RCEX17 – 7. kolo

Sedmé kolo 9. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 29. července 2017 a trvá do neděle 6. srpna 2017.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

H.

Komentáře: 11


  1. K RCEX jsem se o víkendu nedostal, zalétával jsem ASW (viz článek níže). Na hořickém letišti si dali sraz vrtulníkáři, ale byli celkem mírumilovní 🙂 .


    „Mixéry“ nejsou „můj šálek čaje“, ale chvilku se na ně koukat dá 🙂 . Co jsem si také všiml, tak žerou o hodně víc než dmychadla.


    Volňáskáři a přistávající Blaník.

    RCEX holt až někdy v týdnu 😉 .
    Honza

  2. Ahojte, tak ja som sa ku RCEX dostal, ale vysledky su, diplomaticky povedane, nic moc. Ved posudte sami.
    Lietal som s Numbusom 2,5m, tentokrat cca 680g, 9×5“, 850mAh, letisko Brzovec pri Ziline. Vonku teplo, takmer bez oblacika a pocas letov veterno.
    Povodne bolo mrtvo, nic nenosilo postupne sa co to objavilo a ked som si dal jeden pekny let, tak som si spomenunl, ze uz zacalo RCEX a kedze som buduci vikend v Kosiciach, tak som sa rozhodol, ze to skusim.
    Prvy let to bolo fajn. Bolo sice veterno, ale rychlo sa mi podarilo chytit taky komin, ze po troch minutach bola moja najvacsia starost ako to do desaitej minuty dostat dolu.
    Dalsi let sa otocil vietor, tak som sa otocil aj ja, ale narazil som na same klesaky a tak som motoroval a motoroval.
    Posledny bol nieco medzi.
    V zasade som viac traverzoval vo vetroch ako kruzil termiku.

    1. let: 10:03, motor 0:15, pristátie 3m, 3 + 15 + 9 = 27
    2. let: 9:57, motor 0:56, pristátie 4m, 3 + 56 + 12 = 71
    3. let: 9:47, motor 0:46, pristátie 2m, 13 + 46 + 6 = 65

    Spolu: 163

    Prajem ostatnym vybornu terminku a lepsie lety:)

  3. Bohuš Belan,2.8.2017, 17:00-18:00, letisko Brezovec pri Žiline, jasno, slabý premenlivý vietor, 31 st. Model Daidalos 2500, 590 gr, motor AXI 2208/20 1900KV, vrt Aeronaut 10×6″, bat Foxy 2S 1300.

    1.let 9:59, motor 46 sec, prist 3m, 56 bodov
    2.let 9:55, motor 44 sec, prist 4m, 61 bodov
    3.let 9:59, motor 53 sec, prist 6m, 72 bodov

    Spolu 189 bodov

    Deň bol mimoriadne horúci, rovnako ako ostatné dni v tomto týždni. Vzduch bol prehriaty a stúpaky som ani nenašiel. V každom lete som musel niekoľkokrát motorovať. Okrem toho som sa snažil model udržať vo vzduchu do poslednej sekundy a tým som kazil pristátia.
    Na letisko prišiel aj Rado Mladšík a keďže on už súťaž odlietal skôr povzbudzoval ma. Jemu sa stúpaky podarilo nájsť, ale aj keď som v poslednom lete štartoval do miesta kde Rado našiel stúpak, mne sa to nepodarilo. Takže zase výsledok biedny, utešujem sa aspoň tým že som strávil na letisku pekné popoludnie.

    Prajem ostatným pekné počasie a lepšie výsledky.

    Bohuš

  4. Omylom som priložil nesprávny záznam z výškomeru, tu je správny z tohoto kola.

    Bohuš

  5. Jan Kubica, 4.8.2017 mezi 9:30 a 10:30, Vratislavice n. N., +22 °C, vítr JZ tak 3 m/s, oblačno
    LS Model Etalon XL, 2.5 m, Mega F5J 2200 kW, 9.5×5, 2S 1500, 200 W, 760 g, k = 1.32

    1. let: 9:58, motor 22, přistání do 2 m = 27
    2. let: 10:01, motor 5, přistání do 1 m = 6
    3. let: 9:58, motor 23, přistání do 1 m = 25

    Celkem 58 bodů

    Využil jsem dovolenkového období a krásně jsem si zalétal ráno. Obloha byla oblačná, sluníčko se ukázalo jen skrz opar, ale to vůbec nevadilo. Bublinky naskakovaly četné, ale málo trvanlivé. Druhý let byl výjimečný, bublinka se kutálela až k hraně lesa, kde se utrhla a model začal od 4. minuty letu konečně stoupat. Napadlo mě, zda ono termické létání není především o trpělivosti 🙂 . Třetí let byl „pamětihodný“ tím, že nejsilnější stoupák, co jsem na louce zažil, přišel v 8. minutě, jako ostatně vždy. A ještě něco – při prvním přistání na veliké rychlosti (jsem nešika 🙂 ) utrpěl Etalon malinkou škodu na náběžce – tím pádem už je „ověřený soutěžní“ 🙂 .

    Silnou termiku, spolehlivou techniku a hlavně pěkné prázdniny, H.

  6. Mirek Kopecký, 5.6.2017, mezi 19.00 a 20.00, Praha Sedlec, vítr cca 4 m/s, jasno
    Model Cirrus, 3370 mm, 1500g, motor EMAX GT2815/06 1280 ot/V, vrtule 10×6, 3s2200
    1. let 9 50 30 do metru 10 30.00 0 40
    2. let 10 0 30 do metru 0 30.00 0 30
    3. let 9 58 30 do 3 metrů0 2 30.00 6 38
    celkem 108 bodů

    Původně jsem chtěl RCEX odlétat přímo po soutěži RCEV v Chomutově. Ale po jejím skončení jsem byl tak znechucený (svými výkony a chováním Tilie), že jsem to hned zabalil a jel jsem domů s tím, že na model už zase dlouho nesáhnu. Po Lánských výškoměrech jsem totiž na Tilii opravoval drobné šrámy a nejspíš jsem něco udělal špatně, protože to je teď jankovité letadlo s naprosto nepředvídatelným chováním :-(. Asi budu na příští sezonu muset pořídit něco nového, Tilii jsem za ty dvě sezony nějak moc „dodrbal“. Vidím to buď zase na Tilii nebo možná na Djanga.
    Ale po cestě domů se mi to trochu rozleželo a nakonec jsem sbalil Cirruse a na letiště jsem přeci jen vyrazil. A udělal jsem dobře. Tím večerním polétáním jsem si spravil chuť. Cirrus „chodil jak panna“ (jak říkával Honza Micka), stoupáky už takhle večer moc nebyly, spíš byla taková nulka a občas to trochu dýchlo. Létal jsem „RCEV“ stylem – 30 s motoru a pak to zkusit dolétat bez přimotorování. A v každém letu se mi to podařilo. A kupodivu se mi s Cirrusem i přistání dařilo. Jedinou nevýhodou bylo, že u letiště sekali obilí a prášilo to tak, že při přistání se občas model vynořil z mlhy:-). Odjížděl jsem z letiště plný otrub a prachu, ale spokojený a s novou chutí do lítání. A až nebude foukat, tak i s tou potlučenou Tilií ještě zkusím něco vymyslet, aby byla v Suché za 14 dní v lepší kondici.

    1. Koukám, že jsem se uklepl v datu- má být samozřejmě 5.8.

    2. Ahoj Míro,
      takže si tě s Cirrusem píšu i na neděli na F5J 🙂

      1. Ahoj Rudo, bohužel ne. Na malé v sobotu přijedu, ale pak se musím vrátit do Prahy, čekám rodinnou návštěvu. Hlásil jsem to už v Chomutově ?

        1. Já vím.
          Ale zkusit jsem to musel 🙂
          A co kdyby rodinná návštěva přijela za tebou až do Modelparku? 🙂

Komentáře nejsou povoleny.