F5L Zlončice – 20. 8. 2023


E-RES „na pohodu“? Jak pro koho 🙂 , vedro bylo pořádné.


Na soutěž se přihlásilo 28 pilotů a parkovací kapacity na zlončickém modelářském plácku jsou omezené, proto nás už u brány vítali pořadatelé a přidělovali místa. Vešli jsme se 😉 .


Hlavní páni pořadatelé Petr a Vašek se neustále starali o dobrou náladu, občas nejde poznat, co je vtip a co myslí vážně 🙂 . Soutěž byla vypsaná na sedm kol po pěti skupinách. Počet skupin byl z mého pohledu jedinou pihou na kráse, přistávacích bodů by se na plochu více vešlo, skupin mohlo být méně a soutěž mohla být kratší. Ráno byla obloha zatažená, ale jak se mraky rozptylovaly, teplota se zvyšovala, a ke konci soutěže už byli někteří piloti z horka apatičtí (já jo) 😀 .


Vláďa se mezi nás vrátil po půl roce a létat rozhodně nezapomněl 😉 . Resika musí mít každý, s čím jiným by měl létat Jirka H., že?


Véčko modelu sluší (i když já bych ho na RESku nedával).


Pavel se vyptává, prý má doma „jen“ sedm modelů a potřebuje další…


… nelétal jsem se Sýčkem, Jirkův Resik byl v bezpečí 🙂 .


Nejsem sám, kdo fotí, už se těším na reportáž na res.cz. Mimochodem, Láďo, hyena se směje takto 🙂 .


Fotky budou určitě i od Pavla. Ondrovo přistání je platné, žádná část modelu se neoddělila 🙂 .


Piloti z Heřmanova Městce se rozdělili – část jich jela na „gumy“ do Rakouska, ti chytřejší 😉 , elektrifikovaní, do Zlončic. Ondra …


… Vašek …


… a Olda.


Silná výprava přijela z pod Řípu, vždy dobře naladěný Franta s chotí.


Míra hází, Pepa řídí…


… a naopak.


Oba měli ale problém se silně podmotorovanými modely (proto ten silný odhoz), na příště už prý budou mít tříčlánky. Míra měl v posledním kole problém i s regulátorem, který navzdory opakovaným pokusům odmítal roztočit motor na větší otáčky, než jaké stačily právě na vodorovný let 🙁 .


Jirka se od minula poučil, pohon již dýchavičný neměl 🙂 .


V posledním kole měl problémy s pohonem i Karel (a já byl opět u toho 😉 – viz titulní fotka). Perutýn byl předmětem obdivu a zvědavých otázek, já záviděl sukni 🙂 .


Většinu soutěže ale Karel odlétal s „winglety“, kterými děsí soupeře i ptáky. Celkově obsadil třetí místo.


Libora považuji za nejlepšího pilota RESek, má úžasný „čuch na termiku“, při startu neváhá, protože ví, kam má letět. I když se mu v neděli termika 2x rozpadla předčasně, nic to nemění na tom, že tuto jeho schopnost obdivuji. A přistávání má také nejlepší 🙂 .


Martin létal skvěle, tři přistání měl za 100 bodů, v tomto konkuroval Liborovi, jak to dělá? Na konci to bylo druhé místo se ztrátou pouhých 4 bodů (to jsou prosím 2 sekundy letu).


Staří známí z Hrušovan. Víte, že se už těším na mikrosoutěžičky 🙂 ?


Jirka K. získal nevděčné „brambory“…


… a to mu ještě někdo ve vzduchu nalomil směrovku 🙂 . Jak jsou ty modely lehké, tak kolize ve výšce ani nejsou slyšet 🙂 .


Rodinný tým Lukáše a Dominika…


… tomu říkám soustředění přímo pekelné. Ale ono to v přehřátém vzduchu ani jinak nešlo.


„Uhlíři“ z Mostu a Litvínova 🙂 . Domnívám se, že už jim začíná svítat, jak létat termiku s elektroletem, vsadím se, že příští rok budeme všichni překvapeni.


Usmívající se pilot při návratu z letu, tak to má být! Akorát že Vašek se chechtá pořád 🙂 .


Bez vás by to nešlo, dík!


Tolik moc nás bylo – rozklikněte pro větší rozlišení.


Balíme. Jsou mezi námi pořádní lidé, kteří se o modely starají, balí je do beden a krabic. Ne jako jiní, kteří hodí modely do kufru bez jakékoliv ochrany a odjedou 🙂 .


Výsledky jako fotky – první papír, druhý papír, třetí papír. Soutěžilo se v přistávání 🙂 , rozestupy mezi piloty jsou naprosto minimální.


Jsem za juniory moc rád, snad nevyhyneme 🙂 .

Akce to byla nádherná, díky moc „smíškové“ z Neratovic a okolí. A díky i za bábovku od paní Řádové, švestkovo-makový koláč od paní Hvězdové, ostružinově-tvarohový od Hedviky a hlavně za nakrájenou mrkev od paní Plichtové 🙂 .


Sobotní výprask v Nové Pace jsem uzavřel ještě večer krátkou reportáží a šel spát s čistou hlavou. Přesto jsem v sobotu žádná velká očekávání neměl, až po třetím kole jsem si uvědomil, že mi to vlastně docela jde 🙂 . Soutěž jsem odlétal se Slite, rákosí drželo modely kolmo, aby na ně tolik nesvítilo 🙂 .


Záznamy z letů. Termika byla vždy, ale v prvních dvou kolech a v posledním kole stačila jen na udržování výšky.

Parádní den mezi kamarády, ještě jednou velký dík 🙂 .

Honza
21. 8. 2023

Komentáře: 8

    1. Vláďo, já děkuji za přízeň. A mám radost, že jsi se tak rychle otřepal a vrátil mezi nás 😉
      H.

  1. Víš co mne štve Honzo ? Že jsi lepší hyena než já. Máš vždy víc informací než já. Já to pak musím dohánět „dobarvováním skutečností“ 🙂 . Budu muset k Tobě na školení. Perfektní reportáž a chechtající se opravdová hyena je přímo bombastická!

  2. Doplnil bych pár skutečností:
    jsou soutěže, ze kterých bych nejraději v půli utekl domů.
    Tahle soutěž byl pravý opak, nevadilo mi vůbec nic,
    sqěle jsem si odpočinul a odjížděl jsem šťastný, pánové děkuji.

    K problému s pohonem Perutýna – při výměně baterky se Altis rozhodl pro svůj vlastní režim, což neakceptoval regulátor. Použit byl Altis Nano a FW 4.1.
    Doma bez Altise vše fungovalo, jen Altis se přestavil na 150m – ráno tam bylo na 100% nastaveno 90m. Po přehrání FW vše fungovalo i s Altisem.
    Příště zkusím starší FW 4.0 – snad bude spolehlivější.

    Ad sukně:
    už jsem příliš stár na to abych dbal o svou pověst a volím raději praktičnost a pohodlí.
    Prvně jsem to viděl na hudebním festivalu, jmenuje se to „taktický kilt“ a pár variant se dá najít v Army shopech.
    https://www.armysklad.cz/kilt-combat-rip-stop-hmtc
    https://www.airsoft-online.cz/kratasy/takticky-kilt-piskovy–a-c-m-/
    Úžasná je volnost pohybu a taky to větrání, mohu jen doporučit.

    Honzo, tobě zase závidím elán k vytváření reportáží, bez kterých by snad ani soutěž nemohla být považována za ukončenou…děkuji.

    1. Ahoj Karle, já děkuji, že mě čteš 🙂 . S Altisem je to divné, není to první případ. Asi by měli v Aerobtechu udělat „zamknutou“ verzi, která nepůjde rekonfigurovat bez počítače (jako je to pro F5J).

      Prosím, prosím, můžeš sem dát link na baterky, které létáš v F5J? Líbí se mi ten čtvercový průřez. Díky předem.
      H.

  3. Ahoj Honzo, jsem trošičku zmaten, ale předpokládám, že tě zajímají baterky do e-RESky, tedy do F5L.
    Tam používám dva typy, 3s300 s hmotností 29g:
    https://www.amazon.com/GAONENG-300mAh-Battery-Connector-Racing/dp/B07MTDCTCD?th=1
    a 3s550 s hmotností 48g:
    https://www.peckamodel.cz/taa5503s95xt3-gens-ace-lipo-tattu-r-line-serie-3s-550mah-95c-s-konektorem-xt30.
    Pokud by tě opravdu zajímali baterky do F5J tak samozřejmě uvedu také.

    Ad Altis – mám myšlenku:
    podle návodu by se neměl odpojovat od napájení, když je na displeji takový symbol s křížkem. Pokud se to tak neudělá, nemusí fungovat správně.
    Pravda, přeprogramování vypínací výšky jen chybným odpojením je dost daleko od pojmu „správná funkce“, ale budiž.
    Leč, při restartu soutěžního modelu na to opravdu nekoukám.
    Upřímně, s tmavými brýlemi na dálku, které potřebuji pro koukání do oblohy,
    na Altisu Nano skoro nevidím ani displej, natož co je na něm.
    Zkusím s tím do budoucna něco udělat, aby byl displej přímo vidět.

    1. Ahoj Karle,

      děkuji za tipy na baterky.

      Když Altis ukazuje křížek, tak ukládá data, rozhodně by se nemělo přeprogramovat nastavení. Myslím, že i v návodu je napsané, že když odpojíš při křížku, neuloží se správně data. Tomu bych celkem rozuměl, ale to přeprogramování mi hlava moc nebere.
      H.

Komentáře nejsou povoleny.