6. kolo korespondenční soutěže

Šesté kolo korespondenční soutěže RCEx začíná zítra 29.6. a trvá do 5.7.2009. Zkušebně vyhlašuji i RC Easy, pro níž platí stejné časové okno a „hlášení“ výsledků. Přeji všem účastníkům silnou termiku!

Pravidla RCEX a Výpočtový formulář RCEX (Excel).

Pravidla RC Easy
Model poháněný elektromotorem.
Tři lety:
– nastoupat (doba chodu motoru není omezená, ale nastoupat se smí jen jednou)
– naklouzat 120 sekund
– přistát do 25 metrů od cílového bodu
Bodové ohodnocení:
– za každou sekundu kluzu 1 bod až do maxima 120 bodů,
– za každou sekundu přelétanou přes 120 sekund se jeden bod odečte,
– za přistání do 25 m od cílového bodu bonus 15 bodů.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu. Děkuji. Jan Kubica

komentářů 17

  1. Tak už je středa a je to pořád stejný. Sotva začnu v práci balit, tak se pomalu zatahuje obloha, přijedu domů, dopiju kafe a už hřmí, fičí a chč..e.
    A protože v pátek večer odjíždím, tak šesté kolo už vidím černě.
    Petr

    1. Tak už je čtvrtek a je to pořád stejný 🙂

      Petře, nelam si s tím hlavu, my šťastnější si to snad odlétáme o víkendu dopoledne a ty holt až někdy příště. Ale 22.7. přijedeš, že?

  2. Tak jsem vzal včera nabité baterky a dneska to odlétal. První let pohoda, druhý jsem se snažil natáhnout co nejvíc, až jsem nedoletěl na bod a třetí už jsem tam nic nenašel a musel jsem přimotorovat.
    1. let 10:00, 45s motoru a přistání na bod = 602 bodů
    2. let 9:27, 45 s motoru a přistání za nula = 539 bodů
    3. let 9:41, 86s motoru (přimotorováno), přistání nehodnoceno = 528 bodů
    Celkem 1669 bodů.

    A protože neumím vložit obrázek, tak graf ti posílám do pošty. Petr

    1. Petře, sorry, neumím WordPress donutit, aby bylo možné vkládat obrázky přímo, musím je nejdřív ručně „uploadnout“ na server a potom udělat link. Pokud to někdo umíte, prosím poraďte 🙂 Dík.


      Mně se stejně nejvíc líbí ty malé výšky, ze kterých se létá.

  3. Roman Žampach
    Relax 1900 LS, 682 g, Axi 2217/16, 9×5, 3S1100, 130 W, k=0.95

    1.let: 9:56, motor 58, přistání 6 m, celkem 556 bodů
    2.let 9:54, 56, 4 m = 562
    3.let 10:00, 43, 2 m = 586

    Celkem 1704 bodů.

    Romane, máš můj obdiv, 3x bez dodatečného motorování je pro mě nedostižná meta!

  4. Jan Kubica
    3.7.2009, 17-18 hod, Česká Kamenice
    Havran, k=1.38
    1. let: 10:00, motor postupně (a potupně) 24+6+10=40, přistání i tak daleko 🙁 = 545
    2. let: 10:00, motor 23, přistání na bod! = 598
    3. let: 9:58, motor 37 a zase jsem se trefil! = 577

    Celkem 1720 bodů, s Havranem můj rekord!



    Tady na tom obrázku je mé poslední přistání – díky sponzorovi 🙂 mám konečně důstojnější přistávací terč než čepici. Nechtělo se mi nikam jezdit, tak jsem si to „odházel za barákem“, i když foukalo přes kopec. První let byl takový nijaký, prvních 6 minut v pohodě a potom rychlý a rozsáhlý rozpad. Ve druhém letu jsem odstartoval přímo do termiky a poslední 3 minuty tlačil na brzdách dolů. A v posledním letu jsem nějak zapomněl vypnout motor a o nížku bojoval prakticky 5 minut. O víkendu půjdu ještě na X5J a možná i Easy s polomaketou. Honza

  5. Tomáš Suk
    4.7.2009 11:30 – 12:30 Dehtáry
    model ENko, 1820mm, 775g
    Dualsky 2834-10, 3S Lipol 1300, vrtule Ae 11×7, příkon 161W, k = 1.039

    1. let: 10:01, 23s motoru, přistání 70cm. 599 – 24 + 30 = 605
    2. let: 9:56, 24s motoru, přistání 130cm. 596 – 25 + 27 = 598
    3. let: 9:57, 31s motoru, přistání 180cm. 597 – 32 + 27 = 592

    Celkem 1795

    Krasna predbourkova termika, obrovske kumuly a obcas krouzici dravci. Naletat v techto podminkach mene nez 1800 je velka ostuda.
    Aspon ze to bylo pekne jedne let za druhym, dokonce na jednu baterku (na posledni let uz to bylo trochu poznat, nebo jsem odstartoval do klesaku). A ani jsem nemel luxusni terc jako Honza, takze trapne na klobouk (jedna pani se ptala – „jakto ze vam to letadlo vzdycky pristane samo k tomu klobouku a manzel pro to chodi pres pul louky 🙂 )

  6. Tome, to je jednoduché – jednak si pán nepřikopává klobouk k letadlu a druhak se rád projde. 😀 Stejně jako já 🙁

    Jinak gratuluji k výkonům – já to odlétal dnes a žádná sláva – stydím se.

    1. já to odlétal dnes a žádná sláva – stydím se. Kecá 🙂

      Jan Kadlec, 5.7.2009
      Ion III., NEU1509/1.5Y, převodovka 6.7:1, vrtule 15×13, regulátor CC 125, Aku A123 6S, příkon 1100W, k=3.06

      1. let: 9:56, motor 12 s, přistání 280 cm = 583 bodů
      2. let: 9:48, 10, 110 cm = 584
      3. let: 10:01, 11 (2x) = 565

      Celkem 1732 bodů (na mě stačí vždycky 🙁 ).

  7. Nechce se mi psát článek, tak to dám sem (i když to není systematické, ale doufám, že mi odpustíte): souběžně se tento víkend létala „americká“ X5J – Honza Kadlec 1804, já 1739 bodů. Navzdory nepříznivému větru jsem šel jen u nás na louku, včera nás trochu spláchlo, tak vyklízíme sklepy 🙁

    První dva lety byl jen boj s turbulencí, vždy 25 s motoru a v 7. minutě restart. Navíc jsem při prvním přistání nakřápl Havrana, ale při představě „práce doma“ jsem létal dál, jen jsem si zakázal létat na domy. Poslední let jsem „vzdal“, motoroval jen 20s s tím, že stejně budu motorovat znovu – a ono to najednou nosilo! Pořád se člověk učí 🙂

  8. To je jen náhoda a všichni to vědí. Důkazem je např. RCEN na Kladně, v Chomutově……

  9. Tak jsem přemýšlel zda mám tentokrát výsledky vůbec posílat. Pro havarii Siesty jsem se vrátil k Parabolicu.
    Při rychlém sestupu zůstalo totíž zablokované servo na výškovce Siesty v poloze -15°takže se zapíchla do země. Nyní spravuji polovinu křídla a vyměnil jsem trup.

    Parabolic – Robbe, 1520mm, 750g
    MIG RC 400/10 TURBO, 2S Lipol 2200, 10×6, 95W, k=0,63
    Tento akrobatický větroň by potřeboval silné zvedání zespodu a termika 5.7.2009 pozdě odpoledne zde nebyla. Počasí zataženo a proměnlivý vítr cca.5m/*s.
    Musím opakovaně motorovat na hranici viditelnosti.

    1.let: 9:58; motor 97s; přistání 150 cm-nehodnoceno = 537
    2.let: 9:45; motor 110s; přistání 1000cm-nehodnoceno = 515
    3.let: 10:05; motor 86s; přistání nehodnoceno = 541

    Celkem 1593 bodů

    Příště to snad již bude opět se SIESTOU tak uvidíme.

    Zdravím Béda

    1. Bédo,

      Siesty je mi líto, sice to tak nějak k modelařině patří, ale vždy mě to zamrzí.

      A posílat výsledky určitě cenu má, za a) se za výsledky stydíme všichni (viz nahoře – a je celkem jedno, kolik je to v absolutní hodnotě, vždycky se nám to vzhledem k vlastním chybám zdá málo, že kolegové 🙂 ), za b) ač taková pro zábavu, je to soutěž!

      Prosím, jestli máš, pošli mi do majlu fotku Parabolika, přilípnu ji k Tvému příspěvku.

      Dík, H.

  10. Sice trochu OT, ale pripojim to sem.
    Prave se mi na stole lepi uhlik do noveho kridla na muj „stroj“. Rozpeti o 20cm vetsi, profil prohnutejsi „pomalejsi“. Jestli se to povede, tak by to melo byt vylepseni hlavne pro RCEE a i pro RCEX do bezvetri. Tak uvidime, nejpozdeji za 14 dni to snad pujde do vzduchu.

  11. Tak tyhle komentáře budu mazat! Ne že by to sem nepatřilo, to ne, ale štveš mě! Já mám ruce vytahaný, k balze se dostanu až shrabu na podzim listí a pán si lepí uhlík! Nezapomeň, že na každou zbraň je protizbraň – na zemi bota, ve vzduchu … vlastně taky bota, ale musí být správně vržená! A za každou větou smajlík 🙂

    Takže to budeš do Dehtár mít? Moc se těším, jak nám to všem nandáš, ale osobně ten Tvůj nový model zkontroluju, to si piš! H.

  12. No mozna to poleti jako kamen a budu rad ze mam jest ta puvodni kridla…

    Do Dehtar to samozrejme uz chci mit v „plne parade“, ale koukam ze to budu muset obzvlast peclive prevazit a zmerit proud, kdyz jsem takhle hloupe upoutal pozornost reditele zavodu 🙂

Komentáře nejsou povoleny.