Jedenácté kolo 10. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 24. listopadu 2018 a trvá do neděle 2. prosince 2018.
Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji (napředposled 🙂 ) silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
Výsledky za minulé kolo:
Excelový soubor s výsledky.
(Prosím kontrolujte – děkuji).
Honza
23.11.2018
Jan Kubica, 24.11.2018 mezi 12:00 a 13:00, Vratislavice, +7 °C, vítr JV do 1 m/s, polojasno
AH Castor, 2.5 m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S2200
1. let: 10:01, motor 35, přistání do 1 m = 36
2. let: 10:03, motor 35, přistání do 1 m = 38
3. let: 9:58, motor 36, přistání do 2 m = 41
Celkem 115 bodů.
Dneska jsem ani neměl jít v plánu létat. Dopoledne jsem si lepil miga (viz aktualizace v menu záhlaví), ale najednou koukám, že venku svítí sluníčko. Takže rychle nabít, chvilku smlouvat, že odpolední povinnosti stihnu, a rychle na louku. Louka voňavá rozmetanou mrvou, ale našel jsem plácek, kam se dalo přistát 🙂 .
Létání bylo ale marné, jak ukazuje záznam z Altisu.
Při posledním, posoutěžním letu ale už to nosilo, inu létal jsem moc brzy.
Přistání jsem přetahoval, při posledním letu mi chybělo tak 20 cm výšky 🙂 .
Přeji spolehlivou techniku a alespoň nějakou termiku,
Honza
Tak já taky koukal jak svítí sluníčko, ale hrál jsem si na zedníka a když jsem se po obědě na letiště dohrabal, už dávno padla deka a termickou soutěž bez termiky jsem odpískal. Ale jinak vzduch byl pěkně hustý, z nějakých 150m se dalo 10 minut naploužit. Soutěžní lety snad někdy jindy, ještě je na to týden…
Od Vaška Nováka
Zdravím………. sobota,1.12. konečně tuto zimu napadlo trochu sněhu. Po pravidelné procházce s pejskem jsem usoudil , že by se dnes dalo létat. Před druhou hodinou jsem vzal éro / cumul / , vysilač náhradní baterku a vyrazil asi 100m za barák, kde mám lítací louku. A právě byl i termín korespondenčky. Počasí nic moc pošmourno, vítr skoro žádný tak kolem 2metrů, ale trochu mlhavo, no uvidíme. Prví start zkušební / jsem si říkal, jestli to vůbec půjde vystoupat nahoru/ . No nešlo …….. asi kolem necelých sto metrů jsem musel vypnout … éro se mi ztrácelo v mlze. Nezbylo mi jen kroužit a něco…./ nevím co v tom chladu, bylo minus 3 st./ hledat . a tak jsem klesal a zase s motorem stoupal….. několikrát. První let jsem dolétal za deset minut a pět vt./motor. čas 42 vt., a 3m od bodu/. to by ještě šlo…. Horší byli ruce / i když jsem měl cyklo rukavice …. prsty pomalu neposlouchaly /. Viděl jsem přes mlhu obrys slunce a to mi dalo odvahu ještě jednou to risknout. Druhý let to bylo podobné…. narazil jsem na mlhu a občas model ztrácel, vždy jsem vystoupal k hranici viditelnosti a zkoušel dolítat. /druhé kolo, motor. let za 45 vt., přist. do 4m, a přelítal jsem 3 vt./. Chvíli jsem čekal a zahříval si ruce v kapsách…… říkal jsem si …. zabalíš to…. jdi do tepla na kafe………ale pak jsem si řekl celý zkřehlý….. že je to letos asi poslední let a šance dokončit koresponďák. Začal ale problém s mlhou….. začala padat dolů……. no stihl jsem to na poslední chvíli, když jsem došel domů bylo už dost mlhavo i dole. Poslední let jsem rysknul a dolítal. /mot. let…. 38, ještě ,že mám dobrý motor a nové baterky… které jsem pře posledním letem vyměnil. Čas jsem přešvihl o 8 vt. , a dopal 4m od bodu/. Neumíte si představit tu bolest doma / když jsem rozmrazoval si prsty……. nikomu to nepřeju. Tak to byl můj poslední asi letošní let. Celkem jsem nalít v těchto třech kolech 174 bodů…. což je v téhle době dobrý ne? A ještě fotečku ze zamrzlého Rozstání….. Vašek !!!!!!!!!
A ještě fotku
Bohuš Belan, 2.12.2018, 14:00-15:00, Žilina-Brodno, lúka za domom, zatiahnuté nízkou oblačnosťou, slabý južný vietor 1 m/s, 1 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208 1600 KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1000.
1.let 9:59, motor 54 sec, prist 2 m, 61 bodov
2.let 9:58, motor 44 sec, prist 2 m, 52 bodov
3.let 9:59, motor 29 sec, prist 3 m, 39 bodov
Spolu 152 bodov
K odlietaniu tohoto kola som sa dostal až v poslednom možnom termíne. Počasie vonkoncom nebolo termické, bolo jasné že pôjde len o to nastúpať a kĺzať bez zbytočných zásahov do riadenia. Všetky tri lety boli podobné, niekoľkokrát som musel zapnúť motor aby som sa udržal do konca. Snažil som sa nájsť termiku z komínov nad domami, ale ani to sa nedarilo. Len v poslednom štarte som našiel miesto nad domami kde model síce nestúpal, ale aspoň klesal pomalšie.
Kedysi tu mal niekto poznámku že súťaž RCEX je dobrá na to, aby sme mali dôvod ísť raz za mesiac lietať. Je to fakt, nebyť RCEX dnes by som von nešiel. A teraz som tomu rád.
Bohuš
Kedysi tu mal niekto poznámku že súťaž RCEX je dobrá na to, aby sme mali dôvod ísť raz za mesiac lietať. Je to fakt, nebyť RCEX dnes by som von nešiel. A teraz som tomu rád.
Bohuš, děkuji, H.
Bez potvrzujících výjimek by pravidlo nebylo tím čím je … takže poté co jsem pohrdl celkem přijatelnými podmínkami (viděno zpětně) minulou neděli, už ani nutkání zapsat soutěžní výsledek mne do vzduchu nezlákalo. Gratuluji těm odvážnějším 🙂
Tak toto kolo jsem vynechal. Kombinace počasí, rodinných a pracovních kombinací létání nepřála.
Ježiš píšu hlouposti :-(. Samozřejmě mělo být „kombinace povinností“