Manušická soutěžička – 30.5.2020


Manušická soutěžička už je pojem 🙂 . Po třech týdnech jsme se v Manušicích sešli znovu – a v podstatě ve složení z poloviny obměněném. Soutěžičky se svolávají pouze s několikadenním předstihem, takže někteří tradiční piloti měli už jiný program.


Nejprve musel Aleš připravit „zázemí“, piloti své modely vždy začnou sestavovat až poté, co se ujistí, že neumřou hlady 🙂 .


Manušice = Django, zde 2x v základním provedení (Vláďa a Honza)…


… s uhlíkovým D-boxem (Jirka – konečně už také s Djangem, na čemž mám také zásluhu 😀 ) …


… a s maximální uhlíkovou stopou samotného „pana továrníka“ 🙂 .


Vždy před závody máme doma tichou domácnost, Hedvika trvá na tom, že bez štrúdlu se mnou jet nemůže, ještěže pilotům chutná.


Smíšek Honza. Přišel se s vážnou tváří Vládi zeptat, že mu při sestavování Djanga zbyla matice, jestli neví, odkud mohla vypadnout. A potom vytáhl tuto. Prý asi ze serva 😀 .


Speciální lůžková úprava křesílka pro dlouhé lety.


Nástup. Už před soutěží jsme se s Vláďou dohodli, že poletíme podle netradičního formátu. Tři kola se normálně nalosují. Po třech kolech rozdělíme piloty podle dvou nejlepších letů do dvou výkonnostních skupin A a B (jde o čistě rozlišovací označení 🙂 ). Další dva lety se tak poletí v pevném složení skupin. Před šestým kolem se provede ještě jedno rozdělení podle čtyř nejlepších letů.


Vláďa byl dnes k nezastavení, navzdory silnému větru, turbulenci, stoupákům i klesákům sekal jednu tisícovku za druhou a lhostejno, jestli z plného letu nebo opakovacího tříminutového – blahopřeji.


Nejrychlejší způsob, jak zopakovat start, je přistát do ruky. Pro Radka to byla první letošní soutěž s „malými“, navíc v opravdu obtížných podmínkách, tak ladil a ladil 🙂 . Bedna ale i tak byla, takže rovněž, byť o trochu méně 😉 , blahopřeji.


Aleš bojoval sám se sebou, ale ono to v té naší kategorii tak je – jednou dole, jednou nahoře, naštěstí se to pořád mění 🙂 .


Obávám se, že se opakuji, ale kvůli tomuto se na soutěžičky jezdí, mňam, mňam.


Pohodička na trávníku. Protože nás bylo celkem devět, dohodli jsme se na dělení 4 + 5. Do lepší skupiny postoupili: Vláďa, Radek, Míra a já. Dopředu prozradím, že při seskupování před posledním kolem tomu bylo stejně, takže čtvrté až šesté kolo jsme letěli ve stejném složení skupin.


Jednou z výhod rozdělení pilotů je i to, že „lepší“ piloti mohou radit. Pro Honzu Kuneše to byla první soutěž vůbec a nevedl si špatně.


Honza Kopecký létá divoce, ale pokud jsem si všiml správně, spravily by to menší výchylky 🙂 …


… a má hezké brýle, mohl jsem se v nich vyfotit 🙂 .


Vítr a nesprávný odhad způsobily jedinou škodu soutěže – bude to chtít novou gondolku 🙁 …


… poslední dvě kola tak Vláďa musel odlétat s E-RESem.


Mají ty konstrukční modely něco do sebe, esteticky, výkonnostně za „véčky“ zaostávají o „parník“. Prý bude příští neděli soutěž u Mělníka, zvažuji účast se Slite, i když se mi po sobotní Plzni (a nemyslím Urquell) možná už nebude chtít.


Hedvika nevěrná 🙂 , za odměnu za úspěšné navádění jsme se po soutěži mohli zastavit u Jirky na kafe 🙂 .


Vyhlášení. Protože vyhrál Vláďa „továrník“, zřekl se první ceny v můj prospěch, děkuji 🙂 . Aleše potěšila cena za nejlepšího pilota druhé skupiny 🙂 .

Konečné pořadí: Vladimír, já, Radek, Míra, Aleš, Jirka, Honza Kopecký, Honza Kuneš, Vladislav.

Rozdělování do výkonnostních skupin se zdá mít jedinou nevýhodu – více práce pro pořadatele, pro malý počet účastníků se dají piloti v Sorgu přesunout ručně, pro větší počet by to Sorg mohl umět „na tlačítko“ (Aleši K., co Ty na to?).

Výhody vidím minimálně tři.

  1. Skupiny jsou napínavé a „koukatelné“. Všichni jsou si vědomi, že letí proti pilotům srovnatelné výkonnosti, takže se snaží. Ve čtvrtém letu jsem vypínal v 68 m v silném větru. Risk nevyšel, protože jsem se bál letět moc daleko po větru, ale 9:12 je také hezkých 😉 . Rozhodně si nikdo nedovolí povolit v soustředění.
  2. Piloti, kterým se ten den zrovna nedaří, mají možnost „urvat“ 1000, což je motivace jako hrom.
  3. O pomocnících už jsem napsal výše. Pilot a pomocník tvoří tým a od dobrého pomocníka se může pilot hodně naučit.

Jak jsem vypočítal a popsal v tomto článku (to už je to 6 roků?), na nalosování nezáleží a dnes se to potvrdilo. Změny v pořadí mezi 3. kolem (kdy se dělilo podle výkonu a konečným pořadím) byly vlastně jen dvě – Vláďa klesl, po rozbití Djanga a soutěžních letech se Starwoodem s výškoměrem nastaveným na vypnutí motoru ve 100 m, z 5. na poslední místo a Honzové si vyměnili pořadí.

V každém případě se takové uspořádání pilotům líbilo a další soutěžičky budou pořádány podle stejného mustru.

Díky moc, Vláďo a Aleši, za hezký den na čerstvém povětří.

Honza
30.5.2020

Komentáře: 4

  1. Jako vždy super sepsáno. Díky za to.
    Díky i že všichni jezdíte, bez vás by jsme si takhle pěkně hrát nemohli. Je to bezva.
    I mně se zamlouvalo nové losování. I když jsem si původně myslel (díky mému výkonu posledně), že tutově budu v druhé skupině, vše bylo jinak. A fakt je, že pro mně to byla dost výzva, se mezi dravci po 4. a 5. kole udržet.
    V druhé skupině byla vidět taky ta dravost být dobrý ve své partě a šponovat sám sebe, to je super. A je to vidět i na přiložených výsledcích jak to zafungovalo. Aleš od 4-tého kola dominoval a sbíral i ty vytoužené tisícovky. Jirka po něm zdatně šel taky. Dobrý to bylo 🙂 .
    A poznámku, že na rozlosování při rozumném počtu kol nezáležení, jsem si jen tak pro srandu vyzkoušel. Otevřel jsem v Sorgu první soutěžičku, výsledky letů nechal, odemkl rozlosování a několikrát zamíchal rozlosováním, zamkl, seškrtal a seřadil. AAAA nic, změnili se velmi lehce nalétané body, ale celkové výsledky nic, stejné pořadí a i velmi podobné konečné přepočtené body. To jsem zopakoval asi 4x a jen koukl na výsledky. NIKDY se nezměnilo výsledné pořadí. Jestli jsem to dělal blbě a Sorg mi to „nějak“ poladil, nebo to takto funguje jen v menším počtu pilotů nevím, takže případně sorry za úvahu, byla asi pětiminutová.
    No už se těším na další soutěžičku. A kdyby chtěl někdo termín chlup víc předem, než pár dní, tak čistě výhledově 20.6.. Podmínky: když bude počasí ok, když bůh (žena) svolí a když se mi bude chtít 😀
    Papíra

    1. Vláďo, hezký, dík.

      Z výsledkovky je krásně graficky vidět, jak to funguje – viz rozložení škrtaček.

      20.6. budu s největší pravděpodobností ve Finsku, ach jo 🙁

  2. Ahoj,
    přestože jsem nemohl přijet, vzpomínal jsem jak asi lítáte. Podle pěkného článku vidím, že jste si to navzdory silnému větru pěkně užili. Gratulace vítězovi…To rozdělení do skupin po třetím kole mi přijde jako skvělý nápad. Už se těším na 20.6. Zdraví Ivo

Komentáře nejsou povoleny.