RCEV – Hořice 23.5.2015


Na soutěž, inzerovanou vzhledem k předpokládanému počasí jako komorní 🙂 , se nakonec dostavila 1 pilotka a 19 pilotů. Počasí předpověď nezklamalo, bylo větrné, studené, záludné, v posledních kolech „opakovací“ 🙂 (jak na obrázku předvádí Zdeněk).


Opravdoví mistři se ale vyrovnají téměř se vším, jen s tím, kde má kdo stát při závěrečném focení, museli,za přihlížení pořadatele 🙂 , pomáhat „účastníci“.


Míra okopíroval a zmenšil Pike a vyhrává. Nemyslím si, že je to modelem…


… ale hlavně tréninkem a taky soustředěním.


Martina – Malčatým se rozrůstá 🙂 .


Dlouho jsem Jirku přemlouval, aby výškoměry zkusil. Potýkal se s technickými problémy (nastavení výškoměru, brzda motoru, možná i nedostatečný výkon kvůli malé vrtuli), ale dobrá nálada ho neopouští nikdy…


… hlavně když model veze domů celý. Prý už se v neděli v Lomnici máme na co těšit.


Létalo se na 3 skupiny, 6 kol, byla to pro mě honička, furt chtěl někdo měřit = fotek málo, reportáž krátká 🙂 . Hořická skvadra jde na to.


Jirka Veselovský létal daleko, vysoko a dlouho. I když Daidalů už je ve startovním poli pomálu. Daná politika se výrobci evidentně vyplácí 🙁 .


Radek koučoval Rendu s Q12 – a dobře, chvíli to vypadalo, že ho bude muset za trest nechat jít pěšky 🙂 .


Radkova Tilie při „mezipřistání“.


I Ivan zvládl výrobu modelů vakuováním a vzhledem k jeho profesi je jejich povrchová úprava nepřekonatelná.


Centrum soutěže s hlavními „pachateli“, Petrem a Pavlem. Soutěž až na jedno zaškobrtnutí s výpočetní technikou odsýpala, gulášek byl výborný, nepršelo. Prostě perfektní hořická soutěž – jako vždy 🙂 . Kluci dík.

Mně se nevedlo, po 1000 v prvním kole už to byla bída s nouzí 🙂 . Ale nevadí, na letišti je vždycky prima.

Nakřápl jsem motor v Orionovi, nevím, zda je moudré dávat do kilového eroplánu motůrek s 3 mm hřídelem. Ale rozhodl jsem se to ještě jednou zkusit – objednal jsem si XM2838EA-5, model by tak měl létat s dvoučlánkem, uvidíme. A taky Altise, abych měl výškoměr do obou modelů (a případně pro syna) a taky pro případnou pomoc kolegům v nouzi na letišti. Děkuji tímto Ivanovi Hořejšímu, od objednávky po instalaci uplynulo méně než 24 hodin!

Diskuse na Stoupáku.
Výsledky.

Honza
28.5.2015

1 komentář

  1. Tedy, něco k novému motoru:
    Orion, odhadem 940 gramů, motor Dualsky XM2838EA-5, kv = 1300 s vrtulí Aeronaut 11×8 (na krabičce doporučují 13×6), regulátor MGM 33 A, baterie 2S2150. S čerstvou baterkou byl příkon 245 W, proud asi 33 A, po létání (asi 7 letů, odhadem 1.5 minuty motoru) byl příkon 215 W a proud asi 30 A. Výška při předposledním nastoupání (kdy jsem nelovil termiku, ale výšku) 265 m. Navíc je model svižný, při vodorovném letu pěkně upaluje (díky velkému stoupání vrtule). Chtěl jsem zkusit i tříčlánek s malou vrtulí, možná někdy příště, takto jsem spokojený. Podle mě prima pohon pro „výškoměrovou kilovku“ (až na ten průměr hřídele, uvidíme 😉 ). H.

Komentáře nejsou povoleny.