7. kolo korespondenční soutěže

Sedmé kolo korespondenční soutěže RCEX začíná 27.7. a trvá do 2.8.2009. Zkušebně vyhlašuji i RC Easy, pro níž platí stejné časové okno a „hlášení“ výsledků. Přeji všem účastníkům silnou termiku a spolehlivou techniku!

Pravidla RCEX a Výpočtový formulář RCEX (Excel).

Pravidla RC Easy
Model poháněný elektromotorem.
Tři lety:
– nastoupat (doba chodu motoru není omezená, ale nastoupat se smí jen jednou)
– naklouzat 120 sekund
– přistát do 25 metrů od cílového bodu
Bodové ohodnocení:
– za každou sekundu kluzu 1 bod až do maxima 120 bodů,
– za každou sekundu přelétanou přes 120 sekund se jeden bod odečte,
– za přistání do 25 m od cílového bodu bonus 15 bodů.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu. Děkuji. Jan Kubica

Komentáře: 17

  1. Ahoj,
    rozhodl jsem se nečekat a X-ka si odlétal dnes. Nosilo to krásně – jen třetí let jsem se po dvou minutách „sesypal“ jako domeček z karet. Po opětovném motorování se v cca sedmé minutě objevil komín jako hrom a já v zápalu boje málem zapoměl sledovat čas. Přeji všem alespoň stejné podmínky.

  2. Ahoj, tak jsem to dneska odpoledne odlétal, nějak to foukalo a Allegro proti větru v podstatě stálo.
    1. let 60s motoru, let 10:02, přistání 50cm = 583 bodů (celý let to nosilo, pořád jsem létal cca ve 300 metrech a poslední minutu jsem vlastně padal s vysunutým štítem)
    2. let 90s motoru, let 9:55, musel jsem přimotorovat a tak přistání nehodnoceno = 528 bodů.
    3. let 80 s motoru (opět přimotorováno), let 9:53, přistání nehodnoceno = 533 bodů.
    Celkem 1644 bodů.
    Jak to tak vidím, tak 1700 bodů je pro mě nedostižná meta.
    Petr

  3. Jan Kadlec, 29.7.2009
    Ion III., NEU1509/1.5Y, převodovka 6.7:1, vrtule 15×13, regulátor CC 125, Aku A123 6S, příkon 1200W, k=3.33

    1. let: 10:01, motor 8 s, přistání 90 cm = 602 bodů
    2. let: 9:59, 7, 250 cm = 600
    3. let: 9:55, 12 (2x) = 555

    Celkem 1757.

    Ach jo Honzo, Ty mi dáváš, zase budu jen závistivě vzhlížet k čelu tabulky 🙂

  4. Ja to asi tentokrat nestiham, v sobotu odjizdim na vodu…. jedine snad ze bych v patek vecer, mozna, ale nevim jestli to vubec zvladnu. A to uz urcite nebude termika, takze celo tabulky zustane pro oba Honzy otevrene 🙂

  5. Jeden dotaz – jaký je vlastně smysl kategorie RC Easy? Tam ti mohu rovnou od stolu nahlásit jako výsledek maximum 405bodů a vím jistě, že nekecám a v reálu to naletím… Tohle by chtělo nějak definovat úplného začátečníka – třeba ve stylu, že může RC Easy letět jen několikrát a pak automaticky musí postoupit výše nebo něco takového?

    RCEX je v pohodě, sice mě tento styl létání neoslovuje, ale pravidla dávají celkem smysl a respektuji to 🙂

  6. Jeden dotaz – jaký je vlastně smysl kategorie RC Easy? Tam ti mohu rovnou od stolu nahlásit jako výsledek maximum 405bodů a vím jistě, že nekecám a v reálu to naletím… Tomáši, opovaž se! Původně to mělo být pro mé kolegy, kteří se neustále vymlouvají, že by létali, kdyby… (a těch výmluv jsou mraky). Za druhé jsem se ve své naivitě domníval, že bychom se měli starat, abychom (soutěžící modeláři) nevyhynuli. Všiml sis, co létá lidí? Po parcích a loukách s EPPáky, apod. Myslím si, že by stálo za to pokusit se je nějak dostat k soutěžení. Měl by se toho ujmout někdo s větší mediální silou, ale já měl pocit, že bych měl udělat alespoň něco. Inu, naivní až blbej 🙂
    H.

  7. Čeho se nemám opovážit – nahlásit to od stolu, naletět 405b anebo vůbec letět RC Easy? 🙂

    Jinak ale s těmi 405b to myslím vážně – máš-li na přistání 50m (25m od bodu), tak je přistání v přesné sekundě samozřejmost, to prostě stačí být 5 vteřin před druhou minutou 30 metrů před sebou a v pravou chvíli potlačit (víš jak jsem ti vysvětloval, že základem je nenávidět svůj model :-)))

    1. Tomáši, RC Easy Tě není hodno! Takže to třetí je správně. Anebo si na to vezmi alespoň nějakou polomaketu 🙂

      Jinak souhlasím, že do 50 m kola přistaneš přesně, i když máš svůj model rád 🙂

  8. Tak jo – vezmu GasBaga (oldtimer z Classic models) – platí? 🙂

  9. Tak Siesta je opravená a trochu upravená. Těžiště se podařilo bez dovažování posunout dozadu, vetší rozteč trámce vrtule zvedla proud na 10A a menší baterka Hyperion snížila váhu o 24g.

    SIESTA 1850mm, 656g.
    MIG400/4,8+převod.5,3; 2S Lipol 850; 13×11; 74W; K=0,282

    S výběrem místa jsem si dal více záležet – použil jsem polní letiště Mžany a co více kolem poledne dnes 29.7.09 začala být slušná termika. Dokonce jsem musil v druhém letu tlačit silně dolu s vysunutými klapkami, ale trochu jsem to až přehnal. Jinak jsem to létal jako RCEJ.
    První lety které nepočítám tak v 10,30 nebyly ještě za takových podmínek činili tak 6:50.
    Kdyby měl takové podmínky Jeremi.

    1.let: 9:55; motor 91s; přistání 280cm-nehodnoceno = 569
    2.let: 9:55; motor 60s; přistání 500cm = 596
    3.let: 9:50; motor 60s; přistání 450cm = 591

    Celkem 1756 bodů

    Zdravím Béda

  10. Opravuji datum mého létání bylo to samozřejmě v pátek 31.7.09

    Béda

  11. Jan Kubica, Hořice, 31.7.2009, 15-16 h.
    Havran, k=1.375
    1. let: 9:59, 27 motoru, přistání 98 cm = 592
    2. let: 10:02, 33 motoru (2x) = 553
    3. let: 10:00, 27, 185 cm = 590

    Celkem 1735.

    Bylo to létání v prostorově stísněných podmínkách (dráty, les, kukuřice), tak jsem raději stoupal výše. 1. a 3. let byly stejné, start do termiky a „v pohodě“. Ve druhém letu jsem měl pochybnosti, ale přesto jsem odstartoval – chyba! Na konci 4 minuty jsem byl v 50 m, tam našel nulku, která vydržela do 7 minuty, kdy model během 15 s ztratil asi 30 m výšky, tak jsem musel motorovat znovu. Tedy, poučení: Když máš pochybnosti, nestartuj!

    Honza

  12. Viktor Novotný, 31.7.2009
    Qčko, 1760 mm, 550 g, MIG 400 s převodem, 2xLipol1300, vrtule 32×19
    P=88.8 W, k=0.4

    1. let: 9:47, 82 s motoru, přistání nehodnoceno = 554
    2. let: 9:43, 80, nehodnoceno = 551
    3. let: 10:05, 100, 80 cm = 585

    Celkem 1690 bodů.

    Z doprovodného e-mailu:

    Ahoj,

    dneska jsem to odlétal (nadvakrát), jsem na Vrchovině kousek od Chotěboře, ale na Dobkov (lítaly se tam RCEJ) jsem nejel, lítal jsem na velké louce utopené mezi stromy.

    Zkontroluj mi prosím čísla, jestli nedělám někde chybu, ten výsledek po přepočtu mi připadá příliš dobrý, na to že jsem u dvou letů musel motorovat. Vše mám na Altíku, chtěl jsem se pochlubit hlavně 3 letem, bylo to kolem 20h, moc to nenosilo, ale několik dlouhých minut jsem držel nulu kolem 100m.

    Viktor

    p.s. ero je tady , dal jsem tam jen jinou vrtuli, se kterou motor bere na zemi 11-12A, takže plechovka jakž tak drží.

    Viktore, blahopřeji, bez dvou přistání je to opravdu pěkný výsledek! H.

  13. Roman Žampach
    Relax 1900 LS, 682 g, Axi 2217/16, 9×5, 3S1100, 130 W, k=0.95

    1.let: 10:01, motor 36, přistání 30 cm = 595
    2.let 9:56, 34, 200 cm = 591
    3.let 9:55, 34, 180 cm = 590

    Celkem 1776 bodů.

    Tak to vypadá na vítězství v kole! Kruciš, jak to kluci děláte, že vám to tak lítá 🙂

  14. Ivan Hořejší, 1.8.2009
    RCEJF1A, 2100 mm, 558 g, 400/4.8, vrtule 12×10, G3 1600 2S, 107.3 W, k=0.48

    1.let: 10:10, motor 60, přistání 100 cm = 591
    2.let 9:50, 60, 120 cm = 588
    3.let 10:00, 60, 50 cm = 601

    Celkem 1780 bodů.

    A-dvojkové křídlo, podvečer, klid … Ivane, blahopřeji, Romane omlouvám se, ale odevzdej korunu 🙂

  15. Nechtel bych to dramatizovat. Byl jsem na dovolene, v sobotu vecer na Nove rikali, ze pocasi se zkazi. Tak jsem vyrazil za chalupu a v uplnem bezvetri mezi cca 8.30 az 9 hodil tri starty okamzite za sebou bez namac .. nabijeni (G3, 1600). Klouze to jako volna Advojka, dobre a pomalu, takze je mozne priplizit se v pulmetrove vysce a zabodnout.

Komentáře nejsou povoleny.