Dvanácté kolo 5. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 28. prosince 2013 a trvá do neděle 5. ledna 2014.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.
Není to kolo trochu moc dlouhé ? 🙂
Už ne 🙂 , zkrátil jsem ho. Petře dík za upozornění. H.
Sobota 28.12. po obede.
Byla docela zima ale uplne bezvetri, rukavic netřeba. Když jsem ve 3 odjizdel domu, vykouklo i slunicko.
Vyskomer jsem nechal v praci a tam se mi jet nechtělo. Tak priste uz urcite. Samotného by mne to zajímalo. Chvilkami se zdal byt vzduch trochu lepsi, ale bez zaznamu … nevim.
Supra, 3400 mm, 2000 g
Kira 480/34/5,2, AE 12×10
1700-3S, Kontronik Koby 50
Příkon 300 W
Vyk. zatížení 150 W/kg
Koeficient 0,75 minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 1 30 30 1 22,50 0 24
2. let 9 50 26 200 10 19,50 6 36
3. let 9 50 25 300 10 18,75 9 38
98
Hodne zdaru v roce 2014
Ivan
Petr Dušek, Hořice – 30.12.2013 – 14-15 hod., jasno, skoro bezvětří východního směru
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 3S Lipol 1850; Ae14x9; 470W; K=0,95
1. let: 9:58; motor 30 sec; přistání do 1m; 31 b.
2. let: 10:00; motor 27 sec; přistání do 1m; 26 b.
3. let: 9:59; motor 29 sec; přistání do 2m; 32 b.
Celkem 89 bodů.
Ahoj kamarádi, využil jsem včerejší krásné počasí a jasnou oblohu a odklouzal jsem si tři soutěžní starty. Zimní termiku nějak nevidím, nebo ji pod jasnou oblohou moc nebylo, ale pouze jsem klouzal a padal, chvílemi (na konci prvního a začátku druhého letu) trochu pomaleji, chvílemi rychleji. Motoroval jsem pokaždé dvakrát a pokaždé jsem to podruhé trochu přehnal, takže jsem měl na konci výšku na rozdávání. Přistání v panujícím bezvětří naštěstí nebyl velký problém. Na soutěž A-jedniček by to bylo krásné počasí, dvě minuty by byly skoro tutovka, ale na deset minut to bylo obtížné. Snad příště nějaké vertikální proudy rozvíříme 😀 .
Přeji vám příjemnou silvestrovskou noc!
Pondělí 30.12.2013
Krásné počasí,trochu foukalo,sešlo se nás na letišti docela dost. V prvním letu mi trochu pomohlo káně,točilo slabou termiku. V druhém jsem využil menší svah,ale už moc nefoukalo,a u třetího už nefoukalo skoro vůbec. Až na ta přistání (nechce se mi zabodávat model do země) to bylo super.
Petr Vlasák
Model Variant 2 Reichard 2000mm, 1070g, MVVS2/1120, 3S2200,215W koef 1,00
1. 10:06; 49sec; 980cm; 82bodů
2. 09:59; 56sec; 520cm; 72bodů
3. 09:58; 67sec; 1100cm; 99bodů
Celkem 253 bodů.
Petr
Využil jsem téměř ideálního počasí, které bylo v pondělí 30.12. a po obědě jsem vyrazil na louku. První dva lety byl jen mírný vánek, který foukal přes blízké střechy a od nich zřejmě díky sluníčku a „komínové termice“ 🙂 přinášel závany ohřátého vzduchu, takže se daly najít i slušné stoupáky. Na třetí let ale vítr celkem zesílil, ale hlavně-úplně otočil směr-takže bylo po stoupácích. Podle toho vypadají i výsledky-třetí let jsem musel přimotorovat a ani přistání nevyšlo podle představ. Ale celkově mám z posledního loňského lítání radost, zkalenou jen tím, že se mi pořád nedaří vyladit motor Dualsky s regulátorem YEP a vrtulí 10×6 – regl pořád vypadává ze synchra, ať dávám jakékoli časování. Musím tedy používat vrtuli s menším stoupáním a trochu víc motorovat.
Tady jsou tedy výsledky:
Mirek Kopecký, Vinoř, 30.12., 14-15 hod, slunečno, mírný, postupně zesilující vítr. Model Daidalos 2000 mm, 593 g, motor Dualsky 2826/18, 3S 1000 mAh, vrtule 10×4, 95W, k=0,8
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 9 47 50 90 13 35.65 0 49
2. let 10 2 40 170 2 28.52 3 34
3. let 9 2 62 300 58 44.20 9 111
celkem 194 bodů
Zdravím.
Do nového roku přeji všem jen to ,,NEJ“ a hlavně ať slouží zdravíčko.Bez něho by jsme si moc nezalítaly.
Dnes jsem si udělal čas a jel jsem po dlouhé době na letiště.Samozřejmě,počasí bylo katastrofální,ale další dny by mohly být ještě horší.Výsledky jsou sice hrozné,ale i tak jsem rád,že jsem se vytáhnul ven.Vítr JZ nárazový,studený,teplota 4°C a rychlost?Velká.Model snese hodně.V každém kole jsem musel víckrát motorovat a v posledním kole mi už umřela i baterka,ale doletěl jsem.Přistání?V prvním kole jsem téměř stál v 0,5m výšce nad terčem a šup na zem.Druhé a třetí kolo jsem byl rád,že jsem to přilepil k zemi.25 a 15 metrů,pohoda.
Tady jsou mé výsledky:
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model APIS
Rozpětí 2500 mm
Hmotnost 1390 g
Motor ROTON L500W
Vrtule 14/8″AE
Aku 3S1800
Regulátor SPIN66
Příkon 330 W
Vyk. zatížení 237 W/kg
Koeficient 1,19
Datum 02.01.2014 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 5 47 0 5 55,79 0 61
2. let 9 59 49 2500 1 58,17 30 89
3. let 9 45 52 1500 15 61,73 30 107
257 bodů
Hmm.Tak dneska je venku bezkonkurenční počasí.Takové nebývá ani na jaře.Teploučko,bez větru a myslím si,že i termika by byla.To by se to lítalo.
Boban
Jan Kubica, 3.1.2014, mezi 15. a 16. hodinou, skoro jasno, 3 °C, vítr do 3 m/s
AH Castor, Axi 2814/10, 2S1800, 9.5×5, 990 g, 220 W, k = 1.11
1. let: 9:57, motor 31, do 1 metru = 37
2. let: 9:59, 30, do 3 m = 43
3. let: 9:58, 19, přesně = 23
Celkem 100 bodů.
Ahoj vespolek.
Konečně jsem spravil Castora poškozeného před měsícem při Zimní lize.
Celé ráno jsem „programoval“ a nadával jak špaček. Nicméně se mi to nakonec „nějak“ povedlo. Ale i když v Děčíně bylo hezky na kopcích okolo byla hnusná mlha. Sluníčko prosvítalo, místy byla i modrá obloha.
Odpoledne už bylo letově, i s bublinkami. Ještě mě čeká hodně ladění DX-devítky a v rukavicích taky nemám ten správný cit 😉 . Nějak jsem zapomněl na mix výškovky do brzd, což mě při druhém přistání „odneslo o kus dál“. Zima ale byla, „dobrovolně“ bych asi ven nešel 😀 .
Honza
Ach jo… Listopadové kolo jsem nemohl odlétat, protože jsem byl v době jeho konání v lázních (Karlova Studánka). No a toto poslední za rok 2013 také ne – ztratily se mi brýle na dálku. Protože jsem si nové objednal už 17. prosince, doufal jsem, že je budu mít včas. Bohužel marně. Riskovat ale poškození modelu nebo dokonce jeho ztrátu létáním bez nich se mi zrovna moc nechce. Takže až příště…
Jinak vám všem přeji úspěšný rok 2014 – a i všechny následující :-).
S přátelským pozdravem
Petr.
Honzo, z ceho mas ty panty? Art Hobby je dela z prouznych vterinaku BSI. Ukazovali mi to v Norimberku. Vypada to nadherne ale neodvazil bych se .. pisi o tom v manualu?
Ahoj Ivane, jsem staromódní. Nejdřív pásky monofilu a potom přes spáru proužek vliesu s vlákny napříč. A přes to nitrolak. O těch lepidlových závěsech se na fórech mluví jako o „silicon hinges“, ale jsem staromódní 🙂 . I když to asi bude lepší než izolepa. Manuál ke Castorovi ale nemám.
Vzpomněl jsem si na Tebe ale v souvislosti se Spektrem a fail safe do levého křidélka. Některé přijímače (v tomto případě AR610) se zdají mít FS pouze na motor, na ostatní kanály ne, a pro větroně z nějakého důvodu vysílač doporučuje dát do kanálu přijímače pro motor právě levé křidélko (i když jsou kanály volně přiřaditelné). Při ztrátě signálu přijímač nechal vše jak je a jen zvednul levé křidélko, což asi pokládal za stažení plynu. Včera jsem na to přišel při „pokojovém létání“ s Virem, tak jsem to raději změnil. U „lepších“ přijímačů funguje FS normálně, asi na to mají paměť 😉 . H.
Ahoj Honzo,
V Art Hobby pouzivaji jedno z dvou lepidel
http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1343 a 1344.
Taky bych se toho bal, ale třeba by to stalo za vyzkouseni. Ja nemam na cem.
Jestli je prijimac nastaven v defaultu tak jak pises, vysvětlilo by to moje zážitky. Ja jsem FS do te doby neresil. Zjistil jsem to tak, ze jsem zapnut systém a na zemi vypnul vysilac. Kridelko pokazde trochu vyjelo. Logicke ale hned mne to nenapadlo 🙂 Dalo se snadno opravit.
Ještě mi lezi v hlave ta blikajici dioda na Rx. To by nemela. Zatím jsem neodhalil, jak na to. Nekdy blika, jindy neblika. Asi budu muset najit manual.
Ahoj Ivane, objednal jsem si u AH další letadlo, pokusím se o těch lepidlových závěsech zjistit víc, ale zatím se mi to spíš nezdá…
Některé přijímače mají 2 diody, jedna svítí, když je RX spárovaný, druhá normálně nesvítí. Pokud bliká, tak odblikává počet výpadků (třeba AR6260, na zemi to funguje). AR610 má jen jednu diodu a ta neodblikává nic, alespoň se mi zdá. Takže pokud něco bliká, podle mě je počet bliknutí počet výpadků spojení. H.
I s obrázky…
http://www.rc-soar.com/tech/silicone.htm
http://www.smsa.pwp.blueyonder.co.uk/howsilicon.htm
Vypadá to jednoduše, H.
Zdravím všetkých,
posledné kolo som odlietal 3.1., ale k hláseniu som sa dostal až dnes. V piatok bolo v Žilne krásne slnečné počasie, teplota 4 st, bez oblakov, bez vetra, ale aj bez termiky. Prehľadával som celý priestor v ktorom lietam, ale ani ťuk. V každom lete som musel viackrát motorovať. Nakoniec som zaznamenal môj najhorší výsledok v sezóne 2013. Útechou mi je len to že som strávil príjemnú hodinku vonku.
Model Q10, rozp. 1760 mm, hmotnosť 530 gr, motor TGY 1650, vrtuľa Graupner 10×6″, bat 2S Rhino 1050, reg TGY 30A. Koeficient 1,273
1. 10:01, motor 47 sec, pristátie 500 cm, 76 bodov
2. 9:50, motor 52 sec, pristátie 400 cm, 88 bodov
3. 9:49, motor 39 sec, pristátie 200 cm, 67 bodov
Spolu 231 bodov
Teším sa na ďalší ročník RCEX a prajem všetkým úspešný rok bez havárií.
Bohuš