RCEX17 – 2. kolo

Druhé kolo 9. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 25. února 2017 a trvá do neděle 5. března 2017.

Pravidla jsou v liště nahoře. Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .

H.

Komentáře: 14

  1. Jan Kubica, 3.3.2017 mezi 15. a 16. hodinou, Děčín, +10 °C, vítr J tak 6-10 m/s, vysoká oblačnost
    MPX Solius 2.2m, TG SK3 3536-1050, 10×6, 3S 2200, 400 W, 1280 g, k = 1.56

    1. let: 9:59, motor 20, přistání do 1 m = 21
    2. let: 9:59, motor 14, přistání do 2 m = 18
    3. let: 10:04, motor 24, přistání do 7 m = 46

    Celkem 85 bodů

    Vyhodnotil jsem, že jedinou šanci na RCEX mám cestou z práce. Soliuse vozím v autě, domů tahám jen vysílač a baterku. Včera bylo kvůli dešti a větru neletově, dneska foukalo dost, ale i o dost míň než včera.

    Termika mě těší, první pořádná letošní po zimě. V prvním letu jsem se vydal dost daleko po větru, takže veškerou výšku jsem utratil prodíráním proti větru. Druhý let byl snový, na motor proti větru ke káni, chvilku to vypadalo, že pták neví, jestli jo nebo ne, potom že jo. Přidali se dva luňáci a potom ještě letka tří hus. Bylo úžasné vidět husy vytáčet stoupák při zachovávání letové formace! Výška byla „strašlivá“, už jsem na „polystyréna“ skoro neviděl. Poslední let byl poskakovací, v termice po větru, zpátky na motor. A na přistání pozdě a bez výšky 🙂 .

    Nabilo mě to, už se těším na další kolo 🙂 .

    Silnou termiku všem, Honza

  2. Rudolf Rada
    4.3.2017, cca 11. – 12. hodin, Modelpark Suché
    skoro jasno – jasno, 13 °C, nárazový turbulentní vítr SV tak 5-9 m/s asi.
    VPmodel Django 2.5m, RAY 2830-1350, 9×5, 3S 850, cca 650 g.

    1. let: 9:58 min, motor 30 s, přistání do 4 m = 41
    2. let: 9:57 min, motor 27 s, přistání do 1 m = 30
    3. let: 10:02 min, motor 30 s, přistání nad 10 m = 62

    Celkem 133 bodů

    Výsledky strašlivé já vím.
    Původně jsem šel hlavně ladit éro ale v tom větru to stejně bylo o ničem. Teplota sice pěkná ale vítr tak studený, že jsem lítal v zimní výbavě. V éru je výškoměr se soutěžním SW, takže bez možnosti dalšího spuštění motoru. Proto jsem raději dával celých 30 sec. Obloha všude děsně rozbitá a pod nějakých 50 metrů to už jenom padalo jak ve výtahu – přistání podle toho vypadají 🙁 . Vlastně jsem rád že je Django vcelku a beze škod. Tak snad příště.

    Ahoj Ruda

      1. Jak kdy, podle toho jestli jsem to tlačil dopředu, nebo nahoru 🙂
        Ale většinou jsem se motal pár metrů pod 200. Ale jednou tam blikalo 278 🙂

        1. Na ten vítr a lehouše je to moc hezký, Rudo. A máš můj obdiv, že větráš Django, já si schovávám Etalona na lepší počasí (a navíc mám dojem, že ani v klidu do 200 m za 30 vteřin nevyleze 🙂 ). H.

          1. „(a navíc mám dojem, že ani v klidu do 200 m za 30 vteřin nevyleze ? )“
            Jenže ty to nepotřebuješ, zatím co my, běžní smrtelníci, potřebujeme každý metr! 🙂

  3. Mirek Kopecký, 5.3.2017, mezi 14-16 hodinou, Líbeznice, +10, převážně zataženo, vítr cca 5 m, Windguru tvrdil, že v nárazech 9 a asi byto i odpovídalo. Daidalos 200, 595 g, Axi 2208/20, vrtule 10×6, 2S 1300
    1. let: 9:45, motor 30s, do 5 metrů = 57b
    2. let 9:50, motor 15s, do 7 m = 43b
    3. let 10:00 motor 35s, 0m = 35b
    celkem 135m
    Čekal jsem celý týden, jestli nepřestane foukat vítr, ale marně, takže jsem vyrazil dneska na letiště bez ohledu na vítr. Lepší by to bylo včera, kdy sice foukalo, ale alespoň svítilo sluníčko, ale strávil jsem část dne návštěvou dílny pana harfáře – mimochodem, taky docela pěkná modelařina :-).
    Bylo to první lítání v letošním roce a vzhledem k povětří jsem vytáhl otlučeného Daidala.
    Při každé, letu jsem se snažil na první natočení motoru motorovat tak 15-20s s tím že si případně přimotoruju. V prvním letu jsem musel motorovat v 5.minutě a pak jsem si zalétl po větru a modlil jsem se, abych se proti větru doplazil na letiště. Naštěstí jsem měl dost výšky, tak to vyšlo.
    Druhý let se stalo nečekané – ve druhé minutě jsem chytil termiku, vyneslo mne to tak, až jsem v 8 minutě musel začít shazovat na brzdác. Nevím, jestli to bylo tím, že na chvilku vykouklo slunce nebo jestli ohřály vzduch traktory, které cosi prováděly na poli, nad kterým jsem kroužil, ale byla to paráda.
    Třetí let už nebyl taková termická hitparáda, musel jsem motorovat někdy v 7.minutě, ale zato se mi povedlo sednou přesně na bod přesně v 10.minutě.
    Bylo to moc příjemné odpoledne a upřímně, nebýt RCEX, tak jsem se asi v tom počasí na letiště nevykopal.

  4. Bohumil Belan, 5.2.2017 15:30-17:00, Žilina-Brodno, lúka za domom, vietor JV 5 m/s, zamračené, 14 st.

    Model Ambrozia, 2240 mm, motor TGY 1650, vrt Aeronaut 10×6″, bat 2S 1300, 600 gr, koef 1,1

    Dnes bola jediná šanca na lietanie. V týždni ktorý práve končí boli v našom kraji polročné prázdniny. Strávili sme ho s dcérinou rodinou na horách. Vrátili sme sa včera večer a predpoveď na nedeľu bola hrozivá. Rosničkári varovali pred silným južným vetrom, v Tatrách na úrovni orkánu. Našťastie dnes ráno predpoveď upravili k lepšiemu, pred večerom sa mal vietor zmierniť. Nabil som batérie a pozeral som z okna na to ako sa kývajú vetvy na strome oproti. O tretej hodine sa vietor naozaj zmiernil, ale zmenil smer a začal fúkať od JV. To je pre mňa najhorší smer, pretože fúka cez kopec a musím lietať v rotore za kopcom. Raz sa mi pri takomto lietaní podarilo chytiť vlnu, ale dnes tomu tak nebolo. Všetky tri lety boli podobné, vystúpanie do cca 100 m, potom pád v rotore na úroveň korún stromov a znovu stúpanie a zase dolu ako na výťahu. Bolo tam pár svetlých chvíliek keď som sa zrejme dostal do vzostupnej časti rotoru a model stúpal, alebo aspoň neklesal, ale to trvalo vždy max 30 sec.

    Takže výsledky sú biedne. Popravde, lietal som len preto aby som zase nemal absenciu.

    1. let: 9:55, motor 62, prist do 6 m = 85
    2. let: 10:00, motor 88, prist do 1 m = 88
    3. let: 9:58, motor 59, prist do 2 m = 67

    Spolu: 240 bodov

    Bohuš

  5. Mirku,
    Bylo to moc příjemné odpoledne a upřímně, nebýt RCEX, tak jsem se asi v tom počasí na letiště nevykopal.

    Bohuši,
    Popravde, lietal som len preto aby som zase nemal absenciu.

    Těší mě to. A o výsledky vůbec nejde, kluci, jde o zážitky 🙂 .

    Dík, H.

  6. Petr Vlasák 5.3.2017 Letiště Brno-Medlánky , Model Champion Reichard, odpoledne, zataženo, bezvětří.
    1. 10:13 ; motor 1:19 ; vzd. 11m =122 b.
    2. 10:06;motor 1:21; vzd. 4m=99 b.
    3.10:18; motor 1:19; vzd.7m=118 b.
    Celkem 339 b.

  7. Ach jo.
    Už mě to nějak nebaví se pořád vymlouvat,že nelítám.Ale…
    Prostě jsem se k tomu nedostal.
    Už jsem na sebe pěkně n……ý.
    Březen už musím odlítat.
    Boban

Komentáře nejsou povoleny.