RCEX19 – 7. kolo

Sedmé kolo korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 27. červnence 2019 a trvá do neděle 4. srpna 2019.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Honza
27.7.2019

komentářů 6

  1. Bohuš Belan, 28.7.2019, 10:30-12:00, modelárske letisko Žilina-Hôrky, slabý premenlivý vietor 1-2 m/s, teplota +25 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208 1600 KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1000.

    Dni v tomto týždni sú si podobné, ráno je pekne, okolo obeda sa na oblohe začnú objavovať kumuly a večer príde búrka. Tak to bolo aj v nedeľu, využilo som čas predpoludním keď boli ideálne podmienky pre lietanie. Termika sa dala nájsť, okolo letiska sa ukázali aj dravce. Snažil som sa lietať na ich sondy, ale dravce vedeli využiť komíny lepšie. Aj keď som sa do termiky trafil, po chvíli som z nej vypadol. V prvom aj v treťom štarte som musel znovu zapnúť motor, na jedno motorovanie som to zvládol len pri druhom štarte.

    1.let 9:57, motor 22 sec, prist 1 m, 28 bodov
    2.let 9:55, motor 16 sec, prist 1 m, 24 bodov
    3.let 9:52, motor 20 sec, prist 3 m, 37 bodov
    Spolu 89 bodov

    Bohuš

  2. JK, 3.8.2019 mezi 10:00 a 11:00, Hořice Doubrava, 24 °C, vítr do 2 m/s, polojasno
    MPX Solius, 2.2 m, Turnigy SK3 3536-1050, 10×6, 3S2200, 400 W, 1280 g

    1. let 9:58, motor 8, přistání daleko = 40
    2. let 10:02, motor 6, přistání do 1 m = 8
    3. let 9:59, motor 23, přistání do 8 m = 48
    Celkem 96 bodů

    Počasí bylo tento týden jako na houpačce. O RCEX jsem se pokusil už ve čtvrtek s Castorem, ale po 3 minutách letu jsem musel prchnout s mokrými zády. Když pršet přestalo, tak už jsem to odvolal. Solia nechávám na chatě pod postelí, vozím si tak jen vysílač a baterku. První let byl pod káňata, která sice byla tak o 200 m výše, ale stoupák byl i v 80 m. Shazoval jsem od 5. minuty z veliké výšky, ale nestihl to, těsně před přistáním jsem se na rychlosti pustil do „Kubicova kolečka“ a přehlédl vysokou trávu u cesty 🙂 . Druhý let byl do tušeného stoupáku opodál, i na přistání jsem si dal záležet. Na třetí let už se zatáhlo a rozfoukalo, takže jsem motoroval „mnohokrát“ a nakonec přelétl bod o 8 m. A to už jsem měl model konečně seřízený 🙂 , v prvních dvou letech byla baterka moc vepředu (zapomínám 😉 ).

    A ještě pár fotek z létání


    Sklizeno, nemusím se bát, že pošlapu úrodu.


    Chvilku termiku, chvilku rychle.


    Džihádes, alespoň já jim tak říkám.


    Létání na slepo, naštěstí jen s malinkým dronem.


    Tady by to bez vidu bylo horší.


    Multiplex forever 🙂 .

    Silnou termiku a spolehlivou techniku,
    Honza

  3. MK, 2.8.2019 mezi 18:00 a 19:00, Líbeznice, vítr do 2 m/s, skoro jasno
    Django, Turnigy SK3 3536-1050, 10×6, 3S2200, 400 W, 1280 g

    1. let 9:45 motor 20 přistání do 3m body: let 15, motor 20.00, přistání 6 celkem: 41
    2. let 9:40 motor 20 přistání daleko body: let 20, motor 20.00, přistání 30 celkem 70
    3. let 9:55 motor 30 přistání do 4 m body: let 5, motor 30.00, přistání 9 celkem 44
    Body celkem: 155

    Tohle kolo bylo nadvakrát. Když jsem totiž přijel na letiště, hned při vystoupení z auta jsem si uvědomil, že nemám spojku křídel… Jelikož jsem věděl, že o víkendu se k létání nedostanu, tak nezbylo než sednout do auta, jet pro spojku a zase zpět na letiště (mám to 10 km jednu cestu). Mezi tím, co jsem pendloval, tak se rozpustily mraky a udělal krásný, jasný podvečer. Jen vzhledem k pokročilé hodině už nebyla moc termika, spíš takový ten typický podvečerní „olej“. První dva lety jsem zkoušel létat nízko na kraťoučký motor, ale nevyplácelo se to a pokaždé jsem cca v polovině letového času musel přimotorovat. Takže v posledním letu jsem to na 30 sec motoru valil co to dalo do výšky a nalétal jsem bez přidání motoru. Nedařilo se přistání. Úplně mimo byl druhý let, kdy za mnou přišel pán, kolemjedoucí na kole a chtěl děsně konverzovat. No a protože jsem nechtěl být neslušný, tak jsem se soustředil spíš na pána než na přistání a podle toho to dopadlo… S postupem času se uklidnil vítr až do naprostého bezvětří a vylétal jsem ještě dvě baterky. Docela jsem litoval, že jsem nevzal nějakou z mých chmelnic, podmínky byly ideální.

      1. Mirku, v pohodě 🙂 . Já se chechtám té spojce, což je moje noční můra. Když odjíždím na závody nebo i jen na louku, furt přemýšlím, jestli mám spojku 😀

  4. V neděli ráno to foukalo a nosilo až moc, tak jsem to nechal na podvečer. Ve 2. kole zapomenul časoměřič spustit stopky, takže udělil nový start. Moc jsem tomu nepomohl, protože nebyl čas nabíjet a termika slábla. Všechno teda na 1 baterku.
    Geronimo 2, Dualsky 2826-10, REVO-2S 1000.
    15 – 10:03 – 20cm
    20 – 9:57 – 50cm
    30 – 9:50 – 200cm
    Jestli dobře počítám, tak celkem 87 bodů.
    Pristani neni co zavidet, v Lanech jsem udelal Audinu.
    Dovi v Horicich.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)