RCEX18 – 8. kolo

Osmé kolo 10. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 25. srpna 2018 a trvá do neděle 2. září 2018.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

Omlouvám se, nějak jsem zapomněl vyhlásit minulé kolo 😳
Mirku – moc hezké, blahopřeji.

Excelový soubor s výsledky.
(Prosím kontrolujte – děkuji).

Honza
24.8.2018

komentářů 8

  1. Jan Kubica, 29.8.2018 mezi 9:00 a 10:00, Vratislavice, +20 °C, JV vítr do 3 m/s, skoro jasno
    LS Etalon, 2.5 m, Mega F5J, 9.5×5, 2S1800 (ještě unavenější než minulý měsíc 🙂 ), 200 W, 750 g, k = 1.33

    1. let: 9:58, motor 14, přistání do 1 m = 16
    2. let: 10:02, motor 19, přistání do 3 m = 27
    3. let: 9:57, motor 33, přistání do 3 m = 36
    Celkem 79 bodů.

    Ve středu jsem měl dovolenou, protože Vojta odpoledne promoval. Takže jsme ráno se ženou naložili letadla a vyrazili létat. Na naší oblíbené louce jsou pořád ještě krávy (tedy na ohradníku visí cedulka „Ve stádu je býk“), takže jsme museli na palouček „z jedné strany les, ze druhé dráty“. Bylo ale skoro bezvětří, tak to na první a druhou půlku druhého letu nevadilo. Potom ale vítr trošičku zesílil a otočil se (viz 2. přistání a taky prodlužující se doba motoru 🙂 ), takže jsem s termikou musel nad údolí a za elektrické vedení a to jsem se bál.

    Po RCEX jsme ovšem usoudili, že pro začátečníka je plácek přeci jen malý a odjeli na svah, kde jsme si se ženou navzájem ničili nervy s EasyStarem – ze školy jsem měl zafixováno, že učitel je „nespravedlivá bestie“, co si kompenzuje svůj Minderwertichkeitkomplex na pilných, přesto však fyzicky slabších žáčcích 🙂 . Hmmm, možná, že ne 🙂 . Ale nevzdáváme to, když už se mnou má drahá polovička jezdí, ať si taky zalétá!

    Mimochodem, ve středu odpoledne jsem učil dalšího pilotního adepta, bude nás víc 🙂 .

    Tedy, silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂
    Honza

  2. Od Vaška Nováka:

    Ahoj Honzo, tak jsem se donečně dokopal k tomu abych zkusil tu korespondenční soutěž. Včera 28.8. jsem naložil auto erama a vyjel kousek u nás za golf, kde je velká rovná louka a prima se zde lítá. /z druhé strany Ještědu/, Počasí jak namalované, modrá obloha , sluníčko a vítr tak do 3m. Za tři minuty na šest jsem rozbalil ero vlastní konstrukce /Termic dvoumetrovka viz foto/ a připravil se na první let. Bod jsem si vytýčil, zkontroloval seřízení a vypustil draka. Termika zatím nic moc a tak jsem se snažil hledat a místy kroužit…..a proto ve výsledku ten motorový let byl dost dlouhý…. no ale na přistání jsem byl dlouhý a přelítal jsem. Přistání taky nic moc, do 4 metrů. Kdysi jsme ve V-2 s Mirkem Blažkem bojovali kdo víckrát sedne na bod…. no tenkrát jsme dost trenovali…až čtyřikrát týdně na letišti. Druhý let ale byla paráda ,asi po nastoupání do 80 metrů hned mě koplo křídlo nahoru a byl jsem v termice…. celý let jsem stoupal a točil až jsem musel zase dost shazovat. a na přistání jsem byl zase o 4 vteřiny navíc, ale přistání celkem v klidu do1,5m. Třetí kolo byl ale let delší za 31 sec.a občas jsem točil a traverzoval , už bylo k večeru a termika nic moc. No přistání zase do 2m a znovu jsem přetahl čas o 3 vt.

    1. kolo tedy….. 10 min a 8 vt., motor 36, do 4m = 56
    2. kolo 10 min a 4 vt., 18, do 2 m = 28
    3. kolo 10 min a 3 vt., 31, do 2 m = 40
    jestli jsem dobře počítal celkem 124………myslím, že pro začátek to nebylo špatné a soutěžení sám se sebou fajn……… alespoň při lítání o něco šlo. Myslím , že bychom podle těchto pravidel mohli udělat soutěž společně na letišti.

    Zdraví termický maniak Vašek !!!!!!!

    Foto…. Na historika Káně jsem namontoval motor, fotky ze včerejšího lítání a dokončení modelu Tomboy, při záletu ale slabý motor, tak jsem dal silnější a lítá super …. zdraví Vašek !!!!!!

  3. Mirek Kopecký, 31.8.2018, 16:00-18:00, Líbeznice, zataženo,skoro bezvětří, Daidalos 2000, 595 g, axi 2208/20, 10×6, 2s 1100

    1. let 10:04 motor 35s přistání do 2m body: let 4 motor 35 přistání 3 celkem 42
    2. let 9:58 motor 15s přistání do 2m body:let 2 motor 15 přistání 3 celkem 20
    3. let 9:45 motor 27s přistání daleko body:let 15motor 27 přistání 30 celkem 72
    Body celkem 134
    I přes to, že měl vpodvečer přijít déšť, tak jsem se vypravil vyčistit si po práci hlavu na letiště. Vytáhl jsem opraveného Daidala. Sice už je to takový obouchánek, ocasní trubku má třikrát lepenou, ale lítá pořád slušně a hlavně se v pohodě vejde do kufru. Nečekal jsem nějaké termické orgie, bylo chladno, ale kupodivu se občas termika našla. První let jsem zkusil letět na takovou vyšeptalou, dost soudkovitou Hyperionku a taky to podle toho vypadalo. Nebyl jsem skoro schopný nastoupat, takže jsem 2x přimotorovával – ve 4. a pak na konci 7. minuty. Během lítání přijel na letiště kolega s velkým akrobatem, myslel jsem, že se v pohodě vejdeme, byli jsme každý na jiném konci, ale zrovna, když se mi chýlil čas, tak zaletěl na mou část nebe a tak jsem raději pozdržel přistání.
    Druhý let se dostavila nečekaná termika (a taky jsem vyměnil baterku) takže na15s. motoru jsem v pohodě nalétal potřebný čas. Ovšem třetí let už to taková hitparáda nebyla. Sice se ještě objevila sem – tam bublina, ale už se projevoval přicházející déšť, ochladilo se, začal foukat mírný vítr a místy to dost splachovalo. Takže jsem v 6 minutě motoroval. No a pak jsem totálně pokazil přistání. Vracel jsem se na letiště po větru, uděla jsem si dva kroužky a řekl jsem si, že přeletím bod a dám ještě otočku o 180, abych nepřistával po větru. A to jsem neměl dělat. Otočka mi vyšla už v dost malé výšce a já kecnul modelem hooodně daleko od bodu.

    1. Ahoj Mirku, mě nepřestává udivovat, jak se za těch 40 minut, co ty tři lety zaberou, dokáže několikrát změnit počasí. Ovšem přesně to je na termickém létání krásné 🙂 . Škoda toho (ne)přistání, ale ony kiksy k tomu tak nějak patří 😉 , dělám je furt pryč. H.

  4. Ahoj Honzo, no tentokrát to nebylo 40 min – to takhle mezi lety sleduješ akrobacii, pak obdivuješ kologovu Miss Morava… A najednou koukáš, že bys měl hodit letadlo na poslední let, protože se za chvíli začne stmívat 🙂

  5. Bohuš Belan, 29.8.2018, 10:00-13:00, modelárske letisko Brezovec, polooblačno, južný vietor 1-8 m/s, 25 st. Model Ambrosia 2240, 610 gr, motor TGY 1650 KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S Leopard Power 1000.

    1.let 9:57, motor 20 sec, prist 2 m, 23 bodov
    2.let 9:55, motor 32 sec, prist 4 m, 37 bodov
    3.let 9:56, motor 35 sec, prist 3 m, 39 bodov
    Spolu 99 bodov

    Na letisku som bol od rána, zalietaval som Storka po oprave trupu. Na súťaži F5J v Spišskej Novej Vsi som pri nepodarenom pristávaní po vetre preletel pristávací bod a špičkou som trafil stoličku časomerača. Motor bol vrazený do trupu a oprava mi trvala niekoľko týždňov. Nie samotná oprava, ale dlho trvalo kým som sa k tomu odhodlal. A ešte ma čaká oprava krídla u Daidala, na súťaži v Malackách som sa pri pristávaní zrazil s iným modelom a nalomil sa nosník v krídle. Súťaž som potom dolietal s Ambrosiou.

    Ambrosiu som vytiahol aj pre korešpondenčnú súťaž RCEX. Prvý let bol v pekných termických podmienkach, bolo temer bezvetrie, do stúpaku som sa dostal hneď po štarte a celkom bez problémov som nalietal plný čas. Potom sa počasie zmenilo. Kým som sa pripravil k ďalšiemu letu rozfúkal sa silný južný vietor, v nárazoch cez 8 m/s. S Ambrosiou to vo vzduchu dosť mávalo. Termika už nebola, ale objavil sa zaujímavý úkaz. Našiel som úzke pásmo vo výške asi 30 metrov v ktorom sa Ambrosia udržala. Vyzeralo to ako vlnové prúdenie, ale bolo to nízko a najbližšie stromy za ktorými by sa mohla vlna vytvoriť boli vzdialené asi 300 metrov. Keď sa Ambrosia dostala z oblasti „vlny“ šla rýchlo dolu, ale po primotorovaní sa tam zase vrátila a podarilo sa mi dolietať do konca. Po pristátí som šiel rýchlo naspäť do toho istého miesta a „vlna“ tam stále bola. Bol problém sa na tom mieste udržať, lietal som osmičky ako na svahu a 3 krát som musel trochu primotorovať aby som sa dostal do správnej hladiny. Aj v treťom lete som sa udržal až do konca. Som zvedavý či sa tento úkaz bude ešte niekedy opakovať.

    Bohuš

    1. Ahoj Bohuši,

      hezké postřehy:
      – byla by zajímavá statistika, jak dlouho „opravujeme“ rozbité modely, z vlastní zkušenosti bych soudil na buď hned, nebo nikdy 🙂 ,
      – vlna to evidentně byla, podle mě se udělají proudy, jako když se plete vánočka, a jde o to najít ten správný pramen; už jsem se s tím setkal taky. H.

  6. Ja som taký váhavý strelec, dlho, niekedy týždne, až mesiace rozmýšľam nad akciou ktorá nakoniec trvá len pár hodín. Je to v hlave…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)