RCEX15 – 8. kolo

Osmé kolo 7. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 29. srpna 2015 a trvá do neděle 6. září 2015.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.

komentářů 8

  1. Jan Kubica, 30.8.2015 mezi 9. a 10. hodinou, Děčín, +20 °C, jasno, skoro bezvětří

    AH Castor 2.5m, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S 1800, 220 W, 990 g, k = 1.11

    1. let: 10:05, motor 17, přistání do 1 m = 24
    2. let: 10:01, motor 12, přistání do 1 m = 14
    3. let: 9:59, motor 25, přistání do 1 m = 29

    Celkem 67 bodů

    Chtěl jsem být na letišti ještě před nástupem horka. Bylo to „poskakovací létání“ – motor do 50 m, bublina – nulka, kroužení v malé a konstantní výšce, dokud se nerozpadla, potom další motor. Káně už byly, ale daleko a vysoko :-). Po „soutěži“ jsem vylétal ještě jednu baterku, ale bylo horko a termika zmizela (a nebo to neumím). H.

  2. Bohuš Belan, 31.8.2015, 11 – 12 hod, teplota 28 st, slabý premenlivý vietor, modelárska plocha Hôrky pri Žiline.

    Model Daidalos 2500, hmotnosť 591 gr, motor AXI 2208/20, vrtuľa Aeronaut 10×6, Bat 2S Foxy 1000, regulátor JETI SPIN 33A, koeficient 1,692

    Včera som bol po prvýkrát lietať na novej modelárskej ploche v Hôrkach pri Žiline. Vďaka porozumeniu vedenia roľníckeho družstva dostal Modelklub Žilina do používania plochu o rozmeroch cca 50 x 200 m. Nová plocha je vzdialená cca 300 m od plochy na ktorej sme lietali predtým a zdá sa mi že táto plocha je lepšia. Uvidíme čo sa stane keď poriadne poprší, plocha je zrejme podmáčaná a preto je nevhodná pre poľnohospodárske využitie. Ale teraz v horúcom lete je povrch dobrý.

    Bolo horúce predpoludnie a termika bola nad celou plochou. Termiku ukazovali aj krúžiace dravce. Deň predtým zaútočila kaňa na Škorpiona Pavla Kyselu. Asi sa jej nepáčilo že točili v jednom stúpaku. Kaňa po útoku neriadene padala asi 20 m a potom odletela do strany. Paľo s modelom pristál, potom zistil že v krídle je diera a trup je pod krídlom prasknutý. Včera nelietal, musí lepiť. Ešte som nepočul o útoku dravca na model.

    Na môj Daidalos žiadny dravec neútočil, nechali ma lietať. Lietal som štýlom ako F5J, skúšal som počas motorového letu stiahnuť motor a hľadať termiku, preto mám motorové časy dlhé. No a pristátia sú moja slabina, neodvažujem sa zapichnúť model na pristávací bod a preto obyčajne preletím.

    Tu sú výsledky:
    1. let 9:57, motor 29 sec, prist 120 cm, 55,07 bodov
    2. let 9:59, motor 21 sec, prist 500 cm, 51,53 bodov
    3. let 9:55, motor 23 sec, prist 1500 cm, 73,92 bodov

    Spolu 180,52 bodov

    Prajem ostatným pekné počasie a lepšie výsledky.

  3. Mirek Kopecký, 31.8., 19-20 hod, bezvětří, Vinoř
    Model Cirrus, 3370 mm, 1.5 kg, motor EMAX GT2815/06 1280 ot/V, vrtule 10×6, 3S 2200mAh, výkon („daňový“) 317W, RCEX koef 1.06

    1. let 9:40, motor 20s, přistání 10m =71 bodů
    2. let 8:30, motor 15s, přistání 0m=109 bodů
    3. let 9:30, motor 15s, přistání 2,4 m= 55 bodů
    Celkem tedy 235 bodů

    Naplánoval jsem si lítání na pondělní podvečer, ale díky práci jsem se dostal na louku až v sedm hodin. Sice jsem váhal, ale když už jsem to naplánoval, tak jsem prohlásil, že ty tři lety, které do setmění akorát stihnu, budou soutěžní-a byla to chyba ;-). V takhle pozdní hodinu už po termice ani vidu ani slechu, vzduch se už spíš ochlazoval, než ohříval a ve vzduchu nebyla káňata, ale netopýři…
    No a co čert nechtěl-neplánovaně jsem se dostal na louku i dneska dopoledne a byly to termické orgie-co se ale dalo dělat, soutěžní lety RCEX už byly odlétané…
    K těm útočícím dravcům-asi už jsou taky zpitomělí tím vedrem, protože dneska jsem zažil něco podobného. Točil jsem si stoupák pod dvojicí káňat (?) a najednou vidím, že jedno z nich je najednou poblíž Cirruse a vždycky nalítne a zableskne se světlé břicho. Sice drápy nezaťalo, ale raději jsem odletěl a našel si vlastní stoupák-bylo jich dost.

  4. Ke káním: stačí zapnout motor a jít po ní, model bývá větší 🙂 . Mně se vždy zdálo, že ty útoky jsou demonstrační, o poškození modelu kání slyším poprvé. A nebo jsou ty naše děčínské už zvyklé, v Hořicích na chatě jsem se při kroužení s jednou srazil, ale to bylo při kroužení v komínu (model na ní nalétl zezadu, asi nekoukala 😉 ). H.

  5. Zdravím vás, přátelé.
    Tak mi to zase jednou nevyšlo – šturmuji u včeliček , nestíhám, a tak mi nevybyl čas na létání.
    Petr.

  6. Zdravím pánové.
    Nějak nestíhám.Toto kolo jsem si zalítal už v sobotu,ale nedostal jsem se k napsání.
    V sobotu na večer.Bylo pod mrakem,docela to nosilo tak nějak po celé obloze,ale pak začalo dost foukat a padalo to.Měl jsem jít dřív.Ale i tak jsem si to užil.
    Model jsem upravil a zvětšil rozpětí na 2500mm nádstavci.
    Tady jsou mé výkony:
    Pilot Boban
    Model APIS II

    Rozpětí 2500 mm
    Hmotnost 980 g
    Motor H2213-14
    Vrtule 10/6 AE
    Aku 3S1300
    Regulátor
    Příkon 310 W
    Vyk. zatížení 316 W/kg
    Koeficient 1,58

    Datum 05.09.2015 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 54 29 50 6 45,87 0 52
    2. let 9 56 32 100 4 50,61 3 58
    3. let 9 51 38 100 9 60,10 3 72

    182 bodů

    1. Ahoj Bobane – zmenšuj! Fotka se nahraje, ale program jí nezpracuje a nezobrazí, protože je moc velká 🙁 . Hezký model 🙂 Dík, H.

Komentáře nejsou povoleny.