Osmé kolo korespondenční soutěže RCEX začíná 31.8. a trvá do 6.9.2009. Přeji všem účastníkům silnou termiku a spolehlivou techniku!
Pravidla RCEX a Výpočtový formulář RCEX (Excel).
Po diskusi s účastníky svévolně měním pravidla 🙂 – do celkového výsledku se bude počítat nejlepších 8 kol (body přidělené za pořadí, nikoliv nalétané!)
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu. Děkuji. JK
Jan Kubica, 1.9.2009 11-12 hod.
Havran, MVVS3.5/960, 12×6.5, 2S2200, k=0.6 (120 W/1000 g)
1. let: 9:56, motor 22, přistání 30 = 613
2. let: 9:58, motor 29, přistání 27 = 608
3. let: 10:00, motor 40 (2x) = 576
Celkem 1797.
Protože šel dnes náš nejmladší poprvé do školy, ulil jsem se z práce a využil hezkého počasí. Tedy, foukalo dost, Havran se jen s obtížemi probíjel dopředu a při zemi to bylo dost turbulentní. Všechny 3 starty byly do termiky (na 2čl. to stoupe asi 4-5 m/s), takže jsem vypínal okolo 120-150 m výšky), při posledním letu se ale rozpadla a okolo 7:30 jsem si „pomáhal 10s motoru“ – samozřejmě se potom model chytil, takže jsem z velké výšky shazoval. Při druhém přistání jsem převrátil model na záda, naštěstí ne daleko od bodu, při třetím letu jsem přistál přesně (v čase i prostoru), až potom jsem si uvědomil, že jsem si mohl tu námahu ušetřit. Takže na 1800 si zase počkám 🙂 . Přeji všem silnou termiku, spolehlivou techniku a hlavně pevné nervy.
Honza
Ahoj
Mladik uz sel do skoly? To ten cas nejak leti…..
Kazdopadne zavidim pekne politani v peknem pocasi, ja to stihnu mozna o vikendu, snad. K 1800 ti chybel opravdu uz jen kousicek, to nebude snadne prekonat.
A koukam ze si lital s Eco pohonem, mas pravdu, RCEE uz bude za tyden, je treba trenovat!
Tomáši, ten eco pohon je z nouze ctnost, prostě nemám 3čl. Ale fakt je, že se s tím slabším pohonem líp pozná stoupák, mít tam to svislé stoupání, tak ho prolítnu a ani nezaznamenám. H
Ion III., NEU1509/1.5Y, převodovka 6.7:1, vrtule 15×13, regulátor CC 125, Aku A123 6S, příkon 1200W, k=3.33
Ahoj,
já si odlétal už v pondělí, jen sem se nějak nedostal k odeslání výsledků.Počasí nádherné, termika přítomna , jen se správně ustředit……
1.let 9:56 9s 190 cm 593 bodů
2.let 9:47 8s 220 cm 560 bodů.
Celkem : 1153 bodů.
Asi se Vám honí hlavou otázka, kde je třetí let. Vysvětlení je jednoduché. Po velmi krátkém nastoupání ( 5s – opravdu to nosilo ) sem si odletěl dál a docela se divil, proč se ION v zatáčkách tak divně chová. Jednu chvíli sem měl pocit, že ani neřídím a v duchu se loučil. Nicméně sem se vrátil nad plochu a ke svému údivu zjistil, že se mi stále točí vrtule. Odhadem cca 10 % výkonu. Po zapnutí motor pracoval normálně, po vypnutí se stále protáčel. Při přistání sem si urazil jeden list a létání pro mne skončilo.
Po demontáži kuželu sem udělal několik zapnutí a vypnutí motoru a vše je v pořádku. Doteď nemám ani tušení, proč se to stalo a co bylo příčinou. S odstupem času mě napadlo, že sem si měl nastoupat do bezpečné výšky a na okamžik vypnout a zapnout vysílač. Došlo by 1. k zastavení motoru ( regulátor při ztrátě signálu vypne motor ) nebo 2. k “ resetování “ nulové polohy plynu a snad by se vše snad vyřešilo. Ale “ Po boji……..“.
Tak snad příště 🙂
P.S. Opravdu bude jediný , kdo nalétá 1800 bodů Paľo ?!?!?!?!?! Pánové, udělejte s tím něco 😀
Honza
P.S. Jen pro doplnění – oněch “ jen “ 5s motoru je v tomto případě ( rozhýbané baterky a termické bubliny ) cca 5*35m tedy cca 170 metrů. Takže do jisté míry to není žádné extrémní riskování.
J.K.
Honzo, to mě mrzí. Přišel jsi alespoň dodatečně na to, v čem byla chyba?
A k té Tvé PS se připojuji – Romane, Tomáši, Ivane, atd. – udělejte s tím něco!!!
H.
Ahoj,
nejhorší na celém je, že stále ani netuším, proč k tomu došlo. Škody jsou minimální – vrtule. Ale tauž stejně byla “ olétaná “ 😀 Nastavení regulátoru sem kontroloval v PC a je O.K. Létám takhle už dlouho a ještě nikdy se mi nic podobného nestalo. Doma sem udělat snad sto zapnutí/vypnutí a vše je v pořádku. Třeba se najde někdo, kdo poradí.
H.
Roman Žampach, 31.8.2009
Relax 1900 LS, 695 g, Axi 2217/16, 9×5, 3S1100, 130 W, k=0.94
1.let: 9:58, motor 33, přistání 90 cm = 597
2.let 10:00, 31, 130 cm = 598
3.let 9:57, 33, 90 cm = 596
Celkem 1791 bodů.
Prý ho zlobila přistání 🙂
Kdo udělá ten poslední krůček od 1790 na 1800, sakra!
H.
>> Kdo udělá ten poslední krůček od 1790 na 1800, sakra!
JA !
🙂
Ale mozna taky ne, podle pocasi…
Budu Ti držet palce, ale vzhledem k počasí to bude těžké (leda by jsi si pomohl nějakým svahem nebo alespoň tužkou 🙂 ). Ale ta 1800 mě štve, jako by to byl nějakej nedobytnej hrad. H.
To mi povidej, s tim hradem.
Ale pocasi na vikend vypada opravdu nepratelsky. Dokonce mozna budu nucen pouzit kridlo „evo-I“. Pokud bude foukat pres 5m, tak s tim vetsim kridlem budu couvat 🙁
Snad se do stredy vycasi, aby RCEE probehly v duchu minulych tradic.
Tomáš Suk 6.9.2009 15-16h Trněný Újezd
Enko evoII, koef=1.17
1.let = 9:58, 36s motoru, 1.6m přistání = 583
2.let = 10:00, 38s motoru opakovaně = 556
3.let = 10:01, 41s motoru opakovaně = 551
celkem 1690 🙁
Poměrně chabý výsledek. Nechal jsem se ukolébat prvním kolem, kdy jsem v 8. minutě byl pořád v 280m. Ale další dvě kola už se zázračný výtah nekonal a musel jsem přimotorovat, takže 0 za přistání. Graf z prvního letu posílám Honzovi mejlem.
Tady je ten obrázek, pěkné! Prosím, z čeho to je, jaký výškoměr používáš? Jo, to jsou opravdu feety, ne metry? Nebo je to chyba v grafu.
Jinak s těmi obrázky je to „pakárna“, od příštího roku to převedeme (pokud bude ještě zájem) na fórum. H.
Je to Z-Log, v Dehtarech predvedu. Ten PC soft je dost spatnej (proti softu k Alti), takze do grafu vnucuje stopy a neda si to vymluvit, ackoli namerene udaje jsou samozrejme v metrech.
From: Bedřich Koros Ing.
>To:
>Subject: RE: RCEX-8. kolo
>Date: Thu, 3 Sep 2009 13:30:42 +0200
>
>Honzo já čekám s odesláním.
>Mám nalétáno z pondělí 31.8.2009, ale čekám zda se nestane zázrak a
>nepodaří se mi udělat 1800. Ale moc to na to nevypadá ani dle počasí.
>A lépe už asi nebude.
A málem se ten v mém případě zázrak stal, neboť lépe bylo (pro informaci jsem přiložil e-mail 3.9.09). Včera jsem byl na CIAF byla zima musel jsem si dát svařák.
Šel jsem létat dnes 6.6.09 od 15:30 do 18:00-z počátku oblačno a potom od severu zataženo + mírný vítr.
1.let do termiky : 9:58; motor 60s; přistání 300cm = 606
2.let opět do termiky: 10:01; motor 60s; přistání 500cm = 601
V obou prvních letech jsem tlačil v závěru dolu a to bylo při druhém letu prakticky zataženo + mírný vítr.
3.let se už žádný pořádný nedostavil – vše tak kolem 5 min.
Kdybych šel o hodinu dříve jistě jsem měl 1800.
SIESTA 1850mm, 680g.
MIG400/4,8+převod.5,3; 2S Lipol 1300; 13×11; 74W; K=0,272
(použil jsem starou baterku 2S1300 misto 850).
Tentokrát jsem použil novou plochu mezi příjezdem od Pardubic a břehem Labe.
A tak, jak jsem předběžně hlásil musím použít výsledky z 31.8.09
1.let: 10:00; motor 60s; přistání 500cm= 602
2.let: 10:00; motor 55s; přistání 400cm= 606
3.let: 8:50; motor 60s; přistání 200cm= 541
Celkem 1749 bodů
Dva lety do termiky, třetí chvíli také a další už nic.
Jsem zvědav kdo a kdy se přes 1800 dostane.
Zdravím Béda
Zpráva od Viktora, kterou nemohu nezveřejnit: Ahoj, omlouvám se za zpoždění, nějak nemohu chytnout pracovní rytmus :-), prázdniny byly docela dlouhé 🙂 a já jsem nasadil režim 2 pracovní dny a 5dní volných.
Alti graf posílám hlavně jako důkaz, že je potřeba správně si nastavit hodinky , třetí let jsem musel letět znova, neb jsem letěl přesně 11minut 🙂
Viktor
p.s. časy jsou docela dobré, ale jen s dopomocí motoru 🙁
Viktor Novotný, 31.8.2009, model Qčko, 1760 mm, 550 g, MIG 400, Aeronaut 32×19, 2S Lipol 1300, 88 W, k=0.4
1. let: 9:59, motor 91 s, přistání nehodnoceno = 562
2. let: 10:01, 81 = 566
3. let: 9:57, 84 = 563
Celkem 1691 bodů.
A tady je graf: