RCEX19 – 8. kolo

Osmé kolo korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 24. červnence 2019 a trvá do neděle 1. září 2019.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Honza
25.8.2019

komentáře 4

  1. Bohuš Belan, 25.8.2019, 10:30-12:00, modelárske letisko Brezovec pri Žiline, skoro jasno, slabý premenlivý vietor 1-2 m/s, teplota +27 st. ModelDaidalos 2050, hmotnosť 600 gr, motor AXI 2208 1600 KV vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1300.

    Pri príchode na letisko už boli vo vzduchu kolegovia a zdalo sa že nájsť termiku nebude problém. Ale opak bol pravdou. Hneď pri prvom štarte som v piatej minúte musel znovu zapnúť motor a nastúpať, potom som sa už bez problémov udržal do konca. Pri druhom a treťom štarte som našiel termiku na rovnakom mieste za hranou letiska, len na konci tretieho štartu sa rozpadla a musel som znovu na chvíľu zapnúť motor.

    1. Let 9:58, motor 39 sec, prist 200 cm, 47 bodov
    2. Let 9:59, motor 16 sec, prist 100 cm, 20 bodov
    3. Let 9:57, motor 19 sec, prist 200 cm, 28 bod
    Spolu 95 bodov

  2. JK, 31.8.2019 mezi 12:00 a 13:00, Vratislavice, 28 °C, vítr V do 2 m/s, jasno
    LS Etalon, 2.5 m, Mega 400/7, 11×8, 3S1050

    1. let 9:54, motor 7, přistání do 1 m = 11
    2. let 9:58, motor 25, přistání do 1 m = 27
    3. let 10:02, motor 40, přistání do 9 m = 66

    Celkem 104 bodů

    Dopoledne jsem vyměnil Etalonovi serva v křídle. Na původní HS-56HB už nejsou k sehnání kolečka, tak došlo na mnou v poslední době tak oblíbená PDI0902 (jsou v ASW i Djangu).

    První let byl na dvě stoupání, druhé „vrtknutí“ motorem jsem potřeboval pro uklidnění nervů před lesem – aby byl model bezpečně nad stromy. Namlsal jsem se, ale ve druhém letu jsem měl hned po startu pocit, že jsem někde zapomněl aktivní determalizátor, tak ochotně model klesal 🙂 , klesák to byl rozsáhlý. Ve třetím letu bylo vše naopak, 8 minut klesáků a turbulence, abych nakonec nemohl dostat model na „čepici“, když Etalon 20 m před bodem nadskočil snad o 5 m. Ale i tak, prima polétání.

    Silnou termiku a spolehlivou techniku, H.

  3. Mirek, 28.8..2019 mezi 13:00 a 14:00, Líbeznice, proměnlivý vítr do 4 m/s, postupně se protrhávající oblačnost. Django, 2,5m, TGY 2826-5, 3S, 7×5+Tilia, 2,5m, motor M2830/1100, 3S, 9×5

    1. let 10:00, motor 23s, přistání do 2m. Body let 0, motor 23, přistání 3, celkem 26
    2. let 9:58, motor 30s, přistání do 4m. Body let 2, motor 30, přistání 9, celkem 41
    3. let 10:01, motor 25s, přistání do 6m. Body let 1, motor 25, přistání 15, celkem 41
    Body celkem 108

    Při příjezdu na letiště bylo slunce schované za mraky, ale skoro bezvětří a teplo. Vytáhl jsem na první let lehkou Tilii. Termika byla, ale muselo se výš. Takže po optimistických 10 sec motoru jsem ve 4 minutě motoroval.
    Postupně zesiloval nárazový vítr, takže jsem Tilii odložil a pokračoval s Djangem. Bylo to jak přes kopírák – optimisticky 10-15 sec motoru a vždycky tak mezi 4-6 minutou někde ve dvaceti metrech, když už bylo jasné, že nic nevytočím, přimotorovat. Typické bylo, že se sílícím větrem jsem se horšil při přistání. Po odlétání RCEX letů jsem ještě s Djangem vylétal tři baterky. A jako na potvoru to začalo nosit úplně všude 🙂

  4. Stihnul jsem to v sobotu v podvecer, pred nedelni Roudnici. Uz to moc nefoukalo ale termika uz ubyvala.
    Geronimo 2, DS 2826/10, 2S, 2S
    Pristavalo se s kopce, takze jsem byl pokazde dlouhej jako pres kopirak.
    1. let 15, 9:50, 2 metry … 15+10+3 = 28
    2. let 25, 9:50, 2 metry … 25+10+3 = 38
    3. let 30, 9:40, 2 metry … 30+20+3 = 53

    Celkem hezkych 119. Ale bylo to prijemny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)