RCEX18 – 3. kolo

Třetí kolo 10. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 24. března 2018 a trvá do neděle 1. dubna 2018.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

H.

komentářů 9


  1. Dneska u nás foukalo o 106, na RCEX to nebylo, na svah ale ano. Termika byla vysokonosná, několikrát jsem shazoval, protože jsem se bál, že model ztratím ve výšce. Svah je ovšem trochu nuda 🙂 , naštěstí Solius akrobacii zvládá s grácií. Vydržel jsem ve vzduchu 71:03.


    Máme nové modelářské vozidlo, už nebudu řešit, který model si s sebou mám vzít a který ne 🙂 .

    Na RCEX holt dojde až v týdnu a možná už konečně vybalím i nějaký soutěžní speciál 😉 .

    H.

  2. Jan Kubica, 27.3.2018 mezi 17:00 a 18:00, Vratislavice, +6 °C, SZ vítr do 4 m/s, polojasno
    Multiplex Solius, 2.2 m, Turnigy SK3 3536-1050, 10×6, 3S2200, 400 W, 1280 g, k = 1.56

    1. let: 9:59, motor 39, přistání daleko = 70
    2. let: 9:55, motor 40, přistání do 1 m = 45
    3. let: 9:56, motor 34, přistání daleko = 68
    Celkem 183 bodů.

    Předpověď je nevlídná a dneska u nás svítilo sluníčko. Na louku jsem se ale dostal pozdě, termika byla, ale asi moc úzká na Solia. Ve třetím letu jsem podržel plyn celých 22 vteřin a asi by to bylo vyšlo i na to jedno nastoupání, kdybych nebyl srab a držel se stoupáku i dále po větru 🙂 . A ta přistání (stydím se), ale byla do mírného svahu a … ještě se mám co učit 🙂 .

    Přeji spolehlivou techniku a silnou jarní termiku a krásné Velikonoce, H.

  3. Ahoj, taky jsem včera ve 14 hod šel vyzkoušet pravidla RCEX, sluníčko místy. a zima jak v tanku, kolem 4 st. a vítr kolem 4m. Ještě to moc na létání není. Snad po velikonocích budeme v Liberci otevírat kopec jako každý rok. Dáme vědět. No první let nic moc , motor do jsem nastavil do 40 vt. k bodu jsem měl 4m a zbývalo mi do maxima 23 vt. Takže žádná sláva druhý let, něco podobného, termika slabá, bál jsem se nastoupat víc, kůli silnému větru nahoře…. a to bylo zatím vše pro začátek. Ještě , že mám louky pod Ještědem za barákem…. / viz foto…. jo… a Honzo, jestli budeš souhlasit, rádi bychom na Libereckém letišti uspořádali soutěž RCEX 9., nebo 10. června jestli budeš souhlasit!!!! zdravím Vašek !

    1. Ahoj Vašku, bydlíš příhodně, závidím 🙂 .

      Soutěž RCEX už jsem chtěl teď v březnu uspořádat 2x, ale pokaždé mi do toho něco vlezlo. Akorát, že původní pravidla nejsou pro normální soutěž moc vhodná, trochu (dost) jsem je upravil, aby se dalo případně létat i na svahu (ne úplně, ale se zohledněním obtíží při přistávání). Vymyslel jsem to takto:

      „Nedočkavá“ RCEX

      Čas:
      Místo:
      Účel: příjemně strávené odpoledne s elektrovětroni
      Podmínky: alespoň trochu letové počasí a dobrá nálada

      Pravidla:
      1) Jakákoliv elektra.
      2) Let v době trvání 6 minut zakončený přistáním na přesnost.
      3) Doba chodu motoru ani počet zapnutí motoru za letu nejsou omezeny, při startu musí být motor v chodu.
      4) Hodnocení letu:
      a) 1 bod za každou celou sekundu chodu motoru
      b) 60 bodů za předčasné přistání, tj. před 6. minutou od startu
      c) 30 bodů za pozdní přistání po 6:30
      d) 30 bodů za přistání dále než 15 kroků od přistávací mety

      (Tedy, beztrestné přistání je mezi 6:00 a 6:30 do vzdálenosti do 15 kroků od cíle.
      Body jsou „špatné“, kdo jich bude mít méně, vyhraje.)

      5) Čtyři soutěžní kola, nejhorší výsledek se škrtá, pořadí se tedy určí ze tří nejlepších výsledků.
      6) Doba trvání každého kola je 30 minut, soutěžící si sám určí, kdy odstartuje. Musí ovšem přistát před koncem kola. Kola budou čtyři, doba trvání soutěže tedy bude 2 hodiny přesně.
      7) Výsledek si měří buď sám soutěžící, nebo jeho pomocník, měření doby chodu motoru pomocí časovače ve vysílači je přípustné a žádoucí. Přistávací metu si vybere soutěžící sám před startem.
      8) Diplomky a odměny pro všechny.
      9) Protesty se nepřipouští, podvádění se nepovoluje :-).

      Možná příští, „povelikonoční“, víkend 🙂 . H.

  4. Bohuš Belan, 30.3.2018, 10:30-12:00, lúka za domom, Brodno, Žilina, polooblačno, slabý západný vietor, +13 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208/20 1900KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S 1300/ Leopard Power 1000.

    1.let 9:58, motor 30 sec, prist 3 m, 32 bodov
    2.let 9:57, motor 14 sec, prist 2 m, 17 bodov
    3.let 9:55, motor 13 sec, prist 2 m, 18 bodov
    Spolu 67 bodov

    Predpoveď počasia na celý týždeň bola nepriaznivá. Ešte v noci silno pršalo, ale ráno sa ukázalo slnko. Meteomapa ukazovala krátke okno dobrého počasia. Rýchlo som nabil baterky a vybehol sa na lúku za domom. Pri prvom štarte bol len náznak termiky vo štvrtej minúte a musel som 3x zapnúť motor. Pri druhom štarte som narazil na termiku, ale nebola výrazná a musel som bojovať o udržanie v nej. V polčase sa za mnou ozvalo „Bééé“ a náhle som bol obkľúčený čriedou oviec. Pomaly sa okolo mňa presúvali a uvažoval som že budem musieť pristať ďaleko od seba a od oviec. Ovce mi ožužlali fleesovú bundu, pošliapali obaly na krídla a prevrátili kufrík od vysielača, ale inak neboli agresívne. Vzdialili sa práve včas aby som mohol normálne pristáť. Predtým som musel v 8. minúte nakrátko zapnúť motor a znovu som narazil na termiku, len som ju už nemohol využiť.
    Pri poslednom štarte som narazil na termiku hneď po vypnutí motora. Daidalos stabilne krúžil v stúpaku temer bez zásahov do riadenia. Pripomenulo mi to doby keď som lietaval s voľnými vetroňami A1 a A2.
    Predpoveď počasia neklamala, po návrate domov sa začal fúkať severný nárazový vietor a popoludní začalo znovu pršať. Som rád že sa mi podarilo vystihnúť chvíľu na lietanie.

    1. Bohuši, moc pěkné, blahopřeji. Jen si tak říkám, co by asi dokázaly agresívní ovce 🙂 H.

  5. Mirek Kopecký, 30.3.2018, 12:00-14:00, Líbeznice, jasno, zesilující vítr 4-7 m/s, Daidalos 2000, 595 g, axi 2208/20, 10×6, 2s 1600

    1. let 10:01 motor 15s přistání do 2m body: let 1 motor 15 přistání 3 celkem 19
    2. let 9:40 motor 25s přistání do metru body:let 20 motor 25 přistání 0 celkem 45
    3. let 10:00 motor 20s přistání do metru body:let 0 motor 20 přistání 0 celkem 20
    Body celkem 84

    Když jsem se díval na předpověď, bylo jasné, že pokud neodlétám v pátek, tak tohle kolo neodlétám. Ventusky hlásil na páteční dopoledne vítr do 3 m/s, který měl po obědě značně zesílit. Takže jsem si naplánoval, že si přivstanu, strávím dopoledne na letišti a kromě RCEX otestuju modely, které prodělaly opravy po šrámech z loňské sezóny a nebo které jsem nějak upravoval. Plán to byl dobrý… Bohužel selhal hned první předpoklad-že si přivstanu. Takže jsem ve 12 dorazil na letiště a byl jsem rád, že jsem v sílícím větru (meteostanice ukazovala v poledne 4m/s a ke konci létání 7 m/s stabilních) dal jeden zkušební let s opravenou Tilií a následně tři kola RCEX s Daidalem.
    I přes poměrně silný vítr bylo jinak krásné počasí s dostatkem termiky, to se projevilo hlavně v prvním letu, kdy jsem po 15 sec vypínal motor a potřebných 10 min jsem nalétal s rezervou – v 5. minutě jsem shazoval na brzdách a hned jsem našel další stoupák a v klidu jsem dolétal do 10 minut. Druhý let byl horší – namlsaný z prvního letu jsem vypnul po 10 sec, ale termika někam na chvíli zmizela a musel jsem se zachránit motorováním cca ve 3m nad zemí a i tak jsem přistál hodně brzo.
    Třetí let byl podobný prvnímu, jen jsem motoroval o chvíli déle. Ale to už foukalo fakt docela hodně – přistání vypadalo tak, že jsem v celkem nemalé výšce zhruba 5 m doletěl v čase 9:50 na dva metry od bodu, vyklopil jsem brzdy a Daidalos jako list „spadnul“ na bod-stačilo si jen trochu hrát se zavíráním a otevíráním brzd…

    1. Ahoj Mirku, krásné body, jsem rád, že mě „bijete“ 🙂 . Já furt větrám jen Solia, na Etalona sedá prach a Django jsem ještě nevytáhl z přepravních obalů 🙁 (a duben zase hrozí pracovní – inu, každému co jeho jest). Silnou termiku, kluci, H.

      1. Ahoj Honzo, dík za pochvalu, ale ty body jsou spíš náhoda, než pravidlo. S Djangem jsme na tom podobě i když já už mám částečně poskládaný trup. Ale jestli ho budu mít hotového do Packých véček nebo alespoň do RCEN v Suché, tak to je ve hvězdách…

Komentáře nejsou povoleny.