Osmé kolo 9. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. srpna 2017 a trvá do neděle 3. září 2017.
Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.
Mirek Kopecký, 26.8.2017, mezi 17.00 a 18.00, Praha Sedlec, vítr cca 3 m/s, jasno
Model Cirrus, 3370 mm, 1500g, motor EMAX GT2815/06 1280 ot/V, vrtule 10×6, 3s2200
1. let 9:50 25s do 3m body: 10 25 6 celkem:41
2. let 10:05 19s do 5m body: 5 19 12 celkem: 36
3. let 10:00 35s do 1m body: 0 35 0 celkem: 35
celkem 112 bodů
Tenhle týden jsem nezaváhal a odlétal jsem hned první den. Opět s Cirrusem, protože Tilia je po nešťastné srážce s časoměřičem v Suché minulý týden asi na odpis. I když-po vychladnutí zvažuju, že jí zkusím opravit. Bylo krásné počasí, jen vítr se točil naprosto nepředvídatelně.
První let se mi zdálo, že jsem nalítl stoupák už na motor, tak jsem po 15s vypl motor, ale ve 4. minutě jsem si musel přimotorovat. Zhruba od 6.minuty jsem se pak plácal zhruba ve 30 metrech – vždycky, když už jsem myslel, že zase budu muset vrknout motorem, našel jsem bublinku, ta letadlo trochu zvedla, pak jsem si přeskočil do další a takhle to trvelo až do konce letu. To se mi líbilo.
Druhý let jsem v 5. minutě považoval za ztracený a smířil jsem se s dalším motorováním, ale pak jsem si všiml dravce, který kroužil hooodně vysoko, zkusil jsem letět pod něj a tam byl stoupák, že mi to málem otočilo letadlo. Takže zbytek letu byl v pohodě a měl jsem naopak problém nepřelítat daleko víc než jen těch výsledných 5 vteřin.
Ve třetím letu jsem zamířil pod mrak v místech, kde to obvykle nosí s tím, že „to tam musí být“. Nebylo. Musel jsem motorovat – vytrvale jsem padal a motor jsem znovu zapínal ve výšce nějakých 10 m. Ale zase mi vyšlo přistání a čas.
Po sedmé hodině se uklidnil vítr, tak jsem ještě mimosoutěžně vylítal druhou baterku. Byl takový olej, že Cirrus lítal jako volňásek-mohl jsem pustit kniply a kdybych měl sebou svačinu, tak bych mohl v klidu posvačit:-). Na jednu baterku jsem strávil ve vzduchu skoro 3/4 hodiny a na přistání jsem šel jen proto, že jsem se bál, že už na to neuvidím. Parádní skoro 3 hodiny strávené na letišti.
Jan Kubica, 27.8.2017 mezi 9:00 a 10:00, Hořice -Doubrava, +24 °C, vítr Z do 4 m/s, polojasno
Multiplex Solius, 2.2 m, Turnigy SK3 3536-1050, 10×6, 3S2200, 400 W, 1280 g, k = 1.56
1. let: 10:03, motor 24, přistání do 1 m = 27
2. let: 10:01, motor 20, přistání do 2 m = 24
3. let: 9:59, motor 44, přistání daleko = 75
Celkem 126 bodů
Zážitkové létání mezi kukuřicí a elektrickými dráty 🙂 . První let byl „poskakovací“, z bublinky do bublinky s občasným přimotorováním. Ve druhém letu jsem podržel plyn déle, asi 15 sekund, pod veliký šedivý mrak. Jenomže se přilétl podívat Vivat a já se bál a uhnul jsem mu, potom jsem musel zapnout motor ještě jednou. Mezitím se začal zvedat vítr a při daném směru větru byla značná turbulence, navíc se i zatáhlo. Ještě k tomu se mi vůbec nepovedlo přistání na cestu mezi dvěma kukuřičnými lány. Nevadí, příště 🙂 .
Měli jsme s sebou i EasyStara – učím ženu létat 🙂 .
Pěnová kavalérie 🙂
Silnou termiku a spolehlivou techniku, H.
Vojtěch Kubica, 2.8.2017 mezi 15:00 a 16:00, Česká Kamenice, +22 °C, vítr SV do 3 m/s, skoro jasno.
Model Orion-EV 2.5M
1. let: 9:58, motor 30s, přistání do 3m = 38b
2. let: 9:58, motor 28s, přistání do 1m = 30b
3. let: 9:59, motor 14s, přistání do 2m = 18b
Celkem 86b.
Po dlouhé době „výlet“ do přírody pro mě i bratra, časoměřiče. Den byl vybraný, podle předpovědi vítr foukal do kopce, nicméně vzduch byl roztrhaný. Termiky mírné, u země roztrhané a divoké, ale byly. V prvních dvou pokusech termika vždy až napodruhé v cca 5. minutě. Jednou se přiletělo podívat i káně, pro které ale moje termika zajímavá nebyla. Zrovna jsem šel na přístání a když jsem si to chtěl hodit znova tak už jsem ho nenašel 🙂 Poslední let jsem se v nulce 30-40m nad zemí udržel skoro 9 minut. Přistával jsem z kopce, ale díky vysoké a husté trávě bylo každé přistání jako do peřin.
Bohuš Belan, 29.8.2017, 10 – 11 hod, modelárske letisko Brezovec pri Žiline. Jasno, teplota 24 st, vietor slabý, skoro bezvetrie.
Model Stork, rozp 3800 mm, hmotnosť 1650 gr, motor MEGA 16/15/2, prevodovka Kontronic 5:1, vrtuľa RFK 14/8″, bat 3S Thunder Power 850 mAh, regulátor Castle Edge Lite 50.
1.let 9:55, motor 30 sec, prist do 3m = 47 bodov
2.let 9:59, motor 23 sec, prist do 5m = 39 bodov
3.let 9:59, motor 19 sec, prist do 2m = 26 bodov
Spolu 112 bodov
V utorok 29.8. bol na Slovensku štátny sviatok. Myslel som si že na našom letisku sa zíde veľká partie, ale nakoniec sme tam boli len traja. Deň bol ideálny pre termické lietanie, ráno bolo studené, ale pod jasnou oblohou sa vzduch rýchlo prehrieval a termika bola skoro všade. Samozrejme okrem chvíle keď som odštartoval k prvému súťažnému letu. Do súťaže som tentokrát nasadil Storka, pretože Daidala som poškodil pri poslednom pristátí na súťaži v Košiciach a ešte som ho nestihol opraviť. Odštartoval som pod krúžiaceho dravca, ale vo chvíli keď som bol na mieste predpokladanej termiky dravec odletel a termika bola tiež preč. Celý let som márne hľadal a musel som 3x primotorovať. Pri druhom lete mi pomáhal ďalší dravec a tiež klubový kolega Palo Kysela ktorý lietal s Nymbusom (nie je to preklep, model má meno s „Y“). Lietal som na sondy tam kde to nosilo. Pri poslednom lete som hneď po štarte chytil silnú termiku v ktorej Stork vystúpal do 350 m a od šiestej minúty som ho tlačil na brzdách dolu. Pristátia boli ďaleko od bodu, lebo aj keď sa Stork dotkol zeme blízko bodu, po nakrátko posekanej tráve vždy niekoľko metrov skĺzol. Skrátka má väčšiu zotrvačnosť ako stopalcovky.
Petr Dušek, Hořice – 31.8.2017 – 14:20-15:00 hod., oblačno, SZ vítr asi 3-4 m/s
Arnica 96″, 660g; TGY D2826/2200; 2S Lipol 1600; Ae9,5/5; 180W; K=1,364
1. let: 9:55; motor 15 sec; přistání do 7 m; 43 b.
2. let: 9:59; motor 8 sec; přistání do 1 m; 12 b.
3. let: 9:59; motor 23 sec; přistání do 3 m; 38 b.
Celkem 93 bodů.
Víc než po roce jsem se vrátil k RCEX, snad není nějaká změna pravidel, počítám to podle loňské tabulky 🙂 .
Po přechodu tmavého mraku a několika kapek deště celkem pohodové počasí. V prvním letu nejprve ztráta výšky až se v dálce po větru chytám, ale je to boj na hranici viditelnosti, který po čase vzdávám a podruhé motoruji blíže k sobě a v nulce to v pohodě dolétám, jen při přistání si před bodem škrtám křídlem o trávu a končím v hodinách kus před bodem.
Druhý start v pohodě, krátce po motoru bublinka a s jedním přeskokem uprostřed letu dolétávám do konce, přistání na bod 9:59. Takové starty kdyby byly tři… 😀 .
Třetí let se vytrápím. Hned po motoru asi prolétám nulkou, ale nezatočím, pak už jen padám, znovu motoruji a padám a zase chvilková záchrana v dálce z které se vracím dalším motorem, následuje opět pád a tak ještě 2 sekundy motoru a v čase 9:10 konečně pěkný stoupák… tak se mi z něj nechtělo, že ve spěchu na přistání opět míjím bod skoro o 3 metry.
Výsledných bodů mohla být klidně polovina, ale zapáčkoval jsem si a „vo tom to je“.
Graf v příloze, všechno pěkně na jedno zapnutí.
Ahoj Petře,
hezký. Navíc jsem změnil i pravidla 🙂 , teď je vteřina motoru jeden celý bod, bez přepočtu, takže Ti zapíšu 77 (jestli dobře počítám: 1. 5+15+18=38, 2. 1+8=9; 3. 1+23+6=30). Dík, H.
Ahoj všem.
Hmm,tak koukám,že jsem toto kolo nějak prošvihnul.
Úplně mi to vypadlo z hlavy.Konec prázdnin ani nevím kam dřív skočit.Doufám že zářijové kolo odlítám.
Omlouvám se za odpověď se zpožděním.
boban