4. MS RCEV – 17. 7. 2022


Na čtvrtou dávku smíchu, narážek, urážek, porážek, naštěstí ne srážek, jsme museli kvůli počasí čekat o týden déle než obvykle, v Manušicích jsme se v hojném počtu 6 pilotů sešli až v neděli. První hádankou, před který nás Karel postavil, bylo zjistit, co má pod sukní 🙂 . Hmm, pořád ještě nevíme 😀 .

Fotek je málo, textu ještě méně. Jedeme totiž za chvíli na výlet 😉 .


Tentokrát bez hlasování! 12 kol, po 6. bude první vyhodnocení a buřty, poté se soutěž dolétá dalšími 6 koly, škrtačka bude JENOM jedna. Povšimněte si velikosti „letenky“, neměli bychom chránit naše lesy, pane továrníku! 🙂 ?


Modrá obloha, vysoká oblačnost, vítr a turbulence. My, co máme více než jeden model, jsme proto řešili, zda použít „lehouše“ nebo „těhouše“. Vláďa se rozhodl pro lehký model, já zase celou soutěž odlétal s těžším Djangem.


Měli jsme i diváky, heč 🙂 . Fotky jsou jako již tradičně od Hedviky, já neměl čas 🙂 .


Michal (vzadu za Jirkou) se k létání vrací po delší přestávce, moc rád jsem ho viděl.


Výměna názorů po zdařilém letu (asi, Hedvika říká, že po „sfouknutém“ přistání 😉 ).


Jirka v roli hlavního ohněstrůjce…


… a s úsměvem po úspěšném letu.


Ruský tank na letišti 🙂 , naštěstí jen malý a tištěný. Nelétal, jen jezdil 🙂 .


Je to vůbec možný…


… je. Výsledky jsou „houpačkové“, při takovém počtu letů jeden vlastní zkažený let (možná i dva, tři 🙂 ) závody neprohraje, chybují všichni. Přitom rozdíly mezi druhým a čtvrtým pilotem jsou malinkaté.


Létání v jedné skupině bez pomocníků je fantastické, mně se líbí moc. Piloti si pomáhají navzájem, parta okolo soutěžiček je naprosto úžasná, nesrovnatelná s ničím jiným. Díky! Takže, kdy příště?

Honza
18. 7. 2022

PS: Já ještě neměl létání dost, Vojta přijel po 2.5 letech na skok domů, a že si chce zalétat. Tak jsem nabil Drozda a Slite.


Nezapomněl nic, byl, je a bude lepší pilot než já.

Komentáře: 8

  1. Ahoj Honzo,
    ještě že jsi nenaplnil „výhružku“ že reportáž z nedostatku času nebude.
    Zase super článek, díky.
    Velikost letenky se nepovedla no, kaju se a příště nedostanete žádnou, jen trhačky 🙂
    Jednoskupinově bez pomocníků mně taky začíná dost bavit, takže v Manu vždy, když to půjde, je volba jasná.
    Jo a co že má Karel pod sukní? Já myslím, že prostě nic. 😀
    Hezký den, užij dovo, pozdravuj Vojtu.
    V.

    1. Ahoj Honzo,
      stejně jsem si myslel, že ti to nedá a podělíš se o dojmy ze soutěžičky s veřejností. Díky.

      Vláďo, pod sukní mám to co vždy, žádnou genderovou změnu neplánuji.
      Pro upřesnění: (taky jsem to nevěděl) nejedná se o sukni, ale o „Taktický Kilt z Army shopu“

      Po nabytí zkušeností z ověřovacímu provozu v Manušicích, je mi jedno, co si o tom kdo myslí, ale pro obsluhování modelu a postávání na louce rozpálené letním sluncem je to bezkonkurenčně nejpraktičtější a nejpohodlnější co jsem kdy nosil.

  2. Ahoj Karle, to s tou sukní byl vtip, pokud blbej, omlouvám se. Tvých 27 m je fantastických, ještě jednou smekám. H

    1. Honzo, za vtip se určitě není třeba omlouvat, to platí leda u politiků (ti by ovšem měli prošetřit i ty, kdo se vtipu smáli).

      Nicméně, i tak bys měl být opatrnější ve svém vyjadřování.
      Píšeš o TÉ sukni a zatímco já o TOM kiltu, aniž by jsi se informoval o orientaci oděvu samotného.
      Jak nám nyní předvádějí kolegové ze západnějších velkospolečností, dokud nevíš jaká je genderová identita daného subjeku, měl by jsi používat třetí osobu, tedy: ONI oblečení.

  3. Honzo, ako prebieha meranie? Každý súťažiaci si meria čas a pristátie sám a potom ho nahlási zapisovateľovi pri počítači?

    1. Ahoj Bohouši, odpovím já.
      Ano, měříme si každý sám sobě, zapíšeme do letenky a ty pak odevzdáme startérovi.
      Jestli mám o sekundu víc nebo míň nikoho netrápí, lítame hlavně pro radost a spoléháme na férovost.
      V.

    2. Ahoj,
      mohu-li odpovědět za mou osobu:
      Stopky spouštím přepínačem společně s motorem,
      zde vzniká prodleva od spuštění motoru do opuštění letadla z ruky.
      Stopky vypínám přepínačem až po přistání, kdy mám volnou ruku.
      Odhaduji prodlevu asi tak 2 sec,
      Zapisuji čas ten, co vidím na dipleji, mínus 2 sec.
      Přistání i výšku si zapíšu sám, stejně jako bych to dělal v roli pomocníka.
      Nějaká ta vteřina víc nebo míň tady nehraje roli, stejně tak nemá smysl podvádět.
      To je velká výhoda Manušických soutěžiček

      1. Ďakujem, podobne som lietal v suťažiach RCEX. Myslím že nájdem pár kolegov v okolí Žiliny, ktorí si radi takto zalietajú.

Komentáře nejsou povoleny.