RCEX18 – 2. kolo

Druhé kolo 10. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 24. února 2018 a trvá do neděle 4. března 2018.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

H.

komentářů 8

  1. Jan Kubica, 25.2.2018 mezi 9:30 a 10:30, Vratislavice, -8 °C, proměnlivý vítr do 3 m/s, jasno
    Multiplex Solius, 2.2 m, Turnigy SK3 3536-1050, 10×6, 3S2200, 400 W, 1280 g, k = 1.56
    1. let: 9:59, motor 24, přistání do 3 m = 31
    2. let: 9:59, motor 47, přistání do 2 m = 51
    3. let: 9:58, motor 7, přistání daleko = 39

    Celkem 121 bodů.

    Dvě trika, dvě mikiny, dvoje tepláky, šála, rukavice, čepice = šlo to 🙂 .

    Vítr se točil na všechny strany, bylo to takové to ranní váhání. Až v polovině posledního letu se rozfoukal tím „správným“, předpovězeným směrem; a najednou taky začala být ta správná únorová kosa.

    V prvním letu jsem našel termiku v 5. minutě, zbytek letu tak byl naprosto v pohodě, až na přistávání po větru. Druhý let byl zoufalý, o termiku jsem nezavadil. Zato ve třetím letu byla bublina vidět i cítit, určitě by bylo bývalo možné motorový let ještě zkrátit 🙂 . Sestup jsem zahájil už po 5. minutě letu a výšku vytrácel tak vehementně, že jsem se k bodu proti foukajícímu větru nedostal 😳 .

    Baterka měla taky dost, po soutěžních letech jsem si chtěl ještě zablbnout, ale bylo slyšet, že regulátor omezuje, asi byla nahoře ještě větší zima 🙂 . Jinak pro zimní létání nabíjení ukončuji v okamžiku, kdy nabíječ začne snižovat nabíjecí proud, snad je to tak lepší.

    Přeji tedy silnou zimní termiku a mrazu odolnou techniku, H.


  2. Vyrazil jsem dneska před obědem na svah. Sice foukalo jen trošičku, na udržení na svahu to ani s lehoučkým modelem nebylo, na druhé straně teploměr ukazoval -6°C, takže téměř bezvětří významně zlepšilo pohodu pilota 🙂 . Sluníčko prosvítalo oparem a termika byla úžasná. Odstartoval jsem 3x, vždy na 5 sekund motoru, a nalétal 22, 9 a 21 minut, poslední jsem shazoval z velké výšky, protože jídlo stydlo 🙂 . Létal jsem s výškoměrem, ale nějak se odmítá přihlásit k počítači, takže ani nevím, jak vysoko model byl 🙁 . Polítal jsem si parádně, jaro už je ve vzduchu 😉 . Létejte, ať už RCEX nebo jen tak pro radost, H.

  3. Vojtěch Kubica, 3.3.2017 mezi 14:45 a 15:30, Česká Kamenice, -2 °C, vítr do kopce do 3 m/s, skoro zataženo.

    Model Orion-EV 2.5M
    1. let: 9:59, motor 35s, přistání do 1m = 36b
    2. let: 9:59, motor 32s, přistání do 2m = 36b
    3. let: 10:00, motor 35s, přistání do 5m = 47b

    Celkem 119b.

    Zima, zima, zima. Po dlouhé době jsem vyšel na pole. Vyrazil jsem bez rukavic a tak doslo na rizeni paralyzovanyma rukama, jednou rukou, i bez rukou. Termiky moc nebylo a i při slabém větru byl vzduch občas turbulentní. Ikdyž foukalo do kopce, svahovat moc nešlo. Přistávání šlo skvěle až na poslední let, kdy jsem ztratil cit v prstech a odhad vzdalenosti. Výsledkem bylo „zapíchnutí“ Oriona 4,5 metru od cíle a nalomení ocasu.

  4. Toto kolo nestihnem, mám rodinné povinnosti. Snáď o mesiac.

    Bohuš

    1. Mirek Kopecký, 3.3.2018, Líbeznice, polojasno, -2 st, vítr 3-5-5m (podle meteostanice na letišti. Model Daidalos 2m, 595g, axi 2208/20, vrt. 10×6, 2s 1600
      V sobotu jsem využil oteplení, navlékl se jako na lyže (doslova, včetně péřovky a lyžařských kalhot) a vyrazil jsem na letiště. Z polojasné oblohy svítilo sluníčko, říkal jsem si, že by to alespoň občas mohlo nosit. A taky že ano, od nedaleké vesnice chodila termika, ale bylo to zrádné a muselo se pro ní (až na vyjímky) letět celkem vysoko. Každý let byl úplně jiný. V tom prvním se mi podařilo trefit ve třetí minutě stoupák, ale neudržel jsem se v něm a hned vedle mne to „spláchlo“. Nicméně se mi povedlo nastoupat znovu, ke konci jsem se spolehal na terénní vlnku, přes kterou se pro daný směr větru přistává, ploužil jsem se k letišti, ale těsně před přistáním jsem musel vrknout motorem, abych získal výšku-po přilehlé cestě si vykračovali dva pejskaři a psi, kteří nebyli na vodítku, se vydali na letiště zkoumat, co se tam děje-bych je býval trefil. Takže jsem přistál hooodně daleko. Druhý let to naopak padalo úplně všude. Snažil jsemse, ale v cca 3 metrech jsem vyměkl a musel jsem mohutně motorovat, abych nepřistál někdy v 5. minutě. Ale třetí let byla lahůdka-to vyšlo snad všechno. Už během motorového letu jsem nalítnul křídlem stoupák, že mi málem otočil model na záda. Takže vypnout motor, udělat kroužek… A pak jsem stoupal a stoupal. A vyšlo dokonce i přistání. Na to, že jsem od konce sezóny držel vysílačku v ruce snad jen 5x, tak spokojenost. Ale musím začít chodit lítat.
      1. let 9:50 mot.30s přistání daleko body: 10 30.00 30 celkem: 70
      2. let 9:42 mot.40s přistání do 3 m body: 18 40.00 9 celkem: 67
      3. let 9:58 mot.10s přistání do metru body: 2 10.00 0 celkem: 12
      celkem 149 b.

  5. Zdravíčko.
    Včera bylo supoer počasí,ale já samozřejmě nebyl lítat.Nehledě na to,že mi odešlo servo na křidélkách a já ho ještě nestačil vyměnit,tak jsem byl pozván na oběd k oslavě 70 narozenin.A potakovém obědě s malou oslavou bych to lítání už zřejmě nedal.
    Příští měsíc to doufám dám i s novým modelem.
    Boban

  6. Všichni kdo chodí lítat na kopec se už těší na jaro. Já ještě dodělávám BUBU.Zdravím !!!!

Komentáře nejsou povoleny.