RCEX19 – 5. kolo

Páté kolo korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. května 2019 a trvá do neděle 2. června 2019.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Honza
24.5.2019

komentářů 6

  1. Bohuš Belan, 26.5.2019, 11:00-12:30, modelárske letisko Hôrky pri Žiline, skoro jasno, slabý premenlivý vietor 1-2 m/s, teplota +20 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208 1600 KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1000.

    Využil som hneď začiatok štartovacieho okna. Pred odchodom na letisko som vložil do auta čižmy pre prípad že by bola ešte rosa. Rosa už nebola, ale cez príjazd na plochu tiekol potôčik. Po dlhotrvajúcich dažďoch sú okolité polia a lúky plné vody. Našťastie letisková plocha je mierne vyvýšená, takže lietať som mohol, len som sa musel prebrodiť cez vodu. Počasie bolo skoro letné, termika sa dala nájsť i keď nie vždy. Pri prvom lete som musel raz motorovať. Pri druhom lete som musel motor zapnúť 2x a posledné dve minúty som sa zachraňoval 5 metrov nad zemou. Pri poslednom lete som naopak hneď vletel do stúpaku a pohodlne som sa udržal až do konca. Nakoniec som zhadzoval výšku až tak razantne že mi chýbalo pár sekúnd do maxima.

    1.let 9:58, motor 27 sec, prist 300 cm, 38 bodov
    2.let 9:58, motor 41 sec, prist 100 cm, 46 bodov
    3.let 9:55, motor 15 sec, prist 100 cm, 23 bodov
    Spolu 107 bodov

    Prajem všetkým podobné príjemné polietanie.

    Bohuš

  2. Ahoj Bohuši, já o víkendu promarnil příležitost, s Castorem jsem si polétal hezky, ale hlavně jsem si užíval rychlé nízké průlety 🙂 . V Hořicích na letišti ale nebyla ani noha, asi všichni závodili 😉 . H.

  3. JK, 30.5.2019 mezi 14:00 a 15:00, Vratislavice, 18 °C, vítr SZ do 3 m/s, jasno
    LS Etalon, 2.5 m, Mega 400/7, 11×8, 3S1050

    1. let: 9:56, motor 15, přistání do 2 m = 22
    2. let: 9:58, motor 12, přistání do 1 m = 14
    3. let: 9:58, motor 48, přistání do 1 m = 50

    Celkem 86 bodů.

    O víkendu jsem nakřápl Castora, takže jsem musel (pokolikáté už 🙂 ) olaminovat gondolu. Při té příležitosti jsem „vymetl pavouky“ z Etalona, namontoval těžší motor, vložil přijímač z Castora a vyzkoušel model „soutěžně“. Tedy, pohon naprosto postrádá „šmrnc“, asi by to chtělo ještě větší stoupání vrtule, takto je to spíše do dvouplošníku 🙂 .

    Počasí bylo typicky jarně divoké. První let byl na dvě stoupání, to druhé asi v 8. minutě, když jsem se z velké výšky a dálky vracel a na 10 minut to nestačilo. Ve druhém letu jsem motor vypotřeboval v prvních dvou minutách. Třetí let jsem naprosto nezvládl, asi jsem měl pár minut počkat, protože potom už to zase nosilo všude. Dobře mi tak 🙂 .

    Silnou termiku a spolehlivou techniku, Honza

  4. Petr Dušek, 29.5.2019 mezi 14 a 15 hod., Hořice, asi 20 °C, téměř bezvětří, oblačno
    EOS II fullcarbon superlight longtail apricot crash, 1400g

    1. let: 9:58, motor 10, přistání do 1 m = 12
    2. let: 10:01, motor 10, přistání do 2 m = 14
    3. let: 9:58, motor 10, přistání do 4 m = 21
    Celkem 47 bodů.

    Vyrazil jsem na letiště ve středu, když se po přechodu fronty začala protrhávat oblačnost. Pokud se něco nadpřirozeně velikého značí písmeny FF, tak v případě středeční termiky to znamená fšude a furt. Bylo téměř bezvětří a kterým směrem lehký vánek ukázal, tam to bylo. Motoroval jsem zbaběle ve všech startech 10 sekund, což u mého slabého pohonu odpovídá asi 60-ti metrům výšky. K letům celkem není co psát, od vypnutí motoru jsem kroužil ve stoupáku do sedmé minuty a pak jsem se chystal hezky přistát, což se jakž takž povedlo dvakrát, napoprvé dokonce s vydařeným Kubicovým kolečkem. Při třetím přistání jsem tam nechal příliš brzd a upadnul kousek před bodem. To asi abych trochu vyvážil ten nefér příznivý vzduch.
    Bohužel Altis při pokusu získat data ohlásil chybu a vyžádal si formátování paměti, což mne samotného mrzí nejvíc, neb jsem se chtěl těmi grafy kochat před spaním, jako malou náplastí na víkendový propadák v Lanškrouně 🙂 .

  5. Mirek Kopecký 1.6. mezi 17-18 hod, jasno, téměř bezvětří. Model Django, cca 650g, pohon TGY 2836, 3s LiPo, vrtule 7X5
    1. let 9:40, motor 20 s, přistání do 2m, body 20+20+3=43
    2. let 9:50, motor 20 s, přistání do 3m, body 10+20+6=36
    3. let 9:55, motor 18s, přistání do 7m, body 5+18+18=41
    Body celkem 120
    Původně jsem chtěl odlétat tohle kolo už ve středu s tím, že vyzkouším „novou“ secondhandovou Tilii. Mám (lepší by bylo napsat měl jsem…) v ní osazený tenhle motor:
    https://2114988612.eshop-rychle.cz/rcservis/eshop/6-1-Motory/19-2-Stridave/5/847-Motor-M2830-1100p
    Protože model až na krátké poskočení před soutěží v Náměšti neletěl – a to tam tehdy vlastně byl osazený malý axík 2208/20 jako nouzovka, aby mohla Tilie posloužit jako záložní model, kdybych něco udělal s Djangem – dal jsem jeden zkušební let. S výše uvedeným motorem to tedy byla premiéra. Po odhodu vše OK, ale hned při druhém spuštění motoru jsem slyšel, že je něco špatně – ze vzduchu se ozývalo hodně netypické chrastění. Takže rychle dolů, vzal jsem za vrtuli a koukám, že se hýbe. Začal jsem si nadávat, že jsem neutáhl kužel nebo motor na přepážce, ale když jsem kužel sundal, uviděl jsem, že motoru vycestovalo přední ložisko ven z čela ! 8-/ Tak jsem zase všechno zabalil a jel domů. Na vlastní soutěžní lety tedy došlo až tuto sobotu. To jsem vytáhl Djanga, protože náhradní motor do Tilie jsem doma neměl. Bylo nádherné počasí, i termika se našla, ale první dva lety jsem prostě nebyl schopný se v ní ustředit. Takže jsem si musel pokaždé cca v 6. minutě přimotorovat. Udržet se ve stoupáku se mi povedlo až v posledním letu. To jsem z toho byl ovšem tak unešený, že jsem zapomněl jít včas na přistání a pak jsem to valil z velké výšky dolů k bodu. No a protože jsem nechtěl model zapíchnout, dopadlo přistání tak, jak dopadlo.

Komentáře nejsou povoleny.