Pravidla Autonomy a Non-stop

JK 9.6.2011:
Petr Dušek pěkně sepsal provizorní pravidla RCEE Autonomy, podle kterých budeme létat nejen po zbytek tohoto, ale zejména v letech příštích.

Dále uvedené proto pro Autonomy neplatí!!!

Pravidla Autonomy a Non-stop

Společná část:

  1. Jakákoliv elektra.
  2. Jakýkoliv pohon.
  3. Energie pro celou soutěž 600 W.min. Dokud nebudou limitery, tak doba chodu motoru pro celou soutěž je
    T=36*M/P
    kde:
    T … doba chodu motoru v sekundách pro celou soutěž
    M … vzletová hmotnost modelu v gramech
    P … příkon pohonu ve wattechPříkon se určí měřením (plně nabitá baterie, plný plyn, měření mezi 5 – 10 sekundou běhu motoru) wattmetrem případně jako součin jmenovitého napětí baterie a proudu změřeného klešťovým ampérmetrem. *)
  4. Motor lze v průběhu letu zapínat a vypínat libovolně, doba chodu motoru je součástí doby letu. Dobu letu si pilot sleduje sám.
  5. Start kruhovým hodem je zakázán, motor musí být při startu v chodu.

Autonomy

  1. Cílem je nalétat s daným množstvím energie co možná nejvíce 6 minutových letů zakončených přistáním na cíl.
  2. Okamžik a místo startu si volí soutěžící v rámci doby trvání soutěže, přičemž dobu trvání soutěže určí pořadatel (například 2-3.5 hodiny).
  3. Vyhraje ten, kdo bude mít na konci nejvíce bodů.
  4. Normální let (o plné délce):
    – musí trvat nejméně 360 sekund
    – je ohodnocen 360 body (bez ohledu na „přelétanou“ dobu)
    – je zakončen přistáním na bod, přistání se měří od středu terče k nosu modelu. Pokud model přistane do 5 m od bodu, je za přistání 40 bodů. Za větší vzdálenost než 5 m je nula.
  5. Zkrácený let (pokud již není energie na celých 6 minut):
    – smí být pouze letem posledním
    – za každou sekundu ve vzduchu 1 bod
    – přistání se nehodnotí
  6. Tedy, za normální let je buď 360 bodů (když se přistání nepovede) nebo 400 bodů (když se pilot strefí), za zkrácený (většinou poslední) let je potom méně než 360 bodů.

Non-stop

  1. Cílem je nalétat s daným množstvím energie při jednom startu co nejdelší čas.
  2. Společný start.
  3. Průlet vymezeným prostorem ve výšce do 3 m v 15. a 30. minutě a dále každých 5 minut, průletové okno je daný čas +/- 1 minuta (tj. průlet v intervalu od 14. do 16. minuty, od 29. do 31. minuty, od 34. do 36. minuty atd.)
  4. Vyhraje ten, kdo vydrží ve vzduchu nejdéle.

Jan Kubica
23.5.2010


*) 12.3.2011: Daňový výkon jako náhrada za měření příkonu je přípustný (program v excelu), platí však pouze pro přímé pohony a případné měření má vždy prioritu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)