Šesté kolo 9. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 24. června 2017 a trvá do neděle 2. července 2017.
Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.
Jan Kubica, 24.6.2017 mezi 10:30 a 11:30, Vratislavice n. N., +22 °C, vítr Z tak 6 m/s
LS Model Etalon XL, 2.5 m, Mega F5J 2200 kW, 9.5×5, 2S 1500, 200 W, 760 g, k = 1.32
1. let: 9:58, motor 17, přistání do 4 m = 28
2. let: 10:01, motor 16, přistání do 2 m = 20
3. let: 9:58, motor 16, přistání do 1 m = 18
Celkem 66 bodů
Dneska mi to připomínalo Autonomy, blahé paměti. Termika byla furt a skoro všude. Létal jsem na malé louce, asi tak 100 m za stromy a asi 100 m před stromy a turbulence mi „kazila“ přistání a asi i starty, protože jsem pokaždé motoroval několikrát. Ve druhém letu dokonce v 9:30, když jsem obrovskou výšku vytratil tak rychle, že jsem se bál, že nedoletím. Až po třech soutěžních letech mi došlo, že nesmím letět proti, nýbrž po větru, a počkat na bublinku, kterou stromy utrhnou. Takže 4. a 5. let byly na jedno nastoupání v délce 4 a 3 sekundy motoru. Příště budu chytřejší…
Jinak s Etalonem už začínám být kamarád, uvidíme zítra v Lomnici 🙂 .
Silnou termiku a spolehlivou techniku, H.
Ja som na rodinnej dovolenke a nebolo mi umožnené vziať si lietadlo. Navyše aj dosť silno fúka a netrúfol by som si do toho, takže sa pridám ďalšie kolo.
Původně jsem si říkal, že výsledky tohohle kola snad ani nebudu zveřejňovat, protože to fakt bylo nepovedené a smolné kolo, ale nakonec jsem se rozhodl je napsat. Vyrazil jsem hned první sobotu s Orionem. Musím se s ním přeci „skamarádit“, že… Sice dost foukalo, ale kupodivu se nějaká termika našla. Takže jsem strčil do kufru dvě baterky a vyrazil. S Orionem se teprve seznamuju, tak jsem nečekal žádnou slávu (hlavně při přistávání), ale že to dopadne takhle, jsem nečekal.
První let jsem motoroval 20 s, ale v 5. minutě jsem musel přimotorovat, díky nemístnému optimismu jsem nedoletěl a přistál daleko. Druhý let byl lepší, i když jsem musel přimotorovat 2x – ve 4. a 7. minutě. Přistání celkem vyšlo. Ale pak jsemvytáhl novou baterku a zjistil jsem, že jsem se přehmátl a vzal jsem si nenabitou. No a protože s tou, se kterou jsem odlétal první dva lety, jsem poletoval i „mimosoutěžně“, tak to bylo buď tak, že pojedu domů a nebo že to s tou nenabitou baterkou risknu. Risknul jsem to. Motoroval jsem 20 s, opět jsem si optimisticky zaletěl daleko po větru… Jenže vítr zesílil, neměl jsem výšku a co čert necjhtěl, ta baterka sice dala šťávu na řízení, ale už jí neměla dost na to, abych si muhl přimotorovat nebo se alespoň na motor trochu přiblížit. Takže po 5,5 minutách jsem se prošel hodně daleko do pole s obilím-jak říkám, smolný den.
Takže výsledky:
Mirek Kopecký, letiště Sedlec, 24.6. mezi 13-14 hod, vítr cca 6m, v nárezech k 8. Model Orion, hmotnost 10162, motor Hyperion GS2218-12, vrtule Graup 10×6, 3S 1300 mAh.
1. let 9:30, motor 30, přistání daleko, 90b
2. let 9:45, motor 34, přistání do 5m, 62b
3. let 5:28, motor 20, přistání hoooodně daleko 322b
celkem 474 🙁
Mimochodem, Honzo, kolik Ti cca váží Orion komplet osazený a s baterkou? Já ho vlastně poprvé dal dneska na váhu a byl jsem překvapený tím číslem, které ukázala (viz výše). Čekal jsem, že budu do kila.
Ahoj Mirku, alespoň jsi se vyvětral a zalétal si 😉
Pokud si dobře pamatuji, tak Orion měl asi 900 g (viz http://www.rcex.cz/?p=4700 ). Jenomže potom jsem dával těžší motor, myslím 2836, už to nemohu najít, ale někde to tu na stránkách je, větší regulátor a baterku 2S2200, takže odhaduji, že to bude tak 950 g. H.
Honzo a pánové modeláři. Omlouvám se, že píšu tak pozdě. Prostě nestíhám.
Nebyl jsem lítat.Snad příště.
Boban
Ahoj Bobane a Rado, užívejte prázdnin a sluníčka 🙂 H.