V liště napravo přibyl kalendář soutěží a případně jiných událostí. Pokud je datum červené, ukažte na něj myší a dozvíte se, o co jde. Kalendář je, stejně jako celý systém, otevřený. Budete-li mít chuť či potřebu napsat článek nebo oznámit soutěž, zaregistrujte se a napište nebo oznamte. Měly by jít i vkládat obrázky, možná :-).
Tento víkend se létá americká X5J. Přihlásil jsem Honzu Kadlece a sebe (s Optimou), držte nám palce.
Na Slovensku se diskutuje, zda nezavést výškové spínače do F5J, aby to nebyla jen soutěž „ve stoupání a přistávání“. Mně to přijde trochu „na hlavu“ – vystoupat co nejrychleji do 150 nebo 200 m a potom klouzat 10 minut (bez 2, 3 nebo 10 vteřin), jediným důvodem existence takového pravidla vedle FXJ může být „ochrana investice“ do nadupaného pohonu. Ale dle výsledků diskuse z toho (chce se říci naštěstí) snad nic nebude.
Radim Barč porovnal Axi s Turnigy a konstrukční model s kompozitovým. Jsem zvědavý, kolik lidí bude v příštím roce létat RCEK s „papíráky“ a „číňany“.
Viktor Novotný tento týden do Dehtár z pracovních důvodů nedorazil, alespoň poslal pár (tedy, pár jich je zde, Viktor jich poslal hodně 🙂 ) fotek z minulé soutěže.
Nahoře a dole je Viktorův „lehouš“ – křídlo z Q10, trup od Leoše Svobody.
Jan Kubica
21.8.2009
X5J – 23.8.2009
Protože mi „klekl“ tříčlánek do Havrana a X5J je o výkonu, vzal jsem na X5J Optimu XL – 1460 g, pohon Phasor 15-4, 9.5×5, 8NC1700, asi 240 W. To jsem si dal: termika byla, ale s Optimou jsem vždy komín prolétl, nabral 5 m výšky, otočil se v klesáku a ztratil metrů 10. Prostě minimální poloměr zatáčky možná 20 metrů, a když jsem se ji pokusil utáhnout, spadla Optima do vývrtky. Navíc přistání od 50 do 150 metrů od bodu (stejně by se neměřilo 🙂 ) kvůli přízemní turbulenci, vůbec nešlo točit nad zemí (při prvním přistání jsem při „hvězdě“ natloukl motor)! Prostě – dnes to byla naprostá katastrofa (alespoň vím, jaké to je).
1. let: motor 1:11, celkem 9:55 = 528
2. let: 1:23, 10:02 = 519
3. let: 1:02, 9:56 = 537
Celkem 1584!
Tedy, mám nový rekord 🙂 H.
A já mám díky vlastní blbosti ještě méně. To je tak, když se hrabu kam nemám……… Ach jo 🙁
Honzo, nevěš hlavu, hlavně že je Ion celý :-).
A stejně, mě to baví i tak. H.