RCEX18 – 10. kolo

Desáté kolo 10. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. října 2018 a trvá do neděle 4. listopadu 2018.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Výsledky za minulé kolo:

Excelový soubor s výsledky.
(Prosím kontrolujte – děkuji).

Honza
26.10.2018

komentáře 4

  1. Jan Kubica, 3.11.2018 mezi 11:00 a 12:00, Vratislavice, +9 °C, vítr S do 2 m/s, zataženo
    AH Castor, 2.5 m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S2200
    1. let: 10:02, motor 18, přistání do 2 m = 23
    2. let: 9:58, motor 20, přistání do 2 m = 25
    3. let: 10:01, motor 12, přistání do 2 m = 16

    Celkem 64 bodů.

    Ráno jsem byl natěšený vyrazit ven, ale pršet přestalo až po 10. hodině. Bylo zataženo nízkou oblačností, ale vítr skoro nefoukal – i když na mé oblíbené louce bylo „předrakováno“, musel jsem opět mezi krávy 🙂 .


    Výrazná termika nebyla, ale „prodlužovače padání“ se daly najít. Za zaznamenání stojí jen třetí let, který byl na káni. Sice byla dál, než se mi zdálo, takže jsem musel ještě o pár metrů výše povyskočit na motor, a když jsem se na ní konečně dotáhl, odlétla pryč, ale něco tam bylo 🙂 . Kravinec jsem trefil koncem křídla až při posledním, nesoutěžním letu, naštěstí nebyl čerstvý 🙂 .


    Odpoledne jsme měli zavírání sezóny.


    Hřeben byl ale zahalený mlhou, dalo se létat tak 15 m vysoko a 50 m daleko.


    Oni toho „dědci“ stejně většinou moc nenalétají a raději povídají 🙂 . Nějakých 50 m (výškových) pod hřebenem už se ale létat dalo a protože jsem nechal auto v údolí, cestou dolů jsem ještě vyvenčil samokřídlo.


    A poslední obrázek je záznam ze čtvrtka – Castor na svahu. Dost nuda, co?

    Přeji spolehlivou techniku a alespoň nějakou termiku.
    Honza

  2. Petr Dušek, 4.11.2018 mezi 15 a 16 hod., Hořice, asi 15 °C, V vítr 3-5 m/s, skoro jasno
    EOS II. experimental

    1. let: 10:01, motor 29, přistání do 1 m = 30
    2. let: 10:04, motor 31, přistání do 2 m = 38
    3. let: 10:02, motor 34, přistání do 1 m = 36
    Celkem 104 bodů.

    Využil jsem až posledního dne tohoto okna a ještě poměrně pozdní odpoledne. Takže i přes relativně příznivé počasí to bylo bez termiky a nahořa občas foukalo tak, že jsem i chvílemi couval… Všechna tři přistání by byla v F5J za nula, totiž po pracovním čase, ale tady to naštěstí tak nevadí. S pohonem se stoupavostí lehce přes 6m/s to v těchto podmínkách za méně bodů už skoro nejde, ale vyvětral jsem sebe i model, kávu jsme si s kamarády dali, co víc si přát 😉 .

  3. Bohuš Belan, 4.11.2018, 10:00-12:00, modelárske letisko Brezovec, skoro jasno, slabý premenlivý vietor 1 m/s, 19 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208 1600 KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1000.

    1.let 9:55, motor 15 sec, prist 3 m, 29 bodov
    2.let 9:57, motor 39 sec, prist 3 m, 51 bodov
    3.let 9:58, motor 17 sec, prist 3 m, 28 bodov
    Spolu 108 bodov

    Babie leto sa vrátilo. opäť máme pekné dni, na Slovensku sú prekračované dlhodobé teplotné rekordy. Dnes bolo počasie ideálne na lietanie. Na letisku okrem modelárov lietali aj pavúky na dlhých pavučinách a niekoľko dravcov.

    Termika sa dala nájsť skoro všade, podarilo sa mi to pri prvom a treťom štarte. Pri druhom štarte som vyštartoval na sondu za dravcom, ale nedokázal som sa ustrediť v stúpaku v ktorom dravec stúpal. Niekoľkokrát som zapol motor aby som sa na dravca dotiahol, ale nepodarilo sa. Po odlietaní súťažných kôl som ešte s kamarátmi spoločne točili termiku a užívali sme si modelársku pohodu.

  4. Mirek Kopecký, 2.11., Líbeznice, zataženo, bezvětří. Daidalos 2000, AXI 2826/20, 2S 1600 mAh, vrtule 10×6
    1. let 9:50, motor 40, přistání do metru. Body: 10 35.00 0, celkem: 45
    2. let 10:00, motor 42, přistání do metru. Body: 0 15.00 0, celkem: 15
    3. let 10:01, motor 35, přistání do 2 m. Body: 1 27.00 3, celkem: 31
    Celkem 91 bodů

    V pátek bylo celé dopoledne teplo, slunečno. Samozřejmě, když jsem se začal chystat na letiště, tak se zatáhlo, ochladilo a slunce už nevylezlo. Termika se někam uklidila, maximálně jsem narazil na místa, kde to padalo trochu míň. Takže v každém letu bylo potřeba motorovat, vždycky zhruba v 5. minutě. Vždycky jsem bojoval až do poslední chvíle, ale když už jsem byl tak dva metry nad zemí, tak jsem ten motor zapnul…Ale kupodivu se mi v tom bezvětří dařilo přistávání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)