RCEV Horní Branná – 29. 5. 2021


Do Horní Branné jezdím moc rád, ostatně pravidelní čtenáři těchto stránek to moc dobře vědí. V sobotu se nás sešlo 13 pod přísným psím pohledem – pouze Mášu zastoupila Radkova Anička.


Obvyklý pořadatelský tým.


Počasí bylo horské a jarní, na kulicha to bylo po celou soutěž. Mirek si přivezl vlastního časoměřiče Zdeňka, ale …


… bojoval s neposlušnou technikou a i na procházku po „žluté“ (vlastně do žluté – řepky) se vydal. Letiště je totiž na kopečku a ve větru se holt občas někdo nedotáhl. Zaslechl jsem dokonce řeči, že by jim bylo lépe u televize (MS v hokeji), ale doufám, že to pánové nemysleli vážně. Přeci i když se nedaří, je lépe na letišti (alespoň mně 😉 ). Mým oblíbeným heslem pro podobné situace je refrén této písně.


Karel měl dvě Djanga a krásný stan…


… už jsem to tu psal, dávejme si na něho pozor, létá skvěle 😉 , v Horní Branné třetí. A to nové Django chci taky! (I když tento konkrétní kus je prý očarovaný, říká Karel, snad se pan továrník přizná, jak to udělal 🙂 .)


Radek. 5×1000. Neměla by být Radkům účast v jakékoliv modelářské soutěži zapovězena 😉 ???


Při prohlížení fotek jsem zjistil, že se mi díky novému foťáku povedlo pár záběrů přistávacích manévrů. Radek bez problémů sázel pouze 50.


Renda má styl odkoukaný od táty.


Z Martinova výrazu je zřejmé, že navést model na přistávací bod je docela fuška…


… a to ani nemusí držet vysílač.


Martin H. létání prožívá …


… a nikdy se nevzdává, 2. místo. Krkonošská termika byla zrádná, ale hojná, Kdo umí, zachránil se i z malé výšky.


Renda startuje …


… ale jeden start v kole je přeci málo.


Novopacká „banda“ pohromadě, jen Lubor se mi sem nějak nevešel…


… až tady.


Petrův model nemá klapky, alespoň k něčemu je to mé psaní dobré 😉 .


Už v Hořicích jsem říkal Láďovi o Honzově rekordu v „Gagarinovi“. Prý se již před časem změnila pravidla, takže pro příště – výsledek letu musí být kladné číslo, nemá tedy cenu ladit pohon pro výšku větší než asi 380 m 😀 .


Po šesti kolech a dvou přeháňkách bylo hotovo. Výsledky (na fotce).

Mám rád malé soutěže, dvě, maximálně tři skupiny, potom už mě soutěž nevydrží bavit po celou dobu trvání. V Krkonoších mi udělaly čáru přes rozpočet přeháňky a vynucené přestávky. Můj výsledek z Horní Branné je proto také obvyklý – dvě škrtačky, z toho ta skutečná z posledního kola, kdy jsem si utrhl opravdu ostudu – 2:58 😀 . Protože ale cen bylo více než obligátní tři, i tak na mě vyšel diplomek a klubko pružinového drátu 🙂 .


Jardo a Martine, děkuji moc za hezkou sobotu mezi kamarády.

Honza
30.5.2021

Komentáře: 9

    1. Teda, Ty jsi drak, Pavle, sekáš ta letadla jak Baťa cvičky, smekám. Čmelda vypadá a létá nádherně, akorát v té řepce bych ho nechtěl hledat 🙂 . Těším se, až ho uvidím naživo. H.

  1. Tak jako jestli jsem Karlovo Djangouše očaroval tak, že bude sekat 3. místa se stoupající tendencí, tak jo, k tomu se hlásím.
    Jestli naopak tak, že s tím furt mlátí kde nemá, hořej serva a ták, tak o tom samosebou nic nevím. Jsem nevinnej 😀
    V.

    1. Vláďo, Djangoušek létal úžasně, i přesto že nebyl seřízený a serva si pořád žijí svým vlastním životem, fakt se Ti povedl. Ale dlužno podotknout, že na tom 3. místě má velký podíl i „časoměřič“ Martin Horák.
      KK

      1. Čaroděj dobroděj bych mohl taky být 🙂 .

        A Karle, skromnost stranou, pokud se daří může za to pilot, pokud nikoliv, tak časoměřič, jasná věc.
        V.

        1. Jsi, Vláďo, bez podmiňování 🙂 .

          A souhlas, Karel létá skvěle, těší mě to 😉 H.

  2. Honzo, na Tvůj článek jsem se těšil už od pátku, a opět mě potěšil ?
    Dovolím si poznamenat, můj názor, ohledně Petrovo stroje bez klapek, že je to chyba.
    Nejde ani tak o přistávání, ale o dynamickou rychlou práci se vztlakama při kroužení, a to ve větru i v klidu. Subjektivně tomu přikládám až nějakých 10-15% zlepšení výkonu modelu, a to je už skramentsky znát ?‍♂️?
    Jo a těch tisícovek u mne bylo 6, jednu mi zničili při škrtání ? To se mi takhle stalo úplně poprvé ??

    1. Ahoj Radku, díky za pochvalu.

      Ke klapkám – nevěřím, ukaž poláru 😉
      Pro mě:
      – minus 50 g odpovídá zvýšení výkonů o 3%
      – čistější křídlo bez spáry a náhonů – další 2-3%
      – klapky se těsně před startem „nerozjedou“, žádný stres – to už je dobrých 50% v daném letu
      – a hlavně žádné přemýšlení, jaké klapky v dané situaci nastavit – to už je pro můj 15W mozek naprosto k nezaplacení

      Je to individuální 😉 .
      H.

Komentáře nejsou povoleny.