RCEX19 – 1. kolo

První kolo korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. ledna 2019 a trvá do neděle 3. února 2019.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Honza
26.1.2019

Komentáře: 5

  1. Bohuš Belan, 27.1.2019, 14:00-15:30, Žilina-Brodno, lúka za domom, poloblačno, slabý južný vietor 1 m/s, teplota +1 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208 1600 KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1000.

    Predpoveď počasia na celý týždeň nevyzerala priaznivo, preto som šiel lietať hneď v nedeľu, keď sa obloha trochu vyjasnila a prestalo snežiť. Termika nebola žiadna, pri každom štarte som musel niekoľkokrát motorovať. I keď bolo celý deň temer bezvetrie, pri poslednom štarte prišiel náhly veterný poryv spoza kopca, ktorý model zrazil až temer k zemi a na pristátie som sa musel doťahovať na motore. Preto sú výsledky také biedne.

    Keď sa oteplí a zmizne sneh budú výsledky (snáď) lepšie.

    1.let 9:58, motor 37 sec, prist 2 m, 45 bodov
    2.let 9:59, motor 49 sec, prist 2 m, 56 bodov
    3.let 10:04, motor 56 sec, prist 2 m, 66 bodov
    Spolu 167 bodov

    Bohuš

  2. Jan Kubica, 29.1.2019 mezi 15:00 a 16:00, Vratislavice, 0 °C, vítr SZ 0-3 m/s, polojasno, sněhová přeháňka, zataženo

    AH Castor, 2.5 m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S2200
    1. let: 9:50, motor 19, přistání daleko = 59
    2. let: 9:58, motor 21, přistání do 1 m = 23
    3. let: 10:00, motor 46, přistání do 2 m = 49

    Celkem 131 bodů.

    Vylákalo mě sluníčko. Ještě než jsem se vyhrabal ven, hodil jsem si na hlavu bednu s modely, takže spravuju křídla Djanga i Etalona (mám vztek ještě teď) 🙁 . Když jsem se dostal na louku, už bylo ze 3/4 zataženo, ale termika byla. Akorát to přistání 😳 , myslel jsem, ale měl jsem přidat plyn 🙂 . Na druhý let už bylo úplně zataženo, zvedl se větříček a začalo sněžit. Ale zase to chvilkami nosilo. Do třetího letu sníh přestal, ale i vítr i termika, na motoru je to vidět.

    Zalétal jsem si hezky, a příště to bude určitě lepší (stejně jako u Bohuše) 🙂 .

    Silnou termiku a spolehlivou techniku,
    Honza


    1. Tak takto to vypadá, když je někdo šikovný jako já 🙂 . Dvě naražené náběžky, dvě naražené odtokovky. Být to na letišti, s dýhou bych létal dál, s laminátem ale ne, přijde mi hrozně křehký, hlavně ta odtoková kořenová část se vlastně rozpadla. Naplácel jsem nahoru i dolů dvě vrstvy tkaniny, oblepil dvě smrkové lišty izolepou jako šablony a sevřel odtokovku mezi lištami kolíčky.

      Je to spravené a snad budou teď oba modely létat lépe 🙂 , i když nevím jestli se tato pověra vztahuje i na „hangar rash“, což je taková hezká slovní hříčka. Hangar je hangár, rash je anglicky buď nemístný spěch, vyrážka, případně crash bez c 🙂 . H.

  3. Toto kolo jsem lítal po horách, a bez křídel a vysílačky, tak snad příště.

    Laminát na běžkách je naštěstí bytelnější, tak se i drobné karamboly obešly bez závad 🙂 .

  4. I když v poslední době „blbnu“ (= plánuji a stavím) motoráky, stejně mě nejvíc baví létat s větroni. Možná i bez „nejvíc“, zdá se mi, že na termiku s větroněm žádné jiné poletování nemá ani náhodou. Dokonce i na svahu mě to baví jen když jsou stoupáky 🙂 .


    Django po opravě létá jako před ní.


    Tady „dole“ ve městě už sníh není, ale vylezl jsem včera na Javorník. Brodil jsem se půl metrem sněhu, nefoukalo, termika slaboučká, ale bylo tam krásně 🙂 .

    Další kolo RCEX už tuto sobotu 😉 .
    H.

Komentáře nejsou povoleny.