7. MS RCEV – 30. 10. 2022

Výňatky z e-mailové korespondence:
Neděle (den odlétání 6. MS): „Ahoj pánové, tedy připadám si jako žumpa – nasranej a vyčerpanej, přesto to byla parádní neděle, děkuji.“
Pondělí: „Vyslal jsem několik průzkumných emajlů ohledně ERES v neděli 30.10. NIKDO nemá čas.
Úterý: „… co kdybychom si dali v neděli RCEV repete?“

Dali jsme si, v neděli se nás v Manušicích sešlo šest.


Výměna e-mailů samozřejmě pokračovala po celý zbytek týdne. Se zajímavou teorií přišel Karel „… když mohou fungovat handicapy pro koně, mohou i pro nás. Několik výňatků, jak handicapy fungují:
‚Závod, ve kterém koně nesou různé váhy přidělené handicapem…‘
‚Lepší kůň bude mít těžší váhu…‘
‚Na základě faktorů, jako jsou minulé výkony, aby se vyrovnaly šance soutěžících…‘
‚Většina handicapových závodů je provozována pro starší, méně hodnotné koně…'“

Bohužel, následující diskuse se týkala zejména toho, kdo je starší, méně hodnotný kůň, případně otázky, kdo je žokej a kdo je kůň; ke stanovování handicapů jsme se zatím nedostali, možná až v zimě. Skutečností zůstává, že Limity jsou oproti Djangům těžší, což handicapem být může, ale nemusí.


Menší rozpětí ERESky ale určitě nevýhodou je, ale pilot si toho buď nebyl vědom, nebo nedbal 🙂 . Jirka si u Limita musel nechat opravit pouzdro spojky a druhé „véčko“ neměl.


Tak divné povětří jsem snad ještě nezažil. Dlouho byla mlha, ale „létatelná“, skoro bezvětří, i když se nakonec ukázala modrá obloha, stejně nikde žádná termika nebyla. Domnívám se, že to je tím, že byla teplá i noc, takže nebyl rozdíl mezi teplotou země a teplotou vzduchu. Většina fotek je opět od Hedviky.


Létali jsme v jedné skupině, celkem 12 kol! Marek startér a zapisovatel, díky moc, že to s námi celý den vydržel.


Karel létal optimisticky nízko, obdivuji jej za to, průměrně o 30 m níže než já 😳 .


Jirka se pral s regulátorem, buď na signál neodstartoval vůbec, nebo motor „chcípl“ v malé výšce. Prostě je v těch našich modelech elektroniky moc 🙂 .


Vláďa si zase „utrhl“ konektor u lehkého modelu a musel létat s náhradním „těhoušem“. A to výborně …


… až na ta přistání (i když já jedno takové předvedl taky, pilot honí vteřinky a potom ztrácí desítky bodů za přistání 🙂 ).


Petr vážil z Hořic asi nejdelší cestu …


… ale „malé výškoměry“ už nejsou jeho hlavní kategorií, však už je Arnice 10 let (snad brzy dostane nástupce) …


… na termiku prý narazil 2x – ve druhém a posledním kole (Jirka už uklízí přistávací bod a Petr ještě řídí 🙂 ).


Kiwi vypadal ve vzduchu naprosto beznadějně, ty malé modely prostě neletí. Ale Jirka je skvělý pilot, jen tak tak nás nezostudil 🙂 .


Zatímco ostatní se věnovali buřtům …


… mně Jirka připravil jinou zábavu…


… tak teď nevím, F3G nebo turbínu 🙂 ?


Překvapení 🙂 . Vláďa vedl celou soutěž, až do posledního kola 🙁 . O Jirkovi jsem psal – on prostě nevěděl, že má blbé letadlo 😀 . Výsledky jako obrázek.

Já měl z prvních tří letů čtyři škrtačky (a potom ještě další dvě), tak jsem si opravdu nedělal žádné naděje. Už dlouho se mi však zdá, že při 12 kolech platí úplně jiná matematika, opakovaným chybám se nevyhne nikdo. Stejně jsem měl největší „bobky“ ze stromů 🙂 .

Přijde mi téměř neuvěřitelné, že to byla letošní sedmá soutěžička. Vláďo, smekám a doufám, že pro nás takové akce budeš pořádat i v příštím roce 😉 . Dík!

Honza
30. 10. 2022

Komentáře: 5

  1. No Honzo, to je úžasné, fantastická reportáž, nechápu kde na to bereš energii.
    Já si dnes nesmím stěžovat na únavu (Jirka Tůma zakázal ?, protože jsme zase hodinu prokecali) a tak jen zkonstatuji že se mi ještě teď klepou lýtka….
    Osobně jsem dnešek pojal spíš jako srovnávací akci a tak jsem taktiku vypínacích výšek moc neřešil – nemusíš nic obdivovat. ?
    Šlo mi hlavně o porovnání ostatních letadel s mým Limitem dopoledne a v druhé půli s Djangem s těžištěm posunutým dopředu. Uf, konečně mám obě letadla seřízená, jen je divný (jak zmínil Petr) že to dělám na poslední akci sezóny. ?
    Jen tak pro zajímavost, pokud jsem nepotkal lepší vzduch a jen klesal, bylo na tom Django stejně jako Limit – oba 0,41 m/s.
    Pokud vzduch trochu dýchal, létalo mi lépe Django, a i podle celkového pořadí, dnešní počasí asi svědčilo více lehkým eroplánům. No, vlastně nevím jak jinak vokecat dnešní neúspěch a hlavně porážku od RESky. ?
    Zvláštností dnešní soutěžičky byly stoupáky – opravdu jsem nastoupal jen ráno před závodem, při testu Limita z 59 metrů do 107 metrů během sedmi minut. Pak již jen takové zpomalení klesání a pokud jsem nastoupal tak jen pár metrů.
    Několikrát se mi ještě podařilo stoupat rychlostí 0,1 m/s po delší dobu s mým přesvědčením, že opravdu stoupám.
    Beru to jako limit mých rozlišovacích schopností v této oblasti, ovšem při správném pohledu ze strany a vhodném světle.
    Velké poděkování Vláďovi s Márou, v Manušicích je mi opravdu jedno kolikátý skončím, ale hlavně že se potkám s výbornou partou, zalítám si co síly stačí a ještě dostanu spoustu rad co mohu dělat lépe…takže vlastně děkuji fšem zúčastněným.

    1. Ahoj Karle,
      ke klesavosti – pamatuji s, jak jsem se svým lehkým Calvinem letěl rovnoběžně s Vláďovým těžkým Djangem a modely měly stejnou rychlost i opadání. Malá váha má opravdu spíše výhodu jen v menším poloměru zatáčení, když je potřeba „vytáčet“ 🙂 .

      Mně v Manušicích „vadí“ jen ty stromy (zatím jen dva konkrétní 🙂 ) , už se těším na další utkání.
      H.

  2. Ahoj Honzo,
    Díky zase za super reportáž. Taky se trochu podivuju, že jsme dali 7 soutěžiček a k tomu spousty ofiko soutěží. Jsme prostě neskutečně dobří 😀 .
    A jasně že i rok následující soutěžičky dělat budu, když je pro koho, pro super partu, tak je to radost, dělám to rád.

    Opadání mého těhouše – moje 800g, tvé kolem 600g, ale já odtokovka zakřivená dolů cca 4mm. Že jsem na tom s opadáním i rychlostí asi cca stejně jako ty s lehkým jsem si všiml taky, takže sem si vlastně oddechl, že mít těžké nebude zas taková tragoška, a šlo to.

    Díky všem co celou sezonu neúnavně jezdí na soutěže a hlavně soutěžičky, na akce kde jde jen o zábavu, „trénink“ , buřty, výměnu umů a zkušeností a samozřejmě šíření dobré nálady dobrým lidem.
    Další utkání s čímkoliv už vyhlížím 🙂
    V


  3. Celkové výsledky za MS 2022. Jirka o dva parníky přede mnou, Vláďa o kánoi naštorc za mnou 😀 . H.

    1. Ahoj,
      Jirka je prostě borec, gratuluju.
      A ta kánoj naštorc od tebe je taková mrzká, hubená, chybělo mi 1,765 bodu 😀
      Je super, že 5 pilotů minimálně jednu soutěžičku vyhrálo, takové to namlsání že to jde.
      Už se těším na další ročník.
      V.

Komentáře nejsou povoleny.