V sobotu se na modelářském letišti v Manušicích konala tradiční letní akce – Manušické buřtování. O létání jde až ve druhé řadě 🙂 …
… i když stojánka modelů byla naplněna více než pozoruhodně.
SG-38. Na jeden let mi ji půjčili, je to vzducholoď, proti větru ve vzduchu stála 🙂
Zlin 226 z polystyrénu, ale v letu jsem ho neviděl.
Avia BH-3, pilot spravoval na letišti motorovou přepážku, ale ve vzduchu působila Avia úžasně realistickým dojmem.
LF-109 Pionýr. Mají ty historické větroně něco do sebe. Doma jsem vyštrachal plánek na Krajánka (Z-24). Program na zimu?
Alca je model z úplně jiného soudku. Pilot startoval rozjezdem po břiše přes celou posekanou plochu manušického letiště, to jsem ještě neviděl 🙂
První start Spitfiru, ale v Manušicích i poslední, model skončil na ploše asi 10 metrů po odhozu 🙁 . Ale škody vážné nebyly.
A teď k velkým (a moderním) polomaketám – DG-600 o rozpětí 4.5 , se vrací ze svého, myslím, 3. letu. Pilot byl rozklepaný jako před časem já, ale je to opravdu úžasný pocit řídit takového „obříka“.
Úspěšný let vyloudí úsměv na tváři každému (i když tohoto pilota ještě zachmuřeného nikdy nikdo neviděl).
Tragédie se ale nevyhýbají ani zkušeným pilotům. Příčinou zlomeného křídla byl pokus o akrobacii, ale …
… asi to nebyla tak úplně pilotova vina – křídlo se zlomilo bezprostředně za spojkou, přičemž v křídle není žádný nosník, jen polystyrén a dýha. Skořepina dýhového potahu snese hodně, ale čtyřmetrový a šestikilový model bez nosníku? Holt neakrobatit, ale já bych se i tak bál 🙁 .
Těšil jsem se na létání s ASW „jako malý kluk“. Mám pocit, že se mi otevřel nový modelářský obzor 🙂
Let s ASW je pro mě hodně náročný, protože se snažím být maximálně soustředěný, opravdu to není „relax“. Vezl jsem výškoměr, takže vím, že model stoupá asi 9.5 m/s (což mě trochu překvapilo, odhadoval jsem tak 7, ale velikost mate). Rovněž možnost zapnout znovu motor značně zvětšuje akční rádius létání, kolegové tahaní vlečnou jsou v prozkoumávání dálek (logicky) mnohem opatrnější. Baví mě to. Hrál jsem si s nastavením letových fází, klapky jsou velmi účinné, stačí opravdu nějaké 3 mm dolů na termiku a tak 1.5 mm na rychlost, ale na závěry je ještě brzy, počítám, že se mi ASW jen tak neomrzí.
Díky, kluci, za hezké odpoledne.
Honza
2.8.2015
Ahoj.
Honzo,čí je to výrobek to ASH 31?
Díky za info.
Boban
Bobane, ASH nevím. To na fotkách je ASW28 – viz http://www.jpmodels.cz/rc-modely-letadel/asw28/ H.
Aha,podle fotky co jsem zvětšil to vypadalo na ASH 31-popisek na trupu.
Ale to je jedno.Díky za odpověď.
Jinak,křídlo pro 4m větroně a bez nosníku?Nevím.Je to divné.Já si modely navrhuji a stavím sám a vždy jsem udělal nosník.Teď se chystám na křídlo s rozpětím s možností nádstavců na 4000mm.A ten nosník bude pořádný a bude po celém rozpětí.
Poslední model co jsem postavil má balsový nosník s uhlíkem.Rozpětí 2000mm+nádatavce=2500mm.I ty nádstavce mají uhlíkový roving,ale bez stojiny.
Takže,takový čtyřmetrový model by si zasloužil trochu pevnější křídlo.Hold,je to pracnější a trochu nákladnější.
Pokud to vyjde,posílám foto mého modelu APIS II i s nádstavci.Lítá velice pěkně.Až jsem hleděl.Bez těch nádstavců to není ono.
Nějak jsem se rozepsal.
Boban
Hmm,nepovedlo.tak to zkusím znovu.
Ono je na té původní fotce napsáno dokonce ASW27, ale prý to je opravdu model od J. Panáčka. Zda a jaký nosník je otázka, na kterou není jednoduchá odpověď. Ona skořepina unese opravdu hodně 🙂 , u menších modelů s tuhým potahem opravdu nosník být nemusí. H.