RCEX18 – 1. kolo

První kolo 10. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 27. ledna 2018 a trvá do neděle 4. února 2018.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

H.

komentářů 17

  1. Ahoj Honzo, jedu na lyže a tak tohle kolo opět asi nestihnu, ale když prodloužíš termín do 4. února, budu mít aspoň teoretickou šanci 😀 .

  2. Bohuš Belan, 28.1.2018, 11:00-12:30, lúka za domom, Brodno, Žilina, zamračené nízkou oblačnosťou, slabý premenlivý vietor, +2 st. Model Daidalos 2500, 600 gr, motor AXI 2208/20 1900KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Leopard Power 2S 1300/ Leopard Power 1000.

    1.let 10:01, motor 36 sec, prist 3 m, 46 bodov
    2.let 9:59, motor 29 sec, prist 4 m, 42 bodov
    3.let 10:03, motor 31 sec, prist 1 m, 37 bodov
    Spolu 125 bodov

    Dnes bolo počasie naprosto netermické, zatiahnuté, bez slnka. Predpoveď na ďalšie dni tiež nebola optimistická, preto som sa rozhodol odlietať toto kolo dnes. Taktika bola jasná, letieť vysoko a dokĺzať s minimálnymi zásahmi do riadenia. Hneď pri prvom lete som ale zistil že nemusím letieť príliš vysoko, lebo dali sa nájsť miesta kde Daidalos neklesal a udržal sa v horizonte. Zrejme sa prejavovala termika nad stajňami s ovečkami blízkeho hospodárskeho družstva. V každom lete som síce niekoľkokrát motoroval, ale bolo to menej ako som pôvodne čakal. Pretože bolo chladno pri každom lete som menil batériu. Pri poslednom lete sa vybili batérie v diktafóne ktorý mi hlásil čas, takže som čas odhadoval podľa displeja na vysielači a pristál som pár sekúnd po limite. Nakoniec som bol spokojný, niekedy som nedosiahol taký výsledok ani v peknom slnečnom dni.

    Prajem všetkým pekné počasie, príjemne strávený čas na letisku a mnoho úspechov v roku 2018.

    Bohuš

  3. Jan Kubica, 4.2.2018 mezi 10:30 a 11:30, Vratislavice, 4 °C, větříček do 2 m/s, skoro jasno
    Multiplex Solius, 2.2 m, Turnigy SK3 3536-1050, 10×6, 3S2200, 400 W, 1280 g, k = 1.56
    1. let: 9:59, motor 19, přistání do 2 m = 23
    2. let: 9:59, motor 24, přistání do 1 m = 25
    3. let: 9:58, motor 40, přistání do 2 m = 45
    Celkem 93 bodů.

    Nechával jsem létání na poslední chvíli, ale vyplatilo se. Ráno jsem se byl proběhnout a viděl, jak se rodí krásný den. Takže domů, nabít, vybrat letadlo (vždycky vyhraje Solius – říkám si „těžko na cvičišti, lehko na závodech“) a znovu ven. Louka ve Vratislavicích je maličká, obklopená stromy a vedením vysokého napětí, dneska mi to poprvé trošičku vadilo 😉 . Sluníčko termiku vyrábělo, ale nízko, kam jsem si pokaždé kvůli stromům nebo drátům netroufl.

    V prvním letu jsem se namlsal termikou, která model dokonce vynášela vzhůru, akorát jsem v jedné zatáčce Solia přetáhl a po vybrání pádu už jsem bublinu nenašel ❗ . Druhý let byl „nezážitkový“, snad jen obligátní termika v 8. minutě 🙂 . Zato ve třetím jsem se vyvztekal, nikde nic nebylo, nakonec jsem i přistával kroužením, ještě že má Solius kolečko a po zemi jezdí, takto se mohu pochlubit, že se mi přistání dařila 🙂 . Žena byla se mnou, budu muset oprášit Easy Stara a zase (ji) začít trénovat 🙂 .

    Silnou termiku a spolehlivou techniku, H.

  4. Zdravíčko pánové.
    Létal jsem dnes odpoledne.
    Model stále stejný.Apis.
    Počasí pod mrakem,vítr slabý.Teplota 0°C.Docela jsem vymrznul.Termika se semtam objevila,ale moje včelka to nějak nezvládá a ani moje tlapky ne.Musel jsem hodně motorovat.Stabilní lítání bylo až od výšky 160m.Já blb to vždycky zkouším vypínat brzo,že se chytím,ale nechytím.A pak to tak dopadá.Zkouším aspoň to přistání.No,moc keců,tady jsou moje výsledky.
    1 let:Č-10:03,M-38s,Př.-2m=3+38+6=47b
    2let:Č-9:58,M-52s,Př.-0m=2+52+0=54b
    3let:Č-9:55,M-55s,Př.-1m=5+55+3=63b
    Celkem=164b
    Honzo,prosím.
    Zkontrluj mi to. Děkuji Boban

  5. Vzhledem k tomu, že se o mne celý týden pokouší choroba, tak jsem neriskoval v té zimě cestu na letiště a tohle kolo jsem vypustil.
    Mirek

    1. Ahoj Mirku, máš alespoň simulátor 🙂 ? Chřipka řádí, lépe nevycházet. Já byl teď první víkend letos doma, jinak furt fuč 🙁 . H.

          1. Přesně tak. Podle plánu L. Mikolaska, původně na spalovák, já ho předělal na elektro. Rozpětí necelych 1.7 m, letovka nějakýh 3.5 kg.

  6. Já zase zapomněl 🙁
    A to jsem byl v sobotu celé odpoledne na letišti a dráždil termosku EOSem 🙂
    Tak alespoň přihodím dva záznamy z Altise jako důkaz místo slibů 🙂

    Ahoj

    1. Aj ja som mal problém so zobrazením viac grafov v Altise. Teraz to robím tak že vo verzii 4.x.x otvorím letové záznamy a uložím na disk vo formáte .AFR . Potom preinštalujem Altis na starú verziu 3.0.5 a v tej je možné otvoriť viac letov naraz a urobiť jeden graf s viacerými letmi, je to v mojom príspevku vyššie. Vo verzii 3.x.x už nie je možné otvoriť dáta na Altise, alebo je tam ešte nejaká finta na ktorú som neprišiel.

  7. Ahoj Honzo !!!! skoro po zimě se hlásím, a divím se jak už lítáte.Já teprve zatím bez motoru dokončuji elektroniku na Tilii 25, prosím poraď mi co mám koupit za výškoměr a co k tomu, abych mohl lítat výškoměry. Vašek Lib. zdravím !!!!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidejte obrázek (JPEG only)