RCEX20 – 7. kolo

Sedmé kolo korespondenční soutěže RCEX20 začíná v sobotu 25. července 2020 a trvá do neděle 2. srpna 2020.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Honza
23.7.2020

Komentáře: 3

  1. Mám svůj rekord 🙂 .
    Jan Kubica, 28.7.2020 mezi 10:45 – 11:30, Hořice – Doubrava, jasno, 25 °C, vítr JZ do 2 m/s
    AH Castor

    1. let: 10:01, motor 7, přistání do 1 m = 8
    2. let: 9:59, motor 8, přistání do 1 m = 9
    3. let: 9:56, motor 13, přistání do 1 m = 17

    Celkem 34.


    Bylo krásně termicky letově, jen v posledním letu jsem si musel ještě 2x přimotorovat (první bylo moc nízké) a až asi do 5. minuty jsem se bál. Problémem bylo přistávání, do kukuřice ani pšenice to nešlo, na prašnou cestu lemovanou keři jsem si netroufl, takže zbylo jen pole se zbytky hrachu a plevele a kvůli elektrickému vedení kolmo na vítr – ale plevel fungoval jako záchytná síť. Při přistávání model nabíral prach, v posledním letu už se odmítala sklápět vrtule 🙂 . Po soutěžních letech jsem na vysoký bodlák opět naboural Castora (zachycení křídlem, pirueta, rozlámaná gondola a epoxid 🙂 ).

    Přeji všem spolehlivou techniku a silnou termiku.
    Honza

  2. Bohuš Belan, 1.8.2020, modelárske letisko Brezovec pri Žiline, 11-12 hod, skoro jasno, vietor S 3-5 m/s, teplota 26 st.

    Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208 1600 KVA, vrt 10×6″, bat 1000 mAh

    Krásne slnečné ráno sľubovalo dobré lety. Avšak kým som prišiel na letisko a rozbalil model, rozfúkal sa nárazový severný vietor, ktorý sa pritom často menil. Termika síce bola, ale komíny boli úzke a rýchlo ich odnášal vietor. Len pri druhom štarte sa mi podarilo nájsť termiku v ktorej som slušne nastúpal. Nakoniec bolo výšky až priveľa, v poslednej minúte som tak razantne vytrácal výšku, až som to prehnal a nedoletel som na bod. Pri prvom a treťom štarte som vždy trafil klesák a musel 2x opakovane zapnúť motor. Napriek peknému počasiu sú teda výsledky biedne.

    1. let 9:55, motor 41 sec, prist do 3 m, 55 bodov
    2. let 9:50, motor 13 sec, prist do 5 m, 38 bodov
    3. let 9:56, motor 35 sec, prist do 3 m, 48 bodov
    Spolu 141 bodov

    Bohuš

  3. Mirek Kopecký, 30.7.2020, Líbeznice, 18-19, jasno, model Django.

    Tak dlouho jsem odkládal létání, až jsem si vybral snad největrnější den v posledním období – viz obrázek. Kupodivu se i v tom větru a takhle vpodvečer vyskytovala termika, jen se pro ní muselo vysoko nebo daleko, kolem plochy byly jen úzké stoupáčky, které ve větru rychle odcházely a rozpadaly se. Vyjímkou byl první let, kdy jsem viděl nad letištěm kroužit dravce, zaletěl jsem si pod něj a v pohodě stoupal. Ale tomu ptákovi se to moc nelíbilo, začal nekompromisně nalétávat na model, takže jsem raději vyklidil pole, dokud jen hrozil-nechtěl jsem mít zásek v křídle. Ten zbabělý úprk mne stál dvě krátká přimotorování, protože už jsem tak hezký stoupák nenašel.
    Druhý let jsem si musel motorem pomoci dokonce 3x – snažil jsem se lovit v malé výšce ty úzké stoupáčky, ale prostě jsem se v nich neudržel. (Mimochodem, ti fóglové jsou v poslední době nějak agresivní. Totéž se mi stalo v teď v pondělí na letišti v Lipencích, ale už nešlo jen o výhružné nalétávání – mám ďolíky v křídle Cirruse)
    Třetí let jsem si řekl, že změním strategii – letěl jsem daleko a nízko proti větru, s tím, že se nad tamní asfaltovou cestou určitě bude něco trhat a bude se to zvedat o stromy. A taky že ano. Chytil jsem stoupák, který mi málem otočil letadlo a z něj v pohodě nalétal. Jen to byl adrenalin-v té dálce a proti jasně modré obloze jsem chvílemi model ztrácel a jen jsem napjatě čekal, kde se objeví po proletění zatáčky.

    Výsledky:
    1 let 9:45 motor 20, do 4m, 47 bodů
    2 let 9:49, motor 22, do 8m, 57 bodů
    3 let 10:01, motor 25, do 5 m, 41 bodů

    celkem 145 bodů

Komentáře nejsou povoleny.