď výsledky: 4.2.2015, Vinoř. Zataženo, teplota kolem -3, vítr do 5 m/s. Model Luna1, rozp. 1800mm, 560g, Motor AXI 2208/20, vrtule 10×4,5, 2S 1300, 145 W, k=1.27.
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9:40, motor 40s přistání 400 cm body 83
    2. let 9:20, motor 22s přistání 0 cm 4 body 68
    3. let 9:35, motor 38s přistání 800 cm body 97
    celkem: 248 bodů

  4. Zdravím vas, pratele, a dodatečně se omlouvam za svou neucast v prvnim kole. 29. ledna jsem ale nastupoval na měsíční pobyt do lázní v Karlove Studánce. Také se omlouvam za chyby v diakritice. Pisu na tabletu a on si to, holomek, určuje sam… S pozdravem Petr L.

Komentáře nejsou povoleny.