RCEX14 – 4. kolo

Čtvrté kolo 6. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. dubna 2014 a trvá do neděle 4. května 2014.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku 🙂 .
H.

Komentáře: 6

  1. Jan Kubica, 26.4.2014, Suché, mezi 14. a 15. hodinou, skoro jasno, +20 °C, větříček do 3 m/s.
    AH Castor, Axi 2814/10, 2S1800, 9.5×5, 990 g, 220 W, k = 1.11
    1. let: 9:58, motor 7, přistání do 1 metru = 10
    2. let: 9:57, 5, do 1 m = 9
    3. let: 10:01, 9, do 1 m = 11
    Celkem 30 bodů.

    Jak píšu jinde, napadlo mě odlétat si RCEX po soutěži RCEN v Suché. Bylo to snad až příliš snadné, jen ve 3. kole jsem motoroval dvakrát, v 1. a 2. kole jsem vždy okolo páté minuty přestával na model vidět a začínal vyklesávat, jen třetí let byl výškově „na dohled“, ale termiky bylo habaděj. Při druhém letu vyhlásili nástup, naštěstí už plynula 8. minuta letu, tak jsem si pro „účastnický“ diplom stačil doběhnout 😉 (ba ne, počkali na mě – dík!) . H.

  2. Přeji hezký den.
    Středa 30.4.2014, 13:00 – 15:00 hodin.
    Polojasno, příjemně teplo, větřík proměnlivý 1 – 3 m/sec.
    Potíže s viděním sice pokračují, nemohu se na ně ale vymlouvat, tentokrát vše bylo „v rukách“ a v neschopnosti nalézt termiku při druhém a třetím letu.

    Model: Daidalos, rozpětí 2300, hmotnost 557g, motor AXI2208/20 160W, aku dvoučlánek 1000 mA. Koeficient 1,436.
    Pořadí dat: číslo letu, doba letu, motorový čas, přistání, body
    1) 10:02 17 90 26,42
    2) 10:04 32 250 55,96
    3) 9:59 24 120 39,47
    Celkem tedy 121,85 bodů.
    S pozdravem
    Petr.

  3. 4.5.2014, Vinoř, 18.00, skoro jasno, 9 st, svěží vítr v nárazech do 7 m/s (alespoň podle Aladina a Windgurua)
    Model Laguna, TGY 35-48 900 ot/V, 4S 3000mAh, vrtule 13×6,5, 2530 g, výkon („daňový“) 763 W, koeficient 1,51
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 47 30 900 13 45.24 27 85
    2. let 9 50 20 1700 10 30.16 30 70
    3. let 10 1 15 350 1 22.62 9 33

    Celkem tedy 188 bodů
    Už jsem myslel, že tohle kolo neodlétám. 1. května, kdy bylo ideální počasí, jsem vyrazil na louku s baterií v rádiu nabitou jen tak-tak – „vždyť to ještě vydrží“. Chvíli jsem si jen tak poletoval a zrovna, když to začalo po poledni nosit, začalo rádio řvát, že nízký stav aku. Takže na soutěžní lety nedošlo. Dneska jsem se zase docela dlouho odhodlával kvůli větru, ale nakonec jsem si řekl, že právě do takového povětří jsem si pořídil Lagunu a vyrazil jsem na louku. Poskládal jsem letadlo, zapnul rádio, přijímačovky… a zjistil jsem, že jsem nechal doma pohonné aku (na louku, kde létám, to mám přes 5 km). Takže zase sbalit a domů. Už jsem skoro neměl morální sílu vyrazit znovu, ale navečer jsem se přeci jen odhodlal. Takže došlo k prvnímu „ostrému nasazení“ Laguny. A jsem spokojenej. První let jsem musel přimotorovat, druhý a hlavně třetí už byly lepší-ve třetím jsem dokonce chytil jakýs takýs náznak termiky nebo alespoň nulky. Jen ten rozpočet na přistání musí být najednou úplně jiný-musím nasazovat mnohem dál a s klapkami pracovat mnohem citlivěji. V podstatě ve všech letech jsem byl „dlouhý“ a přeletěl jsem bod. A jelikož s modelem nechci tlouct o zem, jsou body na přistání takové, jaké jsou.

    1. Honzo, jen poznámku k daňovému výkonu – protože jsem nikde nenašel rozměry statoru pro tenhle motor, koukl jsem, jaký rozměr má jiný motor 35-48 s cca stejnými ot/V a použil jsem ten. Snad to je dostatečné.

  4. Zdravím priatelia,

    toto kolo vynechávam. Vo štvrtok 1.mája bolo v Žiline ideálne letové počasie, ale mal som rodinné povinnosti ktoré sa nedali presunúť. V sobotu prešiel studený front a celý deň pršalo. V nedeľu bolo skoro jasno, ale fúkal silný až búrlivý severák, v nárazoch 16 m/s, takže som sa neodhodlal ísť do vzduchu. Snáď o mesiac bude počasie lepšie.

    Bohuš

  5. Zdravím,pánové nějak nestíhám a odlítat se mi to taky nepodařilo.Příště.
    Boban

Komentáře nejsou povoleny.