RCEX15 – 12. kolo

Dvanácté kolo 7. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. prosince 2015 a trvá do neděle 3. ledna 2016.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.

komentářů 6

  1. Model: Daidalos 200, 593 g, motor Axi 2208/20, vrtule 10×6, baterie 2S 1300mAh. Příkon („daňový“) 145W, koeficient 1.22.
    Vinoř 28.12.2015 14-15 hod, bezvětří, zataženo, cca 10 st.
    Výsledky:
    1. let čas: 9:40 motor 35s přistání 300 cm. Body let:20 motor: 42.79 přistání: 9 celkem 72
    2. let čas: 9:50 motor 30s přistání 90 cm. Body let:10 motor: 36.68 přistání: 0 celkem 47
    3. let čas: 10:1 motor 20s přistání 180 cm. Body let:1 motor: 24.45 přistání: 3 celkem 28
    Celkem tedy 147 b.

    Využil jsem údajně posledního dne bez mrazu a vyrazil na louku. Většinu doby, kdy jsem létal, byla šedivá obloha, jen na poslední let se trochu mraky protrhaly a i sluníčko vykouklo. Podle toho taky vypadaly výkony-po termice ani vidu ani slechu, jen ten poslední let to padalo trochu pomaleji-nad velkými plochami holé hlíny (stavba golfového hřiště) se zdálo, že je po vykouknutí sluníčka trochu lepší vzduch. Musel jsem v prvních dvou letech 2x přimotorovat, ten poslední let jsem zvládl na jeden motor, ale zato ze „zbabělé“ výšky. Po odlétání RCEX jsem si natáhl šňůru a trénoval RCEN přistání. Musím říct, že po dlouhé době jsem si létání zase užíval.

  2. Jan Kubica, 29.12.2015 mezi 14. a 15. hodinou, Děčín, +5 °C, skoro jasno, V-JV vítr do 4 m/s
    AH Castor 2.5m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S 1800, 220 W, 990 g, k = 1.11

    1. let: 10:01, motor 25, přistání do 1 m = 29
    2. let: 9:55, motor 30, přistání do 1 m = 38
    3. let: 9:59, motor 18, přistání do 2 m = 24
    Celkem 91 bodů

    Vůbec jsem neměl v plánu jít ven, ale nelitoval jsem. Káňat a poštolek plný vzduch, stoupáků tedy asi taky dost – ale zase ta moje neschopnost se v bublině udržet, ach jo. Na prvním obrázku je můj typický poskakovací záznam z druhého letu, na druhém obrázku je graf ze třetího letu, kdy byl stoupák tak rozlehlý, že ho nešlo minout 🙂 . Vymrzl jsem ovšem slušně 😉 .

    Nezapomeňte, že jak na Nový rok, tak po celý rok, a 1.1.2016 utíkejte na letiště! H.

  3. Bohuš Belan,

    lietanie 29.12.2015, Žilina-Brodno lúka za domom, medzi 14-15 hod, polooblačno, teplota +3 st, bezvetrie.

    Po dlhom čase inverzného počasia a hmiel sa dnes konečne vyjasnilo. Bolo priam ideálne počasie na lietanie, ale nie pre termickú súťaž. O termiku som ani nezavadil. Snažil som sa lietať nad blízkymi domami, ale ani termika z komínov dnes nebola. Pri každom lete som musel v 5.minúte primotorovať, v druhom lete dokonca pár sekúnd pred pristátím aby som sa dotiahol na pristávaciu plochu. Na druhej strane to bolo pohodové lietanie, každý celý let som riadil len drobnými zásahmi do smerovky.

    Model Ambrozia, rozpätie 2240 mm, hmotnosť 610 gr, motor Turnigy 1650 KVA, vrtuľa Aeronaut 10×6″, batéria Rhino 2S 1050 mAh, regulátor Turnigy 40 A, príkon 135W, koeficient 1,10

    1. let 10:02, motor 29 sec, prist 120 cm, body 37,09
    2. let 10:05, motor 33 sec, prist 300 cm, body 50,52
    3. let 10:03, motor 30 sec, prist 10 cm, body 36,20

    Spolu: 123,20

    Ďakujem všetkým súperom a osobitne Honzovi Kubicovi za to že ste ma v tomto roku niekoľkokrát vyhecovali ísť lietať a dúfam že v budúcom roku budeme pokračovať.

    Prajem Vám všetkým mnoho úspechov, pevné zdravie a pohodu pri lietaní v roku 2016.

    Bohuš

  4. Petr Dušek, Hořice – 27.12.2015 – 15:00-16:00 hod., polojasno, téměř klid
    Arnica 96″, 660g; TGY D2826/2200; 2S Lipol 1600; Ae9,5/5; 180W; K=1,364

    1. let: 9:58; motor 25 sec; přistání do 2 m; 39 b.
    2. let: 10:01; motor 31 sec; přistání do 2 m; 46 b.
    3. let: 9:59; motor 28 sec; přistání do 1 m; 39 b.
    Celkem 124 bodů.

    Abych zase nezapomněl, vyrazil jsem raději hned na začátku soutěžního okna. Před očekávaným ochlazením počasí stále ještě téměř jarní, vzduch se téměř nehýbal, bohužel ani vertikálně. Na jedinou nulku jsem narazil až v druhé půlce třetího startu, a jelikož jsem to s motorováním trochu přehnal, nakonec jsem shazoval z téměř 80m. Bylo to příjemné odpoledne, jen toho bláta… už aby přituhlo, na výročce jsem členům klubu slíbil mráz a sníh na novoroční lítání, tak jsem zvědav 😀 .

    1. Nový rok se vydařil, mrzlo, i krapet toho sněhu bylo a dokonce i termiku jsem vyzkoušel… přeji všem mnoho úspěšných přistání v roce 2016 🙂

  5. Zdravím,
    tak jsem to opět nezvládnul.
    doufám,že letos to bude lepší.
    Boban

Komentáře nejsou povoleny.