Osmé kolo 6. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 23. srpna 2014 a trvá do neděle 31. srpna 2014.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.
Ahoj,
dnes, 29.8. je na Slovensku štátny sviatok, výročie Slovenského národného povstania. Meteorológovia predpovedali pekný slnečný deň so slabým vetrom. Predpoveď sa dopoludnia aj vyplnila. Lenže napriek sviatku som mal aj pracovné povinnosti a kým som sa dostal na lúku objavili sa na oblohe oblaky a začal fúkať vietor. Termika síce bola, ale Ambroziu unášal vietor a pri každom lete som musel stúpak opustiť predčasne, lebo sa mi model strácal. A samozrejme po stúpaku vždy nasleduje klesák a v každom lete som musel opakovane zapnúť motor aby som sa udržal o vzduchu. Takže výsledky zase žiadna sláva.
29.8.2014, Žilina-Brodno, lúka za domom, 15-16:30, polooblačno, 22 st, vietor JZ 4-6 m/s.
Model Ambrozia, rozp 2240 mm, hmotnosť 610 gr, motor AXI 2208/20, reg TGY 40A, vrtula Aeronaut 10/6″, bat FOXY 2S 1000 mAh, koeficient 1,409
1. let 9:55, motor 29 sec, prist 20 cm, body 45,89
2. let 9:56, motor 50 sec, prist 300 cm, body 53,49
3. let 9:51, motor 25 sec, prist 300 cm, body 53,25
Spolu 182,62
Bohuš
Jan Kubica, 30.8.2014 mezi 15. a 16. hodinou, Děčín
AH Orion 2.5m, Mega Rc400/15/7, 11×8, 3S1050, 200W, 920 g, k = 1.09
1. let: 9:58, motor 22, přistání do 2 m = 29
2. let: 9:57, motor 31, přistání do 1 m = 37
3. let: 9:58, motor 26, přistání do 1 m = 30
Celkem 96 bodů
Dopoledne bylo hezky, ale měl jsem jiné povinnosti (návštěva zubařské pohotovosti 🙁 ), odpoledne zase řádila bouřka. Využil jsem okna po bouřce, skoro bezvětří, skoro jasno, jen všude opar, jak „usychalo předchozí napršení“. Stoupáky moc nebyly, jen bublinky zpomalující klesání, takže to bylo takové poskakování nad zemí 🙂 .
Po soutěžních letech jsem si hodil ještě jeden tréninkový F5J a bez problémů nalétal na jedno nastoupání půl hodiny, šlo by i déle, ale už mě to nebavilo.
Pro informaci: celkem jsem za 109 sekund chodu motoru a hodinu letu dobíjel do baterky asi 700 mAh, což nasvědčuje dosti velkému odlehčení pohonu za letu, protože 109*20 je 600 mAh, serva budou určitě brát víc. I když jsem zjistil, že Orion v termice létá sám, nepadá do spirály, ani neotevírá zatáčku, takže se servy nevrtí.
Stihl jsem i návštěvu kamarádů v Manušicích, tady je pár fotek.
Honza
Toto soutěžní kolo zcela jistě nestihnu, neboť jsem si zapomněl přibalit na dovolenou letadlo. Ale termika by tady jistě byla, jen nevím kde bych přistával… 😀
Přeji všem hodně úspěchů a málo bodů.
Přeji hezký den.
Neděle 31.8.2014, 10:00 – 11:45 hodin.
Polojasno, cca 20°C, vánek JZ 0,5 – 2 m/sec.
Podle dosažených výsledků bych udělal lépe, kdybych zůstal doma, nebo u včeliček :-).
Termika mi přála jen při druhém startu a měl jsem dojem, že trénuji motorový let a přistávání na dálku …
Model: Daidalos, rozpětí 2300, hmotnost 557g, motor AXI2208/20 160W, aku dvoučlánek 1000 mA. Koeficient 1,436.
Pořadí dat: číslo letu, doba letu, motorový čas, přistání, body
1) 10:05, 42, 400 cm, 77,32
2) 9:59, 21, 410 cm, 43,16
3) 9:55, 48, 410 cm, 85,94
Celkem tedy 206,43 bodů.
(Takoví nevylétaní mlaďasové jako já by vlastně ani neměli závodit :-).)
S pozdravem
Petr.
Tak tohle kolo nevyšlo.|Nějqak jsem se zahrabal do řešení problémů s připojením Altise a včera, když už jsem konečně večer vyrazil na louku vyzkoušet Magica s výškoměrem v akci s tím, že odlétám RCEX, tak mi při druhém testovacím letu kleklo servo na klapce. Takže místo lítání následoval úprk k Peckovi pro servo, aby bylo letadlo připravené na dnešní RCEV v Roudnici a na lítání už nedošlo.
Zdravím.
tak jsem po dlouhé době zalítal.Bral jsem to jako trénink na RCEO.No přistání mi moc.
Termika byla,ale já ji moc využít neumím.Už dávno jsem koupil nový motor Hyperion GS 2213.Mohu jen doporučit.Snese hodně a běží špičkově.Baterka už je před koncem,ale ještě jede.Zkoušel i 2S LiPol a větší vrtule,ale není to ono.
Tady jsou mé výsledky:
Pilot Boban
Model APIS
Rozpětí 2500 mm
Hmotnost 1200 g
Motor GS 2213
Vrtule 10/6″AE
Aku 3S 1800mAh
Regulátor SPIN 66
Příkon 230 W
Vyk. zatížení 192 W/kg
Koeficient 0,96
Datum 31.08.2014 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 9 57 22 50 3 21,08 0 24
2. let 10 5 20 0 5 19,17 0 24
3. let 9 55 24 60 5 23,00 0 28
76 bodů